●~●
[Author pov]
"Tapi awak ke yang kemas ba-"
"Jangan risau, bukan kyungsoo hyung yang kemas. Your 'girlfriend' yang kemaskan" jawab kai.
Harin memandang kearah kai dan kyungsoo beberapa kali sambil mengerutkan dahinya...
"Girlfriend?" Kata harin hairan. Siapa?
"Haish, sampai hati lupa kawan sendiri. Hana. Your 'girlfriend' tu lah" balas kai lagi.
"Ooo, cakap lah awal – awal. Mana lah noona tau 'girlfriend' yang tu kai maksudkan"
"Hmm, oklah saya nak mandi dulu. Korang berdua jaga hyun kejap. Ok?" sambung harin.
"Ok noona" balas kai.
Kyungsoo hanya mengangguk.
Perbezaan umur harin dengan baekhyun hanyalah 2 tahun. Walaupun harin lahir lewat 14 hari dari kai, tetapi kai tetap mahu memanggil harin, noona.
Kerana bagi kai, harin itu ibarat noona kandungnya. Wajah harin juga kelihatan sedikit matang. Tapi baby face.
.
Selesai sahaja harin menyalin baju di dalam tandas dia keluar dengan baju lengan panjang dan seluar denim yang dibawa oleh kyungsoo tadi.
Rambutnya yang basah dilap menggunakan tuala kecil yang disediakan di dalam tandas tersebut.
Kai terpaku memandang Harin yang sedang mengelap rambutnya. Harin yang perasan akan kelakuan kai itu lantas bertanya.
"Kai ah~... Waeyo?"
"Ani, noona nampak cantik malam ni"
"Malam ni je ke?"
Kai sekadar tersenyum. Harin juga sudah menganggap kai ni sebagai adik kandung. Yelah harin tiada adik – beradik, jadi tak salah ambil kai jadi adik angkat.
Harin sudah mengenali kai sejak dari high school. Mereka sekelas dan kai sudah mula memanggilnya noona semasa tahun akhir. Tapi tak sangka pula kai jadi bodyguard.
Selesai harin mengeringkan rambutnya, dia menyikat dan tidak diikat.
Dia mengatur langkah ke tempat mereka bertiga menunggu. Harin duduk disebelah kai.
"Makanan apa yang korang bawa?"
"Ramyeon, roti dan jam, biskut. Oh, dan air mineral"
Kata chanyeol sambil mengeluarkan makanan dari beg plastik yang berada diatas meja itu satu per satu.
"Saya nak makan roti dengan jam je"
Kata harin sambil menghulurkan tangannya untuk mengambil roti.
"Noona tengah diet ke?"
Harin tidak menjawab, dia sekadar tersenyum memandang kai. Harin mengeluarkan sekeping roti lalu disapu jam kaya.
"Noona jawablah"
"Kai. Stop call me noona. I'm more younger than you"
"Shireo (tak nak). Kai tetap nak panggil harin noona"
"Wae?"
"Sebab kai tak ada noona atau dongsaeng"
Kai menundukkan kepalanya selepas mengucapkan kata – kata yang terakhir.
"Tapi kau ada hyung yang baik macam kitorang" jawab kyungsoo.
Kai memandang kyungsoo.
"Hyung memang baik, tapi cuma chanyeol hyung je yang..."
YOU ARE READING
C ; My Bodyguard | BBH ✨
Fanfiction[2017 BAEKHYUN MALAY FANFICTION] ✔30 chapter Hidup harin tidak tenang kerana keluarganya diancam oleh ahli kongsi gelap. Mungkin persaingan antara syarikat appanya menjadi penyebab ancaman tersebut berlaku. Setelah appanya tahu harin sentiasa keluar...