Continue...
" Ex abang kau Darwisyh. Syahmi Idlan. "
Aku mengerutkan dahi.
The heck?!
Ex abang aku?!" weh, hacker kau jangan memain. Ex abang aku?! Dia gan abang aku pun tak kenal. "
" Sebab tu lah aku tengah pening gak ni. Apa kena mengena Syahmi abang kau dalam hal ni eh? "
" Bangang. Aku upah kau. Sebab kau ni setahu aku handal. Tapi--"
" Eh! Watch your mouth. Aku boleh dapatkan segala info ni kalau kau bagitahu aku. Tentang semua pasal abang kau. Syahmi."
Aku mengaru pelipisku. Dahi aku berkerut. " Pasal abang aku? " aku memandang Hacker.
" What do you want to know about my brother. His life? " tanyaku.
" Kesemua. "
Aku mengangguk." Okay then, I will. "
End of flashback,
Kakiku yang sedang berendam didalam air kolam biru itu aku tenung. Fikiranku celaru.
Apa kena mengena Syahmi dengan Razieana dan anak Tan Sri tu? Apa diaorang ni sememangnya saling kenal mengenali or what?
Atau depan family aku semua berlakon tak ada apa.
Tapi belakang?
Siapa tahu kan?Kalau aku bagitahu semua pasal abang aku dekat Hacker. Then macam mana aku nak tahu pula pasal Razieana secara terperincinya. Kan?
And satu jalan aku dapat jumpa.
Marry her.
Bukan sebab ni. Tapi
Memang aku nak kahwin dengan dia. Kenapa? Tak ada jawapan.Aku sendiri pun sangsi dengan perasaan aku kat dia. Tapi yang aku pasti aku memang nak dia jadi hak aku. Ya hak aku!
Dan bila aku dapa info yang ada kaitan dengan Syahmi. Lagi aku curious nak tahu.
That's way aku jumpa dia hari ni.Aku mengeluh. " Kenapalah aku kena cari semua semua ni pasal kau Razie? "
" Sebab kau dah mula sayang dekat dia " aku mengurut dadaku. Terkejut. Aku menoleh kebelakang. Syahmi.
Aku jeling. " Kau apahal tadi call aku? " Kataku sebaik sahaja aku mengingati kejadian yang dia call di Taman.
" Nothing. Saja. Aku just want to say sorry, sebab kelakuan aku malam tu. " Syahmi mengambil tempat disebelahku. Kakinya juga dimaksukkan kedalam kolam.
" Aku tak sangka kau stil ingat lagi pasal malam tu " aku berasa sedikit tidak rasa enak disitu. Dia masih ingat lagi kejadian yang aku tumbuk dia? Hah baguslah. Jadi kau pun tak berani nak dekat dengan dia.
Namun, Syahmi tidak berkata apa-apa. Dia sekadar memberi senyum. Senyum hambar.
" Aku nak tanya kau kit boleh ark? "
Syahmi mengangkat mukanya sekali. Apa dia?
" Kau jujurlah eh, kau ada simpan perasaan ke dekat Razieana? "
Syahmi ketawa kecil. " Ouh, kau memang take serious lah eh? "
Aku mengagkat bahu. " why not? Kalau aku kata ye? Kenapa? "
" Takdelah. Entahlah Wisyh,aku rasa macam aku kenal dia "
Aku terkejut. Jadi betullah sangkaan aku selama ni yang diaorang berdua ni kenal? Depan aku buat buat tak kenal. Gitu?
Aku semakin curiga.Aku pusing menghadap dia. Kakiku yang masih didalam air kolam aku angkat. Duduk bersila.
Aku berlagak berupa selamba. Padahal dalam diri aku,semakin mahu tahu apa yang ada dalam fikiran abang aku itu.
YOU ARE READING
You Are My Saviour & My Soulmate
RandomSiapakah Darwisyh Danial yang sebenarnya? Pertemuan Razieana bersama Darwisyh Danial yang menduga sangatlah memberi kesedaran kepada Razieana tentang sesuatu... Sesuatu yang memberi kelainan dalam dirinya. Adakah Darwisyh yang mengubah Razieana? Si...