~kapitel 18
"Men jag fattar inte. Jag har växt upp här hela mitt liv, så hur kan jag aldrig sett dem innan?" Frågade jag Ryan.
"För de är nästan aldrig här, vi träffas väldigt sällan. Och du visste inte om caitlin och justin för att de var det för jätte länge sedan när du och justin inte var bästa kompisar." Svarade Ryan.
Jag kände hur jag blev avundsjuk av det Ryan sa. Men jag ville inte att han skulle märka något, så jag fejkade ett leende.
Jag ska gå och säga hej" sa jag och gick fram till dem. Jag tog min arm runt justin och tittade på honom kärleksfullt.
"Detta är Sarah" sa justin och presenterade mig för Christian och caitlin. "Justins flickvän" sa jag och log. "Trevligt att träffas" sa caitlin. Det blev en pinsam tystnad och jag bara tittade ner i golvet. "Så vi behöver gå nu, men vi ses. Vi är här hela sommaren" sa chaz och lämnade butiken med caitlin.
"Så du brukade dejta henne eller?" Frågade jag. "Ja typ i två månader, men hur vet du det?" Sa justin chockat. "Ryan." Sa jag och såg hur justin gav Ryan en arg blick.
Vi gick alla ut tillsammans ur affären. "Så vi ska väll också dra oss hemmåt eller?" Frågade chaz Ryan. "Mm jag tror det" sa han och de sa hejdå till mig och justin.
"Klockan är bara tre, vad vill du hitta på?" Frågade justin. "Kan vi inte gå på bio eller något?" Undrade jag. "Jo det kan vi" sa justin och drog mig närmare honom. Jag log och vi gick bort till justins bil.
Efter en kvart var vi framme vid bion. Justin steg ut ur bilen och öppnade dörren för mig. "Tack" sa jag och småskrattade. "Kom så går vi in" sa han och tog tag i min hand. När vi kom innanför bio dörren såg vi det man inte ville se i detta tillfälle. Emma och hennes "kompisar". Enligt mig så har hon inga, det tror hon bara.
Hon stirrade på oss och viskade med sina "vänner". "Strunt i dem" viskade justin till mig. "Men vill du inte jag ska säga till henne?" Frågade jag chockat. Med tanke på vad hon gjorde mot justin.
"Den här kvällen är om oss, inte Emma" sa justin och kysste mig snabbt. Jag såg hur Emma tittade på oss i ögonvrån. Jag fick en härlig känsla av att jag hade vunnit över henne. "Ska vi köpa popcorn?" Frågade justin och log. "Visst!" Sa jag, och vi ställde oss i kiosk kön.
"Men justin vad ska vi se för film?" Frågade jag justin nyfiket. "Det var typ någon romantisk" sa justin och blinkade. Han är så söt tänkte jag.
"Vi har platserna 137 och 138" Sa justin som stod vid andra raden av stolarna. "Här är de!" Ropade jag, och justin kom bort till mig.
Vi hann precis sätta oss innan Emma och hennes gäng kom in i salen. "Ska de se på samma film som oss?!" Sa jag och rynkade pannan.
"Ta det lugnt, kom ihåg kvällen är om dig och mig." Sa justin och petade mig på näsan. "Bara de inte sätter sig vid oss" muttrade jag.
Men med min vanliga otur så satt de raden över oss. "Fan!" Sa jag tyst för mig själv men justin lugnade ner mig.
"Filmen börjar nu, lugna ner dig" sa han och tog sin arm runt mig.
De hade ju inte gjort något eller sagt något så jag slappnade äntligen av. Det var faktiskt en ganska mysig stund, filmen var jätte bra, justin höll om mig och lekte med mitt hår och Emma var inte, nja samma jobbiga Emma som hon brukar va. Men jag hade fel. För det som hände sen, det var inte något mysigt..
~~~
Rösta och kommentera för nytt kapitel! Snälla betyder jätte mycket💗💗💗
KAMU SEDANG MEMBACA
Justin bieber- en oförglömlig sommar (FÄRDIG)
Fiksi PenggemarDetta är en Justin bieber fanfiction! I denna berättelsen heter du Sarah och bor i stratford Canada. Du är en snäll, härlig tjej på 17 år. Din bästa vän heter Justin bieber och han går i din klass. Du och justin har alltid varit nära vänner, men...