➸24 | luhan ◦•◉✿

63 7 0
                                    

●~●

Mereka berempat kini sedang mencari taehyung, jimin dan jungkook di dalam kilang itu. Dan mereka sampai di satu kawasan yang sangat besar di dalam kilang itu. Mungkin ini ruang utama.

Pistol yang mereka pegang diacu kehadapan. Sebagai langkah berjaga – jaga. Mereka bergerak kehadapan sedikit demi sedikit. Dan tiba – tiba lampu dibuka. Disitu ada...

"Harin? Chanyeol?" kata baekhyun perlahan.

"Hai hyung!"

Taehyung muncul disebalik kegelapan. Begitu juga jimin

"Taehyung. Jimin. Tolong lepaskan diorang. Diorang tak bersalah. Hyung yang salah"

"Oh, nampaknya hyung tak terharu aku masih hidup" kata taehyung mencelah.

"Hyung nak tahu tak, macam mana aku hidup lagi?"

"Sebenarnya. Semasa kawan hyung tu tembak aku. Peluru tak ada pon. Aku je yang berlakon. Dan masa dalam bilik mayat tu aku pura – pura mati je. Bilik mayat tu bau macam longkang. Aku terpaksa tahan"

"Lagi satu. Saya nak hyung main satu game" celah jimin pula.

"Game apa? Aku tak ada masa lah nak main – main"

"Kalau hyung tak nak, tak apa. Tapi mungkin hyung akan ubah fikiran kalau saya..."

Jimin mengeluarkan sesuatu dari poket seluarnya.

Ianya ialah...

Sepucuk pistol...

"...tembak yeoja ni"

Picu postol itu ditarik. Pistol itu diacu pada kepala harin. Waktu itu harin separuh sedar. Dan dia sedikit terkejut.

"Oh, little princess dah bangun" kata jimin.

"J-jimin. Jangan tembak dia. O-ok hyung buat. Tapi kau kena bagitahu hyung. Game apa?"

Pistol itu dialihkan daripada kepala harin. Jungkook tersengih.

"Game ni hanya guna kekuatan. Tapi sebelum tu korang semua perlu campak pistol itu ketepi"

Baekhyun dan ahlinya sedikit terkejut. Lalu baekhyun mencampak pistol itu dan mereka melakukan hal yang sama. Pistol itu dicampak ke tepi. Dan mereka berdiri statik.

"Itu je ke senjata korang?" soal taehyung.

Baekhyun sekadar mengangguk.

"Ingatkan bodyguards ni hebat sangat. Rupanya diorang kadang – kadang tak guna otak. Lembab" sambung taehyung lagi sambil tersengih.

Taehyung memandang jimin dan jungkook. Jungkook pun memandang taehyung seperti meminta sesuatu emm izin? Lalu taehyung mengangguk sedikit.

Perlakuan mereka diperhatikan oleh baekhyun, sehun, kai dan kyungsoo. Jungkook mengangkat tangan kanannya lalu di bawa ke hadapan sambil menjerit.

"Serang dia!"

Beberapa orang...

Eh tak...

Berpuluh orang...

Tak juga?

Beratus orang?!

Just kidding... Dalam 20 orang suruhan taehyung. Sedang mara ke arah baekhyun dan ahlinya.

Dan salah satunya ialah...

...luhan

Melihat hal itu. Baekhyun dan ahlinya terkejut melihat kehadiran luhan. Terutamanya jejaka yang bernama sehun.

Dan mereka sangat kolot. Mereka menggunakan senjata seperti kayu tetapi baekhyun dan yang lain tidak. Tapi mereka sudah dilatih berlawan tanpa menggunakan senjata. Jadi mereka tidak bimbang.

"Taehyung. Ini tak adil! Kenapa diorang guna kayu?" soal baekhyun.

"Kitorang nak tengok betapa hebatnya korang" kata jungkook.

Waktu itu chanyeol yang sedar hanya mampu melihat. Dia memandang belakang di mana terdapatnya harin.

"Harin" bisik chanyeol.

Harin memandang chanyeol.

"Chanyeol ah. Saya takut"

"Jangan takut"

Chanyeol yang menggenggam sesuatu segera memegang tangan harin.

"Saya ada cara nak lepaskan diri. Saya terjumpa pisau lipat ni masa diorang ikat kita atas lantai."

"Cepat. Kita dah tak ada masa" kata chanyeol lagi.

●~●

C ; My Bodyguard | BBH ✨Where stories live. Discover now