Kapitel 14

2.5K 49 6
                                    

~kapitel 14

Jag var hemma efter en halv timme och då var klockan ungefär halv två på natten. På vägen dit hade jag både snubblat och skrapat upp mitt knä och sen när jag reste mig upp bröt jag Patties ena klack. Jag tittade mig i spegeln när jag kom in. Min mascara hade förstörts av allt gråtandet. Jag kände bara att jag behövde sova så jag gick upp direkt in på toa och gjorde mig i ordning.

Efter jag bytat om till pyjamas skulle jag ta min telefon för att se om justin hade ringt.

Fast jag var arg på honom hade det varit skönt att veta att han bryr sig om mig och ville veta hur jag mådde.

Jag tittade runt ett tag med jag hittade inte den någonstans. "Va? Men jag hade ju den i handen hela tiden!" Tänkte jag. Jag måste ha lagt den ifrån mig någonstans på festen. Men när jag tänkte på festen började jag att tänka på justin med Emma igen, och det gjorde mig bara ledsen. Jag kände hur jag ville gråta igen, men då kommer jag känna mig svag och det är exakt det Emma vill.

Jag ville bara att allt skulle bli som vanligt igen. När jag och justin var bästa vänner, inget mer. När jag inte hade känslor för justin. När justin inte gillade Emma och antagligen gillade mig. Jag kände att jag bara behövde sova så jag gick och la mig.

Nästa morgon vakande jag av mig själv. Jag tittade på klockan och den var ett på dagen, jag hade sovit bort halva dagen tänkte jag. Hela natten hade jag spelat upp allt som hände i går kväll inne i mitt huvud, om och om igen.

Nu när jag tänkte på det började jag gråta igen. Jag orkade inte gå upp så jag försökte somna om igen.

Men direkt när jag äntligen somnat så ringde det på dörren. Det är säkert bara posten så jag struntade i att öppna.

Men det ringde på igen, igen och igen och tillslut släpade jag mig upp från sängen. Jag tittade mig snabbt i spegeln, jag såg hemsk ut.

Men jag orkade inte fixa mig. Jag gick ner för trappan och öppnade ytterdörren.

Det var justin. Jag blev arg och ledsen och drog igen dörren. Men justin satte sin fot för dörren och öppnade den igen.

"Snälla Sarah, lyssna!" Sa han bedjande. "Men vad är det jag ska lyssna på?" Frågade jag. Justin sa inget han bara stod där och tittade på mig. Men sedan gick han närmare, la en hand på min midja och drog upp min haka och kysste mig.

Det var en sån underbar känsla. Hans läppar mot mina, hans hand som gled upp och ner på min rygg, hans rufsiga hår som tjicklade min panna. Han drog iväg från kyssen. "Jag vill inte att du ska lyssna bara känna" sa han. Jag log och han drog mig närmare och började kyssa mig igen.

Vi stod där en lång stund tills han drog bort från kyssen igen. "Jag kom inte bara hit för att förklara mina känslor, även för att ge dig den här" sa han och räckte fram min telefon. "Du glömde den på festen igår" sa han och log. "Jag försökte ringa dig, men ingen svarade sen så hade Ryan hittat din telefon för att den ringde, så han gav den till mig."

Det gjorde mig glad att veta att justin ville få tag på mig, att han brydde sig.

"Tack" sa jag och kysste honom på kinden. "Kan vi gå in?" Frågade han. "Ehm ja såklart!" Sa jag och skrattade.

Vi gick in och satt oss i vardagsrummet på soffan. "Vi kanske behöver prata" sa justin. "Om vad vill du prata om?"

"Om, du vet. Oss" sa han och rodnade. "Du är så söt när du rodnar" sa jag och fnissade, och han rodnade ännu mer.

"Så först en fråga, vad hände med dig och Emma?"

~~~~~~~~

2 röster för nytt kapitel! Tack till alla som läser, betyder guld. Kommentera och rösta. Följ gärna mig❤️

Justin bieber- en oförglömlig sommar (FÄRDIG)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin