"Mian... Awak ok?" aku memandang ke arah namja yang melanggar aku tadi. Baru je aku nak marah dia sebab buta sangat langgar aku tapi niat aku terbatal apabila menyedari yang langgar aku tadi Hoseok, iaitu kawan Jungkook yang paling rapat. Wait... Jungkook mana ada kawan yang lain dah aku rasa.
"Awak ok?" tanya Hoseok sekali lagi apabila menyedari aku tidak menjawab pertanyaannya tadi.
"Ouh... Nae. Gwaenchana," kataku lalu memberikan senyuman manis kepadanya. Dia memberikan ku semula handbagku yang sudah tercampak agak jauh dari ku itu.
"Gomawo," aku mengambil handbag lalu bangun. Aku melihat Baju dan seluarku. Huh... Nasib tak koyak. Cuma tangan aku luka sikit. Rasa sedikit pedih.
"Cheonma. Mian sangat sebab tadi saya nak Cepat sebab tu lah saya tak nampak Awak. Mianhae," katanya lagi dengan penuh serba salah. Aku hanya tersenyum.
"Mungkin aku boleh gunakan dia untuk aku tahu pasal Jungkook," fikirku di dalam hati. Yeah... Hoseok sahajalah merupakan satu - satunya kawan Jungkook. Dan aku rasa dengan berkawan dengan Hoseok lah aku akan dapat lebih banyak maklumat pasal Jungkook ni.
"Uhh... Hana ok? Tulah... Lain kali jalan tengok depan. Bukan asyik pandang tempat lain je," bebel Taehyung. Ok... Kalau ahjussi ni bebel memang aku menyampah.
"Hana ok lah. Tak-" belum sempat aku menghabiskan kata - kataku, Hoseok terus memotong.
"Bukan salah dia pon. Saya yang salah sebab tak tengok kiri kanan. Dan lagi satu, awak tak ok... Saya tahu tangan awak luka tu. Jom saya bawak awak pergi klinik," pintas Hoseok. Dia mencapai tanganku lalu melihat luka yang ada pada tapak tanganku ini.
"Ermm... Tak apalah. Awak kata nak cepat tadi kan? So maybe awak boleh selesaikan hal awak tu kot. Saya ok je lagipun nanti saya boleh pergi dengan oppa saya ni," kataku lalu menghadiahkan satu senyuman manis kepadanya.
"Errmm... Arasseo kalau awak cakap macam tu. Saya pergi dulu. Jangan lupa rawat luka tu, ok. Annyeong!" kata Hoseok lalu tergesa - gesa pergi meninggalkan ku bersama oppaku.
"Lah... Wae kau lepaskan dia macam tu. Lain kali mintaklah ganti rugi. Haish..." Bebel oppaku lagi.
"Apa - apalah oppa~ Ni mana tempat nak makan ni? Dah lapar ni. Kata nak bawak makan. Ni dah berbatu jalan pun still tak nampak bayang kimchi pon," kataku dengan nada menyampah.
Baru aku teringat pasal lelaki yang aku nampak dalam restoran tadi. Aku kembali lihat restoran tadi.
Hilang?!
"Mana lelaki tadi?" tanyaku perlahan sambil masih tercari - cari kelibat lelaki itu.
"Cari apa pulak hah? Palli jalan," kata Taehyung lalu mula meninggalkan aku di belakang. Aku kembali jalan mengikuti oppaku dengan perasaan yang amat menyampah.
"Mungkin aku salah orang kot..." bisikku di dalam hati.
"Ahh... Kajja masuk," katanya lalu menarikku masuk ke dalam satu restoran yang terdapat dalam shopping mall ini.
"Ah.. Appo! Oppa ni..." rungutku lalu duduk disebelahnya.
Setelah duduk, terus sahaja aku ambil telefon ku. Mobile data di 'on'kan. Tiba - tiba ada satu notification masuk.
Wechat: Biskiut (1)
Omo!!! Jungkook dah send mesej. Terus saja tangan aku menekan perbualan aku dengan Jungkook tadi.
Biskiut
Awak nak tahu tak
satu benda?Me
Apa?Biskiut
Awak merupakan orang
paling lama saya
chat awak tau 😂Wow? Jinja?! Daebak ah... Bangga sekejap di sini.
Me
Jinja? Wow... Daebak
😂👍Biskiut
Yeah... Even kawan saya
yang lain pon tak
selama awak 😂Ok. Wait. Selama ni bukankah dia ada sorang je ke kawan. Bila masanya pulak dia ada ramai kawan 😒
Aku hanya mampu membalas 😂😂😂 dekat dia.
Biskiut
Chatting with you
so lama 😂Iaitu you lah 😂😂😂
Ok... Ni lah akibat acah speaking. Hancur terus bahasa inggeris.
Biskiut
Pasal assignment tu...
Apa perlu saya buat?Me
Awak datang sekolah
mintak fail dulu
dekat sosaengnim
baru boleh buatBiskiut
Ouh... Tengoklah...
Saya masih demam
panas lagi ni 😷Me
Kalau awak dah sihat
barulah datang
sekolah, arra!Kadang - kadang rasa kesian pulak dengan dia ni. Tak sangka dia demam.
Sedar tak sedar makanan sudahpun sampai. Yeah... Aku order nasi goreng kimchi, jus tembikai dan sepotong kek coklat. Alang - alang order tu kita orderlah banyak - banyak sikit. Lagipun bukan aku yang bayar. So do I care.
"Amboii dia... Banyak order. Siap kek lagi. Oppa nak sikit boleh?" kata Taehyung lalu membuat aegyo kepadaku supaya aku memberikan sedikit kek coklat itu kepadanya.
"Ahh... Aniya. Oppa pesan lah sendiri," kataku lalu melarikan kek coklat ku itu jauh daripadanya. Bukan aku tak tahu kalau dia dapat nanti bukan sikit dia makan. Lebih baik aku tak payah bagi je.
"Jahat," kata Taehyung lalu menyambung aktiviti makannya itu.
Aku meletakkan telefonku ditepi pinggan lalu mula mengambil sedikit kek coklat itu menggunakan sudu lalu dimasukkan ke dalam mulutku.
"Machita!" pujiku. Taehyung yang berada di hadapanku sudah menjelingku. Eleh... Marah lagi lah tu. Tak dapat kek terus marah.
Entah apa jenis cuai aku, baru hendak menyuap nasi goreng kimchi ke dalam mulut sudu pulak terjatuh. Paling malang lagi, dia boleh terpelanting jatuh atas baju aku?! What?! Tabah je lah aku dibuatnya.
"Hana pergi tandas sekejap tau," kataku kepada Taehyung yang leka makan itu lalu mencapai telefonku menuju ke tandas yang tersedia di dalam restoran ini.
Aku meletakkan telefonku di tepi sinki. Air sinki ku buka perlahan untuk mencuci seluar bajuku yang kotor akibat terkena nasi goreng kimchi yang terpercik dari sudu yang terpelanting tadi. Huh... Nasib baju dengan jeans aku ni warna hitam. Kalau putih, memang aku suruh oppa aku belikan baju barulah jawabnya untuk ganti baju tu.
Selesai membasuh bajuku yang kotor tadi, aku mengambil telefonku itu dan keluar dari tandas itu. Belum sempat beberapa tapak aku berjalan, seseorang yang datang dari arah lain merempuhku dan menyebabkan aku hampir terjatuh di khalyak ramai. Ok. Ni buat aku nak mencarut ni.
"M mian..."
Siapakah gerangannya itu?
Stay vote and comment ❤
YOU ARE READING
Silent || JJK
FanfictionSemakin lama aku menyelami hidupnya, semakin aku tak faham apa yang sebenarnya berlaku Dia ada masalah ke? Dia selalu diam je... Kawan pun tak ada... -Silent JJK [WARNING!!!] Dont copy & paste my story