bab 26

129 16 2
                                    

Aku dari tadi memang tak ada mood nak hadap belajar bagai. Aku masuk je dalam kelas tadi, beg aku semua barang aku dicampak ke belakang. Aku terasa. Aku tahu Lynn yang campak barang aku ke belakang sebab diorang tak nak aku duduk sebelah diorang. Aku terima.

Tapi aku tak boleh terima kalau mereka semua kata aku ni dah tak nak kawan dengan diorang lagi disebabkan aku ada kawan baru Jungkook aku tu. Hell no! Aku tak pernah terdetik dalam minda aku nak sisihkan korang semua dari hidup aku. Aku sayangkan korang weh! Takkanlah disebabkan Jungkook tu je aku tak nak kawan korang? Aku tak macam tu lah.

Tapi aku tahu kalau aku cakap sekarang ni pon diorang still fikir benda yang sama.

Mood aku yang melayang sejak lepas rehat tadi terganggu apabila satu mesej masuk dalam telefonku. Tak ada mood plus sosaengnim still terpacak dalam kelas. Aku hanya biarkan sampailah loceng balik berbunyi. Semua orang mula keluar dari kelas untuk balik. Tapi aku tak.

Mesej yang aku terima tadi ku ku buka.

Jungkook
Jangan tunggu aku
harini. Balik je
terus. Aku taknak
stay

Aku menutup telefonku semula. Air mataku mula mengalir. Inikah hidup tatkala dalam kesusahan semuanya berlalu pergi ibarat angin.

Aku mula melangkah lemah. Sampai sahaja dihadapan bus stop, aku terus duduk. Air mataku mula mengalir.

"Wae?" Air mataku cuba dikesat namun semakin dikesat semakin laju ia mengalir.

"Hana?" Tegur seseorang. Aku hanya memperdulikan teguran itu. Kepalaku masih menunduk menangis. Tiba - tiba terasa kepalaku diusap lembut. Belum sempat aku mahu melihat gerangan siapakah itu, manusia tersebut terus menarikku ke dalam dakapannya sambil mengusap kepalaku lembut.

Aku makin menangis di dalam dakapannya itu apabila teringatkan kawan - kawanku itu. Sungguh jikalau aku dalam kesedihan, merekalah yang akan ada untuk memberi pelukkan untuk menenangkan ku. Namun sekarang ini tiada lagi. Adakah semua inu salah aku? Ya salah aku.

"Tskk wae.. tsk," aku membalas pelukkannya. Aku rasa teruk sangat sekarang ni. Tangisanku makin reda semakin lama dalam pelukkannya itu. Aku mula melepaskan pelukkannya itu. Aku mula memandang gerangan manakah yang memelukku tadi.

Hoseok.

Dia memandangku risau. Air mataku yang mengalir diseka oleh kedua - dua belah tangannya. Bibirnya mula mengukir senyuman.

"Hana... gwaenchanayo?" Aku menggeleng. Tak mampu lagi ku sorokkan segalanya. Rasanya teruk sangat. Air matakuku menitis perlahan.

"Uljima... jebal..." sekali lagi dia mengesat air mataku daripada mengalir. Aku tersenyum kelat. Kemudiannya aku mula menunduk.

"Hana... waeyo?" Pertanyaan Hoseok hanya ku biar sepi tiada jawapan. Dia mengusap bahuku lembut. Dia hanya diam. Sama jugak aku sehinggalah bas sudah sampai.

"Hana. Kajja!" Katanya kemudiannya memegang tanganku erat menaiki bas. Aku hanya diam. Dia membawaku ke seat kedua belakang. Aku duduk ditepi tingkap manakala dia duduk disebelahku. Aku hanya memandang tingkap melihat persekitaran diluar. Cuba untuk membuang sejauh mungkin rasa tadi.

"Gwaenchana?" Tanya Hoseok kepadaku. Aku hanya mengangguk. Aku masih memandang ke arah luar bas.

Selepas itu dia diam. Sehinggalah kami sampai dihadapan 7 eleven.

"Aku... turun sini..." kataku membuatkan Hoseok hanya mengangguk sebelum terus bangun untuk turun dari bas tersebut.

Turun sahaja aku disitu, Hoseok memandangku.

"Nak beli apa - apa?" Tanya Hoseok. Aku menggeleng.

"Saya belanja?" Sekali lagi aku menggeleng. Akhirnya Hoseok akur. Dia terdiam.

Silent || JJKWhere stories live. Discover now