" Ana? "
Aku terkejut. Namun,aku kawal riak muka aku supaya tidak kelihatan begitu ketara.Darwisyh memandang pelik kepadaku. Kemudian dia memandang Syahmi.
" Siapa Ana? " persoalan Darwisyh itu membuatkan aku sedikit membuatku tergamam.
" Entah. Girlfriend dia kott " aku berkata perlahan cukup sekadar aku dan Darwisyh dengar. Tapi aku tahu Puan Sophea juga dengar begitu juga Syahmi. Aku mengangkat bahu dan membuat muka selamba.
Aku menghadiahkan Puan Sophea senyuman. Nampaknya,dia pun macam tengah blurr gak ni.
" Aunty! Sorry sangat2! Razie baru bagitahu Aunty masa Wisyh dah sedar. " aku menunduk.
Puan Sophea datang menghampiri. Aku bangun dan memberi kerusi yang aku duduki sebentar tadi kepada Puan Sophea.
" Allahuakbar... Nasib baik tak ada apa yang jadi. Kalau tak. Mama korek biji mata wife Wisyh ni tahu! "
Aku terdiam beribu bahasa.
Erk! Aunty dah tahu ke pasal tu? Alahmak! Habis! Habis! Nak cakap apa ni!
" Hahahahahaah! Kan mama. Wife Wisyh ni memang. Bangang sikit. Kerja nak sakitkan Wisyh je.. Kan sayang kan? " mula nak menyakat.
Aku menjeling Darwisyh yang tersengih kerang busuk itu.
" Maaflah! Saya terpaksa Aunty. Sebab saya tak tahu IC dia. Jadi saya beritahu reception yang saya isteri dia."
Dia senyum mengejek. " Tak payahlah nak berdalih. Kau teringin nak jadi wife aku kan?" Darwisyh mengangkat kedua belah keningnya.
" Ehhhh dah kau orang berdua ni. Ada jelah nak dibawa gaduhnya." Puan Sophea memandang Darwisyh dan berpaling memandangku. Dia kemudian mengeleng.
" Haish,ada ada je. Yang kamu ni Wisyh. Mama tak kata pun Razie ni Off day. Memandai-mandai budak ni tahu! Esok kalau Mama tak larat nak masuk meeting. Kamu yang gantikan. Bukan Razie. Suka suka dia je arah sana sini. Hah baru tahu hidup kalau ada peneman disisi syok rasa dia. Kan? Sampai mama punya PA pun nak dirembatnya. Mengada-ngada betul. Suruh kahwin tak nak. "
Huwa. Padanlah muka kau Darwisyh. Kena bebel. Aku menaikkan kedua-dua ibu jariku ' thumbs up ' kepada Darwisyh.
Aku duduk di sofa. Mata aku sikit pun tidak memandang Syahmi yang sedang merenungku. Peluh mula menitis. Aku rasa dia tak kenal aku.
" Kau pahal? Bontot bisul? " kata Darwisyh mengajukan soalan kepada Syahmi.
" Ak-aku nak duduk lah ni. Kau? Sakit apa je sampai masuk hospital? " derapan kasut Syahmi yang mahu menuju ke arah sofa yang aku duduki membuatkan aku rasa tidak sedap hati.
Syahmi menghempas badannya ke atas sofa yang bersebelahan dengan aku. Hampir dia terjatuh ke atas aku tetapi dengan pantas aku mengelak.
Aku berdiri tegak dan tindakan aku membuatkan Darwisyh dan Puan Sophea pelik.
" Yang kau dah kenapa tetiba bangun? " Darwisyh menyoal dengan muka yang penuh dengan tanda tanya.
" Saja......Heh. Aunty. Hurm,esok Razie masuk awal boleh? Hari ni punya kerja tak siap lagi. Nak kena hantar dekat Syarikat Karim's Holding. Document aunty gan Dato' Rashid." aku berdiri di sebelah katil Darwisyh. Dan memandang Puan Sophea yang sedang duduk dihadapan aku iaitu disebelah Darwiysh. Berhadapan.
" Hah bagus juga tu. Lepastu saya kena pergi meeting kan? Gan dato' Hisyam? "
" Betul tu. Tapi, rasanya Dato' Hisyam masih belum beri kata putus mahu berjumpa pukul berapa. Tapi, Puan jangan risau. Saya akan tetapkan ASAP "
YOU ARE READING
You Are My Saviour & My Soulmate
De TodoSiapakah Darwisyh Danial yang sebenarnya? Pertemuan Razieana bersama Darwisyh Danial yang menduga sangatlah memberi kesedaran kepada Razieana tentang sesuatu... Sesuatu yang memberi kelainan dalam dirinya. Adakah Darwisyh yang mengubah Razieana? Si...