3 HARI 3 MALAM
Aku duduk berteleku didalam rumah. Punca Darwisyh Danial a.k.a Wisyh to die terlampau taking care pasal kepala aku ni ha,
Bukan pasal aku.Kesian Darwisyh lepas daripada kejadian di rumahnya tempoh hari, kami berdua tidak berjumpa selama 3 hari. Tapi! Padan muka juga sebab Darwisyh still tipu Puan Sophea dia beri alasan lain, tak adil!
" I can explain "
" semalam, wisyh yang ajak Razie pergi Seremban. And Wisyh tak pergi pun company tok ayah semalam. Syahmi yang gantikan, masa dalam perjalanan tu kami berdua ter accident...... "
'TER'
TIME TU AKU RASA MACAM NAK SEPAK SEPAK JE MUKA DARWISYH!!
Aku menarik nafas dalam dan hembus sebelum buku dairy kuning itu aku tutup. Tak guna juga lepaskan marah dalam ni.
Aku mengeluh, tak sangka dah aku ni dah jadi tunang orang.
Serius,tak sangka.Bila aku tunang? Hah,tu pun aku tak tahu. Tapi bila tengok cincin ni,
Aku membelek cincin yang berada di jari telunjukku. Lawa. Cantik diamond dia.
Kata Darwisyh tunang tu adat je. Tak payah nak buat majlis semua. Cukup kedua dua belah pihak setuju.Aku pun setuju. Senang. Perkara yang kecil tak usahlah dibesarkan.
Aku mengerling jam didinding yang berwarna warni itu. Baru pukul 5 petang. Sempat lagi ni.
Niat aku mahu keluar membeli aiskrim magnum dan mahu meronda ronda di taman. Entahlah tiba tiba semangat tu datang.Aku mengambil purse diatas meja belajar,telefon dan juga earphone. Baju cardigan aku capai dibelakang pintu dan aku sarung. Rambut diikat sanggul. Tudung shawl dan scarf aku ambil dan aku sarung serta lilit.
Siap!
Stoking hitam aku sarung dikaki.
Cun!Baru sahaja aku mahu membuka pintu ruang tamu.
" Ehem! Nak pergi mana petang petang ni? " suara Umi menyapa dibelakang.
Aku sengih. " Nak keluar jap. Umi ada nak pesan apa apa ke? "
" Uish,macam tak ada apa jekan berlaku dekat Razie? " melihat kening umi yang terangkat seolah olah mahu menyoal tentang luka dikepalaku membuatkan aku tiada mood.
" Umi,pleaselah. Razie dah okay kan? Umi nak suruh anak umi ni terperap je ke dalam bilik tu? Baik baik kepala Razie ni dah baik terus sakit balik sebab asyik terperap. Udara segar pun tak dapat. " celotehku panjang.
" amboiiiii... Ada je karangan dia kan? Yelah. Balik sebelum pukul 7! Faham?! "
Aku tabik! " baik madam! "
Sejurus itu aku terus keluar dan menyarung sandal.Di taman,
Lagu yang dinanyikan oleh tom milson dan bebe rexa back to you membuatkan aku mengelamun. Kakiku giat melangkah merayau kesana kesini. Membuatkan aku tidak sedar yang aku hampir hampir terlanggar hamba allah yang berada dihadapanku.
Tiba tiba terasa bahuku terlanggar dada seseorang membuatkan aku terkejut. Rempuhannya sedikit kuat menyebabkan tubuh badanku bergegar.
Earphone yang aku sumbat ditelinga aku cabut. " yaallah. Maaf encik. Saya betul betul tak perasan. "
Lelaki dihadapanku ini hanya kaku. Aku mengerutkan dahi melihatnya yang hanya mendiamkan diri. Dia orang OKU ke? Topi yang kemas menutup separa mukanya membuatkan aku sukar untuk melihat wajahnya
" encik tak ada apa apa kan? Eh-- " mataku jatuh pada baju t-shirt yang tertulis ' till we meet again ' sudah kotor terkena aiskrim magnum perisa strawberrryku.
Bibir bawah aku ketap." ma-maaf. Baju encik, saya-saya tak perasan tadi. Salah saya ni. Er kejap kejap " tanganku laju sahaja membuka beg sandangku mengeluarkan tisu basah.
" nah, " aku menghulurkan beberapa keping tisu basah kepada lelaki itu. Teragak agak dia mahu menyambut huluranku itu.
" Terima kasih. Maaf langgar kau "
Aku senyum. " eh saya yang kena minta maaf. Bukan salah encik "
Aku menunduk sedikit. Mahu melihat wajahnya. Tatkala mata kami bertembung. Terasa nafas tersekat. Hatiku berdegup laju.
Terhenti pergerakan tangan lelaki itu.
Dia?!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jerit hatiku.
Aku berdehem. Menghilangkan suasana yang agak janggal." Ma-maaf. Saya minta diri dulu. " laju kaki langkah menuju ke jalan balik mahu ke pakir kereta.
" Yaallah,yaallah,yaallah tolonglah jangan dia perasan aku...minta mintallah... Pleaselah.." Tangan kananku mengeluarkan kunci kereta.Dalam hati tak putus putus aku berdoa agar lelaki tadi tidak mengenali aku.. Dan tidak mengingati aku!
Ya! Aku mohon!Aku masuk kedalam perut kereta.
Tap-tapi....
Aku memegang stereng kereta kuat. Nafas yang dalam aku hembus. Aku menarik keluarkan telefonku. App Instagram aku buka. Nama lelaki yang selama ini tersemat aku jadikan sebagai rakan block aku tekan dan aku tukar sebagai unblock.
Loading...
Urgh! Stress!
Dan apabila jari telunjukku menekan pada image yang pertama,
He's backkkkkkkk!!!!!!!!!!
Bertambah terkejut apabila
" Tok! Tok! Tok! " ketukan di cermin kereta aku yang sederhana kuat itu membuatkan darah aku naik. Terkejut.
Dan bertambah terkejut apabila,
Melihat lelaki itu sedang tersenyum manis? Or sinis? Pada pandangan aku rasa macam...__________________
692 words
Oh.Mai.God 😱
Who is he? 😲
Agak agak korang siapa?
Maaf pendek. Saja je, write pendek pendek.
Hahah...
Thanks for read this chapter!
Keep reading!
Lot of love fr u!
Don't forget to touch the star!
YOU ARE READING
You Are My Saviour & My Soulmate
De TodoSiapakah Darwisyh Danial yang sebenarnya? Pertemuan Razieana bersama Darwisyh Danial yang menduga sangatlah memberi kesedaran kepada Razieana tentang sesuatu... Sesuatu yang memberi kelainan dalam dirinya. Adakah Darwisyh yang mengubah Razieana? Si...