Kapitel 44 (sista)

1.2K 36 51
                                    

-Kapitel 44 (sista kapitlet oh my gooooodddd😭)

Tio år. Tio år har det gått. Gått sedan jag och Justin blev tillsammans.

Det har hänt mycket under de åren. Mycket bra saker och mycket dåliga saker. Ingenting blev perfekt, men ingenting blev heller fel.

Sista året jag gick i highschool i Miami gick bra. Jag fick bra betyg och tog examen med glädje. Jessica och jag har fortfarande kontakten än idag och träffas några gånger om året. Ibland med Zac, Alison och Carrie också som jag träffade under året i skolan. Alla tre hade jätte härliga personligheter så vi drogs till varandra redan under den första veckan. Och jag är glad för det, utan dem fyra hade jag inte klarat av ett år i Miami.

Såklart hade jag inte klarat året i Miami utan Justin heller. Han och jag ringde varandra varenda dag i ungefär en månad. Sen slutade det med att vi pratade kanske varannan vecka för att vi hade helt enkelt inte tid. Fast han var min och jag var hans, levde vi två helt olika liv. Men det var egentligen bra för annars hade ju telefon räkningen spårat ur, haha.

Efter examen åkte jag upp till Kanada över sommaren. Justin och jag hade setts under julen och påsken, men inte efter dess, så jag kan säga att jag blev glatt emottagen med kyssar, kramar och presenter. Den sommaren var lugn och skön. Jag fick ju träffa alla i vårt gamla "gäng" vilket glädje mig.

Leah och Christian var fortfarande tillsammans den sommaren, oavsett hur mycket dem hade bråkat under julen var de fortfarande fast med varandra. Vilket både jag och Justin beundrade, för vi blev så jäkla arga på varandra när vi var i den fasen dem var i.

Än idag är Christian och Leah tillsammans, fast nu är de gifta och har en fyra årig dotter som heter Alex. Vi brukar träffas under Thanksgiving i deras hus vid ett litet villaområde i Californien. Det är ända gången vi träffas alla i gänget, Caitlin, Ryan Chaz och alla.

Eller alla förutom Justin.

Efter ett år hade både jag och Justin kommit in på "Miami University." Han läste om musik och språk, medans jag var mer inne på samhälle och ekonomi. Visst vi gick inte på samma lektioner eller bodde i samma rum, men vi bodde i samma hus.

Så på nätterna brukade Justin smyga in i mitt rum och krypa ner under täcket. Sedan somnade jag alltid i hans armar.

Det kändes alltid så tomt innan han kom. Varje natt låg jag och väntade på att knirrandet från dörren skulle komma och hans kalla kropp skulle tryckas intill min, det var nästan den bästa stunden under hela universitets åren.

Under den tiden bråkade vi nästan aldrig, det var bara kramar, kyssar och glada miner. Vi planerade att efter vi båda var klara med studierna skulle vi flytta in i en liten lägenhet i Miami.

Där skulle vi leva vårt liv och vår historia skulle äntligen få fortsätta framåt.

Han skulle friat, vi skulle haft ett stort bröllop, sedan skulle äntligen den glada nyheten komma om att jag och Justin ska bli föräldrar. Jag skulle föda ett vackert barn med rosenröda kinder och gulligt skratt. Barnet skulle haft mina ögon och Justins leende. Sen skulle vi flytta ut till förorten. Där skulle vi leva i ett hus av trä, precis vid en stor sjö. Justin skulle börjat plugga vidare med musiken så han en dag kunde bli stor, och då skulle jag vara där. Jag skulle vara där för honom hela tiden och hans skulle vara där för mig. Vårat barn hade sedan växt upp i en trygg miljö, börjat skolan, tagit examen, kommit in på college och sagt farväl.

Sedan skulle det bara vart vi, precis som i början. Vi skulle älska varandra tills våra kroppar inte orkade mer och hjärtat slutade slå. Vi hade allt planerat, hela vår livs plan. Men inget blev som vi planerade, ingenting.

Justin bieber- en oförglömlig sommar (FÄRDIG)Onde histórias criam vida. Descubra agora