Part 17

14.5K 567 6
                                    

"Kenapa pakai baju macam ni?"

Aku memandang badan sendiri. Singlet, jeans dan sandal. Biasa je. Oh, ya, singlet.

Sorry to say sebab aku memang...

Sengaja!

Aku tahu Fareez akan cari aku. Lagi satu aku berani sebab malam, tak ada siapa nampak pun. Bukannya aku jalan-jalan dekat tempat ramai orang. Well, macam aku cakap tadi, aku sengaja. Nak tengok apa reaksi Fareez.

"Apa yang tak kena?" Selamba aku jalan tinggalkan dia di belakang. Fareez kejar aku.

Fareez's pov

"Apa yang tak kena?" Aku terus mengejar langkah Zia.

Aku tarik tangannya dan bawa ke dalam pelukan. Meronta-ronta Zia hendak lepaskan diri. Ha, berani sangat pakai macam tu, iman aku bukan kuat sangat.

"Ish, lepaslah!" Zia masih meronta tapi aku buat tidak peduli. Aku eratkan pelukan. Sengaja. Dibiar kami dalam keadaan macam tu lama. Sampai Zia berhenti meronta.

Kemudian pelukan dilepaskan secara perlahan. Guess what? Zia terus pijak kaki aku.

Gila tak sakit!

"Auw! Kenapa pijak kaki aku?" Aku tertunduk memegang kaki kiri yang dipijak.

"Sebab awak suka-suka aje peluk saya. Dasar pervert." Zia menjeling tajam.

"Dah pakai sangat baju macam tu. Patutnya kau syukur aku yang peluk, bukan lelaki lain atau Ae..." Hampir je aku tersebut nama Aeman. Ish, mulut ni cabul betul. Tangan naik menampar mulut sendiri.

"Dah kenapa tampar mulut sendiri?" Zia tayang muka pelik. Laju aku menggeleng.

"Kau nak jalan-jalan kan? Aku ikut."

"Tak payah."

"Bahayalah, minah! Kau dahlah seksi macam tu." Mata aku tertumpu pada bahagian asetnya. Laju Zia silangkan tangan.

"You. Are. So. Dirty-minded."

Aku tergelak kecil.

"Gelak, gelak. Jangan ikut saya. Sibuk!" Zia terus melangkah laju.

Aku biarkan dia jauh sikit kemudian baru aku ikut perlahan-lahan. Gila apa. Tak kan aku nak tinggal Zia macam tu aje.

Sayang bini!

Hampir 10 minit berjalan, Zia duduk di atas satu batu. Pada saat itu, aku ternampak figura seorang lelaki yang terhuyung-jayang dengan botol arak di tangan.

Dia menuju ke arah Zia!

"Hallu, adik manis. Buat apa sorang-sorang? Jom ikut abang." Dia memegang lengan Zia yang terdedah.

What the fish?

Langkah aku lajukan menuju ke arah Zia.

"Apa kau buat ni, ha! Lepas!" Zia cuba melawan tapi lelaki tadi masih berkeras.

"Jangan jual mahal, sayang. Jom ikut abang masuk hotel." Tangannya cuba meraba badan Zia tapi pantas dihalang.

PANG!

Terteleng kepala lelaki tadi. Aku berlari dengan harapan sempat selamatkan Zia. Susah sangat nak jalan dengan kasut ni. Apasallah aku follow jauh sangat!

"Tak guna, kau!"

Botol arak yang sudah kosong diangkat. Hampir mengena kepala Zia.

"Arghhh!!!"

Forgotten Love ✔Where stories live. Discover now