Bab 29

76 3 0
                                    

" Ana...ana...ana...tsk tsk tsk.. Kau lupa janji kita eh? " pistol yang bermain main diatas segenap gambar polaroid perempuan yang menjadi dambaan hatinya dilihat satu per satu.

Dia tergelak kecil, matanya mula beralih arah.

" sanggup kau tinggalkan aku! Tanpa penjelasan dari akuu! " tengkingnya kuat pada sebuah gambar besar yang tergantung kemas di dalam bilik suram itu

" Kau kejamm!!!!!! Kau kejammmm! Kau seksa akuuu! Betina tak guna kau! "

BAM!BAM!BAM!

3 peluru tepat mengena di hati perempuan yang dilukis secara potret.

" Arghhhhhhh!!!!!!! " jeritnya sambil memegang kepalanya yang terasa sakit. Sakit mengenangkan perempuannya yang sedang dilembah bahagia bersama pasangan hidup.

Sedangkan dia? Terseksa sendirian.. Ditinggalkan bersama luka yang masih kekal terasa. Hatinya sakit. Sesakit pedang tajam yang menghunus.

' Dia benci kau! Dia benci kau! '
' Dia nak kau mati! Mati! Mati! Mati! '
' Kau memang patut dihukum! Orang macam kau tak layak untuk dia! Tak layak! Sampah! '

" Diam! Diam! Diam! Diam! " katanya kuat sambil memukul mukul kepalanya. Seolah olah menyuruh suara  gerun itu senyap.

Terdengar gelakan tawa bergema disegenap ruang biliknya itu,
' bunuh dia! Bunuh dia! Dia buang kau! Dia mainkan perasaan kau! Bunuh dia! ' kemudian gelakan tawa itu kembali bergema.

" arghhhhhhh!!!!!!! Aku kata diam! Aku takkan bunuh dia! Takkan! Dia nyawa aku! " matanya mula meliar sekeliling. " Berambus kau! Berambus!!!!!!!!! " serentak itu ditendangnya meja yang menempatkan barang barang tajam. Habis jatuh berselerak di rantai.

Tak cukup itu, dikoyakkan segala gambar yang tergantung kemas di setiap tali yang digantung.

" Aku akan bunuh dia! Aku akan bunuh dia! Bunuh dia! Harghhhh!!!!!!! " dengan perasaan marah dikemuknya segala gambar.

Nafasnya turun naik. Tangannya dikepal geram. Hatinya sakit. Luka dihatinya berdarah.

" Kalau aku tak dapat kau! Orang lain takkan dapat kau!!!!!! Dan.. " dia mula mendekati gambar potret besar yang cantik tanpa sebarang usik di sebelah gambar yang telah ditembak tadi. Didaratkan bibirnya ke bibir perempuan didalam potret itu.

" aku akan seksa orang yang buat kau bahagia! Ye sayang? Sebab akulah yang akan membahagiakan kau selepas semua ni.. "

______________________

" Darwisyh Daniallll!!!!!!!!!!!!!!!!! " pekik Razieana geram.

Bertuah punya suami! Jaga kau! Sanggup kau buli aku macam ni!

Kakinya laju dibwa ke bilik bacaan yang menempatkan pelbagai buku novel yang hampir semuanya inggeris. Ada juga beberapa buku dalam bahasa melayu lebih kurang satu almari besar. Yang berbentuk bunga.

Pintu ditolak kasar. Tiada.

Ditujunya pula bilik menukang disebelah swim pool belakang rumah. Lock!

Akhir sekali dia melangkah ke gym.
Baru sahaja dia mahu mendaratkan kaki,

" stay dekat situ!!!!!! Stay! "

Automatik kakinya berhenti.
Tangannya mula bercekak pinggang.
" yang awak ni tak de kerja apa usik barang perempuan saya! " marah Razieana.

" Eh aku pulak! Sape suruh kau kacau aku malam tadi! Padan muka! " balas Darwisyh takut takut. Melihat muka merah Razieana sudah cukup membawa maksud ' matilah kau ' well,sapa suruh kau berani berani amek sentuh barang peribadi dia.

You Are My Saviour & My SoulmateWhere stories live. Discover now