Part 30

89 6 0
                                    

Sampai sahaja di La Épicure Restaurant, Dazrin terus melangkah ke arah kaunter.

"Encik Farhan dah sampai sini?",tanya Dazrin.

"Ya, dia tunggu Encik Dazrin dekat tingkat atas. Table 38", jawab gadis kecil molek di situ.

"Thanks". Dazrin bergegas ke arah tangga.

Setelah sampai di tingkat atas, kelihatan Farhan yang duduk berseorangan sambil matanya khusyuk membaca sesuatu di skrin telefon.

"Assalamualaikum, bro", bahu Farhan disentuh. Farhan menoleh ke arahnya.

"Walaikumsalam w.b.t", sambil tangan dihulur untuk bersalaman.

"Lama dah ke tunggu? Sorry, jam teruk. Ada accident on the way ke sini tadi". Dazrin menerangkan keadaan sebenar.

"I see. Ha, baru sampai lebih kurang 10minit lepas", kata Farhan sambil membelek jam tangannya.

"Dah order makanan belum". Tanya Dazrin. Dia hanya melihat air fresh orange bersama air kosng sahaja di atas meja.

"Dah, makanan tengah on the way lah tu. Haa, dah sampai pun". Seorang pelayan meletakkan dua pinggan makanan di atas meja.

"So, what is your answer?". Soalan yang dijangka.

Dazrin menarik nafas menenangkan hati. Moga pilihannya itu tidak salah.

"Aku pilih untuk stop this game sebab aku taknak mainkan perasaan dia". Lama dia terdiam. Farhan pula sibuk mengunyah nasi dalam pinggannya.

"Tapikan.. Takkan aku langsung takde chance dengan Far after aku pilih keputusan ni?", Dazrin merenung Farhan.

"Are you satisfied with your answer? Kau rasa ini ke pilihan terbaik yang kau boleh buat? Taknak mainkan perasaan Far ataupun taknak mainkan perasaan sendiri?", berdas-das soalan Farhan lontarkan. Dia ni dulu mungkin bercita-cita nak jadi peguam berjaya agaknya.

Dazrin kelu. Keliru dengan perasaan sendiri. Keliru dengan keputusan yang dipilih. Dia memejamkan mata. Mungkin inilah keputusan terbaik yang dia pernah buat.

Dazrin mengangguk, "Ya, aku yakin dengan keputusan ni. I'm not turning back".

Farhan mengangguk-anggukkan kepalanya. Air fresh orange disedut sedikit.

"Kalau ini keputusan kau, so I announce from now onwards you don't have to tackel Far or anything yang melibatkan Far. The game is over". Dazrin menarik nafas lega. Lega sebab amanah yang diberikan sudahpun berakhir. Tapi, hatinya rasa sesuatu yang lain. Taktahu nak describe macamana. Taktenang.

"Thank you Dazrin sebab dapat bantu aku. Kalau kau takde, aku taktahu nak mintak tolong siapa. Thanks a lot. Kaulah sahabat sejati aku". Puji Farhan.

"Itulah guna ada kawan. Walau perit macamana pun ujian yang datang, in shaa Allah. Kalau aku kuat, aku bantu kau. The same way jugak if aku pulak yang susah. Macam takfaham je, kitakan adik beradik".

"Thanks a lot jugak kat kau sebab benarkan aku kenal family kau dengan lebih dekat. Especially Far. Your beloved sister". Kata-kata Dazrin terhenti di situ. Lama dia termenung.

"Kau okay tak ni?", tanya Farhan ambil berat.

"I'm fine", kata Dazrin. Reaksi muka sangat berbeza dengan jawapan yang diberi.

'Okay, tapi sebenarnya tak okay'

"Kenapa dengan muka tu? Monyok dah macam kucing penyek. Kau mesti tengah fikir apa yang akan jadi lepas ni. Kan? Dont worry. Aku ni sahabat yang baik hati. Jadi aku dah fikirkan some worthy gift untuk kau atas jasa kau kat aku. I know hadiah yang akan aku bagi ni tak semahal kedai kau ni, tapi ia sangat istimewa. Aku harap kau terima dengan lapang dada.

"Aku takkesah pun. Niat aku murni memang nak bantu kau. Takharapkan apa-apa balasan pun.", jawab Dazrin ikhlas.

"Aku pun ikhlas nak bagi hadiah ni kat kau. Taknak tau ke apa hadiahnya?", Farhan memancing.

"Apa dia?", tanya Dazrin malas.

Farhan hanya tersenyum.

*************************

That's all for now. Thanks for reading.

***************************

**Jangan Lupa Vote Ye**

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Sep 04, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Ms. Tomboy & Mr. RomeoWhere stories live. Discover now