Kapitel 8

2.6K 30 0
                                    

~kapitel 8

"Damerna först" sa Justin och öppnade ytterdörren till hans hus.

"Tack", sa jag och fnissade.

"Mamma är inte hemma än så vi är ensamma" sa han. "Okej vad ska vi göra?" Sa jag och tittade ut genom Justins stora fönster som finns i vardagsrummet. I trädgården såg jag Justins pool. "Kan vi inte bada?" Frågade jag. "Jo visst" sa Justin och log.

Justin sprang upp till sitt rum för att byta om. Jag stannade kvar i vardagsrummet och rotade igenom min väska. "Det är inte sant!" Sa jag. "Vaddå?" Frågade justin som nu stod i trappan i bara badbyxor och två handdukar på axeln. "Mamma packade aldrig ner min bikini." Sa jag och rynkade pannan. "Men du kan säkert låna en av min mamma, vänta här," sa han och gick upp för trappan igen.

När han kom ner igen hade han en ljusblå bikni i handen som han kastade till mig. "Tack" sa jag och gick in i köket för att byta om.

Bikinin satt perfekt. Pattie har nog samma storlek som jag för hon är ganska liten. Så det var jättebra.

När jag gick ut i vardagsrummet igen var Justin inte där. Jag tittade ut genom fönstret och såg honom fixa med poolen därute. Jag log och gick ut till honom. "Vad fin du är" sa Justin och studerade min kropp. "Tack" sa jag och höjde ögonbrynet. "Kan du känna om temperaturen är lagom?" Frågade Justin. "Såklart" sa jag och steg fram till poolkanten. Men innan jag han i känna på vattnet så hade Justin puttat i mig i vattnet. "Vafan Justin?" Sa jag och skrattade. "Det här ska du få för!" Sa jag och tog tag i hans ben och drog i honom i vattnet. "Haha!" Sa han och skrattade.

Vi hann bada i ungefär en kvart tills vi hörde att det ringde på dörren. "Jag kan ta det" sa jag och gick upp ur poolen. Jag tog min handduk som låg på en solstol och öppnade ytterdörren.

Det var Chaz och Ryan.

Justin bieber- en oförglömlig sommar (FÄRDIG)Where stories live. Discover now