●~●
"Harin ssi!"
Baekhyun keluar dari tandas itu. Dia terpaksa masuk tandas itu demi mencari tuannya. Nmun tidak dijumpai. Mungkin ke dia hilang semasa baekhyun mengejar peragut itu tadi? Ini ke permainan yang jimin katakan tadi?
*panggilan telefon
Baekhyun melihat telefonnya.
"Harin..."
Baekhyun segera menekan butang hijau dan dileretnya ketepi.
"Harin awak dekat mana?!"
"Huh, kau ingat ni harin ke? Kau macam ambil berat dekat dia jer. Ada hubungan ke? Hahaha"
"Woi ! Ni siapa ?! Mana harin?!"
"Jangan risau. Dia selamat dengan aku. hyung"
"Taehyung? Hyung tak tahu macam mana kau hidup lagi tapi mana kau sembunyikan harin?!"
"Wow, chill lah hyung. I've got plenty of plans lah. You know what? Try cari sendiri girlfriend hyung tu. Hahahaha"
Panggilan dimatikan. Ke mana agaknya taehyung bawa harin? Dimana harin disembunyikan? Kemana ?
Baekhyun duduk dibangku. Tangannya memegang rambut. Tertekan. Dia rasa sangat tertekan. Mengapa mesti harin? Apa salah baekhyun hingga diuji sebegini?
Baekhyun teringat akan sesuatu. Lantas mengambil telefonnya lalu menelefon sehun. Dia perlukan bantuan.
"Yeoboseyo"
"Sehun. Kau boleh jejak telefon harin tak?"
"Boleh. Sekejap..."
Baekhyun menunggu kata – kata sehun yang seterusnya.
"Harin..."
Baekhyun kembali fokus.
"...dia ada dekat bangunan kosong dekat gangnam-do..."
"Bangunan?"
"Ya. Dan bangunan itu dah lama terbiar, jadi rasanya tak ramai sangat yang lalu dekat situ"
"Ok gomawo sehun"
"Tapi apa yang terjadi ni hyung?"
"Nanti hyung cerita. Hyung nak cari harin dulu. Kalau ada info tentang pergerakan dia. Bagitau hyung. Ok?"
"Ok hyung"
Baekhyun mematikan panggilan telefon. Barang membeli belahnya dibawa lalu baekhyun ke tempat letak kereta.
Beg itu di letak di dalam kereta. Baekhyun mula menghidupkan enjin kereta dan meluncur laju di atas jalan raya. Sekarang ini hanya satu sahaja di dalam kepala baekhyun.
Iaitu.
Selamatkan harin.
Kenapa mesti orang yang aku sayang diancam?
Tolong jangan jadi apa – apa pada harin. Aku tak nak hilang orang yang aku sayang lagi.
●~●
YOU ARE READING
C ; My Bodyguard | BBH ✨
Fanfic[2017 BAEKHYUN MALAY FANFICTION] ✔30 chapter Hidup harin tidak tenang kerana keluarganya diancam oleh ahli kongsi gelap. Mungkin persaingan antara syarikat appanya menjadi penyebab ancaman tersebut berlaku. Setelah appanya tahu harin sentiasa keluar...