●~●
Luhan masih mengacu pistol ke baekhyun. Namun pandangannya beralih ke arah sehun di belakangnya. Dengan pantas baekhyun merampas pistol itu lalu diacu semula ke luhan.
Luhan terkejut. Perlahan – lahan tangannya diangkat keatas.
"Hyung. Kalau hyung nak tahu. Xiaotong noona minta tolong saya. Dia tanya dekat saya, macam mana nak luahkan perasaan dekat hyung. Tapi petang tu. Dia mati"
Luhan terkejut lagi.
"Hyung!"
Baekhyun menoleh ke kiri. Jimin memegang pisau dekat leher harin.
"Harin"
"Hyung. Letak pistol tu ke bawah. Kalau tak aku bunuh perempuan ni"
Baekhyun memandang chanyeol di belakang jimin. Disebelah chanyeol ada taehyung. Taehyung pula mengacu pistol ke kepala chanyeol.
Sehun dan luhan juga memandang jimin. Kyungsoo dan kai hilang entah ke mana.
"Jimin. Taehyung. Tolong lah. Jangan apa – apakan diorang. Semua ni salah hyung. Lepaskan diorang dan kau..."
"...bunuh lah hyung..."
Ayat itu cukup membuatkan semua yang berada disitu terkejut.
"Boleh. Tapi hyung letak pistol tu. Lepastu datang sini"
Baekhyun meletakkan pistol keatas tanah. Harin dilepaskan lalu ditolak ketepi. Perlahan – lahan kaki baekhyun melangkah kearah adik tirinya.
"Semua angkat tangan! Letakkan senjata ke bawah!"
Beberapa orang polis memasuki kilang itu. Perbuatan itu membuatkan semua orang fokus pada mereka.
Tanpa berlengah kai mengambil kesempatan itu untuk memukul tengkuk taehyung. Pistolnya jatuh. Taehyung rebah lalu pengsan. Jungkook memandang kai lalu mendekatinya.
"Tak guna kau!"
Jungkook berlari kearah kai. Dengan pisau ditangannya. Jungkook mahu menikam kai. Dengan pantas chanyeol cuba menghalang. Namun, dirinya pula yang ditikam. Baekhyun kembali memandang jungkook.
"Chanyeol!!!"
Baekhyun berlari ke jungkook. Tubuh jungkook ditarik lalu ditolak ke tanah. Tumbukan bertalu – talu dihadiahkan. Chanyeol rebah pada kai.
Polis telah menangkap luhan dan taehyung. Tubuh baekhyun ditahan daripada menumbuk jungkook. Jungkook digari lalu dibawa keluar dari kilang. Baekhyun mendekati chanyeol.
"Channie?"
Chanyeol memandang baekhyun lalu tersenyum kecil. Mata chanyeol tertutup rapat. Badannya lemah longlai.
"Tak. Tak! Chanyeol!!! Bangun lah!!!"
Harin berlari kearah baekhyun. Tubuh baekhyun di tarik dan dipeluk. Baekhyun menangis dalam pelukannya. Tak sangka. Hubungan persahabatan ini sungguh dalam. Tiada apa yang boleh putuskannya kecuali kematian. Chanyeol dibawa menaiki ambulans dan terus ke hospital.
(●´⌓'●)
[Baekhyun pov]
Taehyung, jimin dan luhan sudah ditangkap. Jungkook pon.
Sudah sebulan kejadian itu berlalu. Dan chanyeol...
"Awak?"
Aku memandang ke belakang. Harin datang dengan makanan ditangan. Sekarang ni aku dekat hospital. Bukan sebab sakit.
Tapi sebab...
●~●
YOU ARE READING
C ; My Bodyguard | BBH ✨
Фанфик[2017 BAEKHYUN MALAY FANFICTION] ✔30 chapter Hidup harin tidak tenang kerana keluarganya diancam oleh ahli kongsi gelap. Mungkin persaingan antara syarikat appanya menjadi penyebab ancaman tersebut berlaku. Setelah appanya tahu harin sentiasa keluar...