"M mian..." kata namja yang melanggar aku tadi. Aku memandangnya dengan perasaan marah. Yelah... Buta ke apa?! Aku jalan punya baik, senang - senang dia je main rempuh aku. Ni memang nak kena ni.
"Eh... Buta ke hah?! Tak nampak ke aku jalan dekat sini. Ni tak main langgar je," marahku kepada lelaki itu. Huh... Harap je muka handsome, mata tak ada. Nasib aku tak jatuh. Kalau aku jatuh tadi buat malu je depan orang ramai.
"Mian. Saya memang tak nampak tadi. Saya nak pergi tandas tadi," kata namja itu dengan rasa serba salah.
"Eh... Wae Hana?" Tanya Taehyung yang terus datang ke arahku apabila terdengar aku bising disini.
"Manusia ni oppa, main rempuh je Hana. Nasib Hana tak jatuh tau," aduku kepada Taehyung dengan sengaja membuat gaya manja. Amboii... Alang - alang tu buat lah gedik sikit dekat oppa aku ni supaya bolehlah dia bagi taekwando sikit namja depan aku ni. Main rempuh je tau. Mata tak ada ke hah?!
Taehyung mula memandang namja tadi dengan muka yang marah namun secara tiba - tiba mukanya bertukar happy. What?! Drama apakah ini?!
"Eh Jimin!!! Jimin buat apa dekat sini?" katanya dengan teruja. What? Si oppa alien aku ni kenal namja ni? Tak guna. Chingu dia rupanya. Baru je nak suruh oppa aku ni taekwando si namja ni. Inikah di namakan tabah.
Wait... Where is my phone? What? Aku ternampak telefonku sudahpun terjatuh di atas lantai. Aku mengambil telefonku itu dan melihatnya. Huh... Nasib tak jadi apa - apa. Ni namja ni punya pasal lah. Habis telefon aku jatuh. Arrhh... Paboya!!!
"Oppa... Tengok telefon Hana jatuh. Ni semua namja ni punya pasal," aduku kepada oppaku itu. Taehyung hanya memandangku sekilas.
"Eleh... Sikit je tu. Tak payah nak mengada," katanya lalu berlalu pergi bersama manusia yang bernama Jimin tu tadi meninggalkan aku di sini. Wait. Jimin? Bukankah abang si Rosé ke? Whatever lah. Yang penting dia lah yang langgar aku tadi. And si Taehyung ni pon satu, bukan nak marah ke apa. Dia blah je dengan si Jimin tu. Ni buat aku marah ni.
Aku kembali duduk di meja makanku tadi. Kecil besar kecil besar je aku tengok manusia depan aku ni. Tak guna! Apalah nasib aku harini. Dah lah asyik kena langgar. Lepas tu jatuh pulak. Dan boleh pulak namja mana tah ni langgar aku sampai nak terpelanting. Ini memang tabah.
"Hana... Makan tu elok - elok lah sikit. Nanti tercekik macam mana?" kata Taehyung kepadaku apabila melihat aku makan nasi goreng kimchi ini dengan penuh geram sekali.
"Eleh... Biar lah. Penyebok," kata ku geram sebelum aku kembali meneruskan aktiviti menguyah nasi goreng kimchi yang semestinya machita ni dengan penuh kegeraman.
"Awak masih marah lagi ke dekat saya. Mianhae. Saya tahu saya yang salah," kata si namja Jimin itu dengan gaya malu - malu kucingnya. Ceh... Aku tahulah kau comel, tak payahlah buat muka macam tu pulak.
"Tau pun aku marah," kataku lalu menghabiskan baki nasi goreng kimchi yang ada dalam pingganku ini.
"Jangan lah marah ye," kata Jimin lagi. Aku memandangnya sekilas. Aku boleh nampak yang sekarang ni dia tersenyum manis kepadaku.
"Eleh... Tak payah dilayan sangat dia ni," Taehyung yang dari tadi diam mula bersuara.
"Diam ah pabo!" kataku marah kepada Taehyung. Taehyung dan Jimin di hadapanku ini hanya tergelak kecil. Apa yang lucu sangat pon aku tak tahu.
"Eh Tae, ni yeochin kau ke?" kata - kata Jimin itu cukup membuatkan Taehyung tersembur manakala aku hanya membeliakkan mata. What the fish that?! Sejak bila pulak Taehyung alien ni jadi namchin aku? Tak ada masanya aku.
"Tak ada masanya Jimin. Ni adik aku lah," jawab Taehyung sambil mengelap mulutnya dengan tisu akibat tersembur tadi.
"Ouh... Yeke... Aku fikir ni yeochin kau," kata Jimin lalu ketawa atas apa yang dia katakan tadi.
"Tak adanya. Dia ni masih kanak - kanak lagi lah," kata Taehyung lalu menyambung ketawa bersama Jimin. Aku hanya memberi jelingan tajam kepada mereka berdua. Tak guna!
"Ouh. Umur berapa Hana?" tanya Jimin yang sudah terhenti dari gelak ketawa itu tadi.
"17," jawabku ringkas lalu menyambung pengunyahan nasi goreng kimchi itu sampai habis. Jimin yang tadi swdang makan kek coklat yang baru dipesannya itu terus terhenti dari terus makan.
"Ouh... Adik saya pun 17 tahun jugak. Nama dia Rosé. Kenal?" kata Jimin dengan teruja. Aku menghirup jus tembikai apabila nasi goreng kimchiku sudah habis.
"Nae. Rosé tu chingu sayalah," balasku lalu menghadiahkan senyuman kepadanya.
"Wow... Daebak ah. Tak sangka pulak boleh jumpa chingu Rosé dekat sini. Tapi tulah sayangnya Rosé pulak tak datang," katanya yang masih mengekalkan rasa terujanya lagi sambil menyuap kek coklat ke dalam mulutnya.
Melihat Jimin kusyuk makan kek coklat, baru aku teringat yang aku jugak mempunyai kek coklat jugak. Aku mengambil sudu mahu makan kek coklatku namun terhenti apabila aku menyedari kek coklatku telah habis?! Aku memandang tajam Taehyung yang sedang leka berbual dengan Jimin itu.
"Oppa!!! Oppa kenapa makan kek coklat Hana?!" marahku kepasmda Taehyung. Taehyung yang tadi leka berbual terkejut mendengar jeritanku ini.
"Alah... Dah Hana lambat sangat, oppa makanlah dulu. Tulah... Siapa yang suruh kedekut sangat tadi," katanya selamba. Aku yang mendengar kata - katanya itu hanya menahan geram. Tak guna!!!
"Alah Tae ni pon... Sian Hana. Tak apa, saya belanja Hana kek ye. Hana ambik lah kek mana yang Hana sebagai ganti rugi saya langgar awak tadi," kata Jimin lalu tersenyum kepadaku. Mendengar kata - kata itu, aku tersenyum keriangan. Yeay!!! Jimin belanja!
Aku mengikuti Jimin ke kaunter untuk memilih kek. Sempat lagi aku menghadiahkan satu jelingan keoada Taehyung.
"Padan muka!"
Di rumah
Aku menghempaskan badanku di atas katil. Handbagku dicampakkan ke tepi. Sungguh... Perjalanan yang memenatkan dan menyakitkan hati. Aku mengeluarkan telefonku dari dalam handbag. Seperti biasa, mobile data di 'on' kan. Satu notification masuk.
Wechat: Biskiut (1)
Kakaotalk: gp mak minah (3)Aku menekan perbualan aku dengan Jungkook itu.
Biskiut
Ermm... Gomowo
sebab bagitau semuanya.
Saya maybe akan datang
kalau saya dah sihat 😉Ye... Aku pon harap macam tu. Aku harap kau cepat sembuh.
Me
Cheonma 😊
Semoga cepat sembuhBiskiut
Gomowo 😊
Annyeong...
Jaljayo 😴Me
Annyeong
😴😴😴Aku meng'off'kan mobile data ku. Aku membuka lagu 11:11 by Taeyon. Telefonku di'off'kan dan dicampakkan di tepiku. Telefonku masih memainkan lagu 11:11 dan berlalu dengan lagu seterusnya For life by Exo sehinggakan mataku mula berasa berat. Dunia mula kelam dipandanganku.
"Good night, Jungkook..."
Stay vote and comment 😊
YOU ARE READING
Silent || JJK
FanficSemakin lama aku menyelami hidupnya, semakin aku tak faham apa yang sebenarnya berlaku Dia ada masalah ke? Dia selalu diam je... Kawan pun tak ada... -Silent JJK [WARNING!!!] Dont copy & paste my story