Kapitel 17

2.6K 37 7
                                    

~kapitel 17

Morgonen därpå vaknade jag av att ytterdörren smällde igen där nere. Jag satte mig snabbt upp och tittade på klockan på min telefon. Den var bara nio. Jag vände mig om där justin låg och han sov fortfarande. "Då måste det varit Pattie som åkte" tänkte jag. Jag tittade på justin och han såg så söt ut. Jag hade sovit i hans säng hela natten. För efter igår somnade jag i hans säng. När jag tänkte på vad som hände blev jag helt glad inombords. Att justin tog min oskuld var jag riktigt glad över, så inte någon som jag skulle ångra mig över tog den. Jag tog försiktigt bort justins hand som låg över min midja och gick ner från sängen. Jag hade på mig en av justins t-shirts så jag fick vara väldigt försiktig så att jag inte skulle snubbla när jag gick ner för trappan pågrund av längden.

När jag kom ner där nere kom jag på att jag skulle överraska justin med att laga frukost. Så jag gick in i köket och funderade på vad jag skulle göra. "I allafall inte pannkakor, för det har jag ätit tre dagar i rad" skrattade jag för mig själv.

Jag tittade vad de hade hemma och bestämde mig tillsist för att bara göra våfflor. Det är i allafall inte pannkakor.

Alla ingredienserna hällde jag i en skål, när jag kände någon som kramade mig bakifrån. Jag vände mig om och det var såklart justin.

"Hej sötis" sa han och kysste mig. "Godmorgon" sa jag och lekte med hans hår. Han lyfte upp mig på köksbänken och började kyssa mig.

"Justin, inte nu jag lagar våfflor!" Sa jag och drog ifrån från kyssen. "Det var bara så fantastiskt igår att jag ville göra om det" sa han och flina. "Men inte nu" sa jag och han lyfte ner mig från köksbänken igen. "Så vad ska vi göra idag?" Frågade justin och tog ett äpple.

"Kan vi inte träffa Ryan och chaz?" Frågade jag. Justin höjde ett ögonbryn och tog en tugga av äpplet.

"Jo, visst, men har du inte alltid hatat dem?" Sa han undrande. "Jo, men människor förändras" sa jag och la upp några våfflor på två tallrikar.

"Ryan och chaz frågade om vi ville spela basket med dem i parken, vill vi det?" Frågade justin medans han tog undan vår disk.

"Ja, det blir nog kul." Sa jag och log. "Vet du något?" Frågade justin. "Nä vaddå?" Sa jag oroligt. "Jag har världens bästa tjej" sa han och petade mig på näsan. Jag log och reste mig upp från stolen.

"Kommer du snart eller?" Ropade justin nerifrån. "Jag kommer om en minut!" Ropade jag tillbaka och tog på mig mina shorts, ett linne och satt upp håret i en hästsvans. "Okej, men skynda för Ryan och chaz väntar!" Jag sprang ner för trappan, men trillade på sista steget. Som tur var fångade justin mig. "Det är därför man inte ska skynda sig" sa han och flinade. "Men det var ju du som skrek!" Skrattade jag och slog honom på axeln. Vi gick ut hand i hand till justins bil och körde iväg mot parken.

Justin hade på sig ett par mjukisbyxor och en jersey tröja. "Han ser så sexig ut" tänkte jag och bet mig i underläppen.

Vi var framme redan efter fem minuter för justin bor precis vid parken. Ryan och chaz var redan vid basket planen och spelade med varandra. Justin tog sin hand runt min midja och vi gick mot dem. "Ayeee justin!" Ropade Ryan och kastade bollen till justin som snabbt fångade den. "Så jag hörde att du tog mitt råd och pratade med justin?" Sa Ryan och blinkade. "Ja det gjorde jag" sa jag och log. "Och vi är faktiskt tillsammans nu" sa justin och kysste mig. "Oj redan?" Sa chaz bakifrån. "Ja vi har ju känt varandra länge, så vi visste ju vad som var rätt" sa jag lite stolt. "Grattis! Men nu spelar vi" sa Ryan och tog av sin tjock tröja. "Jag och Chaz mot er två?" Frågade justin och pekade på mig och Ryan. "Okej, men ni kommer få stryk" sa jag och spottade ut mitt tuggummi.

I början av matchen gick det bra för oss. Ryan hade gjort två mål och jag ett. Justin hade bollen just nu och dribblade förbi Ryan. Han kom mot mig och jag försökte göra motstånd men han dribblade förbi mig också. "Sex-tre!" Skrek chaz. "Ger ni upp?" Frågade justin och höjde ögonbrynet. "Aldrig" sa jag och studsade bollen till Ryan. "Jag gillar din attityd" sa justin och blinkade mot mig.

Ryan passade bollen till mig igen och justin kom mot mig, men han tacklade inte mig eller något sånt. Istället tog han av sig sin tröja mitt framför mina ögon, vilket gjorde att jag blev distraherad så chaz tog bollen. Jag kunde inte hjälpa det. Men hans perfekta mage, sitt Six-pack där det var svett droppar på och hur han flåsade när han tog av tröjan. Jag blev liksom helt till mig. "Fusk!" Skrek Ryan.

"Du kan ju inte distrahera deltagarna av din kropp" sa han och himlade med ögonen. "Klart han kan" sa chaz och flinade.

"Vaddå? Jag har inte distraherat någon" sa justin och tittade på mig. Jag kom ut ur min dagdröm och skakade på huvudet.

"Kan vi inte gå och köpa glass istället?" Sa jag och bet mig i underläppen. "Visst" sa justin och drog på sin tröja igen.

Vi gick och köpte glass på en liten affär som ligger precis bredvid parken. "Vad vill du ha Sarah?" Frågade justin som tittade ner i frysdisken. "Jag tar en Magnum strawberry white" sa jag och log. "Okej" sa justin och sträckte sig efter den.

"Justin kolla vem som är här!" Skrek chaz och justin gick bort till honom. Bredvid dem så stod en tjej och en kille som justin båda kramade om. "Vem är de?" Frågade jag Ryan. "Det är Christian. Han är yngre än oss, men vi är ändå bra kompisar. Fast vi inte ses så ofta." Sa Ryan. "Och tjejen, vem är det?" Frågade jag och spanade in hur justin tittade på henne. "Det är hans storasyster, caitlin. Det är även justins ex." Sa Ryan och tittade allvarligt på mig. "Okej" sa jag lite oroligt.

~~~~~

kommentera!

Justin bieber- en oförglömlig sommar (FÄRDIG)Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang