➸26 | cinta pertama ◦•◉✿

78 9 0
                                    

●~●

Luhan kini berada dihadapan sehun dan baekhyun. Kai dan kyungsoo sedang melawan saki – baki penjahat yang ada.

Luhan sedang mengacu pistolnya kearah baekhyun. Namun sehun pula mengacu pistol ke arah luhan.

"Luhannie. Wae?"

Sehun menyoal. Dia berusaha menahan air matanya yang sedang bertakung di mata. Luhan, satu – satunya member yang dia anggal sebagai bang kandung. Teman setia semasa di syarikat.

Luhan memandang baekhyun lalu memandang sehun yang berada di belakangnya.

"Aku buat semua ni sebab mamat depan aku ni" terang luhan.

Baekhyun hairan. Apa salah dirinya hingga rakan karibnya sanggup melakukan hal ini?

"Tapi apa salah aku hyung?" soal baekhyun pula.

"Salah kau..."

●~●

Flashback 5 years ago.

"Ok semua ni ialah budak baharu. Jadi mereka akan belajar cara – cara mengawal orang sebagai bodyguard. Dan kamu semua yang dah senior perlu pilih anak buah masingmasing dan ajar dia"

Ceo syarikat B Bodyguards Entertainment menunjukkan pekerja baharu di syarikat itu.

Waktu itu luhan, suho, kris, lay dan xiumin sudah pun menjadi seorang bodyguard senior. Dan waktu itu pekerja junior ialah baekhyun, sehun, kai, kyungsoo, tao, chanyeol dan chen.

Luhan memilih sehun. Suho memilih chanyeol. Kris memilih tao. Lay memilih kai. Dan xiumin memilih chen. Kyungsoo dipilih oleh seorang lelaki mat saleh. Manakala baekhyun dipilih oleh seorang yeoja yang berasal dari china iaitu guan xiaotong.

Dan luhan amat menyukai yeoja itu.

Selama sebulan xiaotong melatih baekhyun. Dan mereka semakin rapat. Hal itu menyebabkan luhan jealous.

Dan satu hari. Ceo menyuruh bodyguard senior dan beberapa bodyguard junior untuk menangkap seorang penculik di sebuah gudang. Salah satu bodyguard junior termasuk baekhyun pergi ke tempat itu.

Di sana mereka menjumpai seorang yeoja yang diikat. Lalu xiaotong menyuruh baekhyun melepaskan yeoja itu. Dan xiaotong perasan terdapat satu lembaga disebalik timbunan kayu di belakang baekhyun.

Dia seorang lelaki dan dia sedang memegang pisau. Lelaki itu berlari kearah baekhyun. Xiaotong juga berlari ke arah baekhyun sambil menjerit.

"Baekhyun!"

Apabila xiaotong sampai di belakang baekhyun. Namja itu terus menikam xiaotong. Baekhyun yang terdengar jeritan xiaotong tadi memandang ke belakang dan terlihat wanita itu sudah di tikam. Namja itu melarikan diri namun dikejar oleh baekhyun.

Luhan terlihat xiaotong yang ditikam. Matanya membutang. Dia berlari mendapatkan xiaotong. Dan xiaotong rebah padanya. Lelaki itu pula ditumbuk bertubi – tubi oleh baekhyun.

Lalu polis yang kebetulan sampai di tempat kejadian segera menangkap namja itu. Baekhyun pula berlari kearah xiaotong yang berada dipangkuan luhan. Luka tikaman pada perut xiaotong dipandang. Kelihatan agak dalam kerana darah tidak henti keluar.

"Tong'er . Awak tak apaapa?" kata luhan dengan sayunya.

Air mata luhan yang bertakung tidak dapat ditahan lalu membasahi pipinya. Baekhyun juga.

"Luhan..."  xiaotong tersenyum.

"Lu... han. Saya"

Luhan memandang xiaotong dengan wajah sedihnya.

"Wo ai ni (saya cinta awak)" kata xiaotong.

Hal itu membuatkan air mata luhan semakin deras mengalir.

"W-Wo feichang a-ai n-ni (saya cinta awak juga)" balas luhan.

Xiaotong tersenyum lalu dia memandang baekhyun.

"B-Baekhyun..."

Baekhyun memandang sunbae nya.

"A-Awak ja-ga diri. Dan jadi-lah seorang bodyguard yang b-berjaya"

Xiaotong tersenyum kepada baekhyun dan memandang luhan sebelum dia menghembuskan nafasnya yang terakhir.

Luhan menangis dengan teruk. Dia mencium dahi xiaotong. Baekhyun dan segelintir ahli yang lain juga menitiskan air mata.

Sejak dari hari itu, luhan amat membenci baekhyun. Luhan menganggap bahawa baekhyun merupakan punca xiaotong ditikam dan mati.

End flashback.

●~●

"Hanya sebab tu ke luhan?" soal baekhyun apabila luhan selesai mengimbas kembali kenangan pahit 5 tahun lalu.

"Tapi kenapa kau tolong aku selama ni?" soalnya lagi.

"Sebab aku nak tahu latar belakang kau dengan cara berkawan rapat dengan kau."

"Lepas tu aku dapat tahu pasal adik tiri kau dari sehun dan tentang job diorang. Dan aku minta tolong diorang and aku join diorang"

"Hun ingat hannie ni baik sangat. Patutlah kadangkala hannie tanya pasal baekhyun hyung" kata sehun.

●~●

C ; My Bodyguard | BBH ✨Where stories live. Discover now