Скейпгрейс подпря лявата си ръка на стената, а с дясната стисна веригата и дръпна. Тръбата започваше да поддава. Усещаше я. Чуваше я. Всяка друга тръба да се бе счупила досега — Скейпгрейс ги бе инсталирал и знаеше. С куция си късмет се бе оказал прикован за единствената здрава тръба в сградата.
Стисна зъби. Лицето му червенееше от усилие и наистина бе нужно скоро да задиша отново. И тогава тръбата се счупи и Скейпгрейс полетя назад, а викът му на радост рязко бе прекъснат от удара на главата му в пода. Полежа малко, най-сетне свободен, сдържащ с мъка сълзите си. Накрая се изправи и понеже не можеше да стори нищо за оковите около глезените си, се затътри към вратата.
Когато се увери, че скелетът и момичето не са наблизо, той излезе. С абсурдно късите си крачки сигурно приличаше на ненормален пингвин, докато прекосяваше кръчмата. Щеше да намери помощ, някой, който да свали оковите от него. Не можеше цялото население на Роърхейвън да го иска мъртъв, все пак.
Зави зад един ъгъл близо до Убежището на Роърхейвън и замръзна. За миг бе твърде вцепенен дори да се усмихне. Изтезанието сочеше пистолет към Плезънт и Каин.
Хихикайки си, Скейпгрейс се затътри натам. Черепът на детектива бе както винаги напълно безизразен, но момичето гледаше Изтезанието така, сякаш е не можеше да повярва на ушите си. Никой не обърна внимание на Скейпгрейс.
— Не може да си сериозен — каза Валкирия.
Скейпгрейс изпита неописуемо удоволствие от начина, по който старецът я игнорираше и говореше само на скелета.
— Убий детето. Ако искаш я застреляй. Подпали я. Удуши я. Не ме интересува.
Скейпгрейс би се разтанцувал на място, ако можеше.
— Няма да убия Валкирия — каза Плезънт.
— Мъртвецо, какво е един живот, сравнен с милиарди? А ако Безликите се върнат, милиарди ще загинат. Знаеш.
— Може и така да е, но няма да я убия.
— Това са условията ми.
— Трябва да има нещо друго. Нещо смислено.
— Ще те улесня.
Изтезанието подхвърли пистолета обратно на Скълдъгъри, който го хвана и на свой ред го насочи право между очите на стареца. Усмивката на Скейпгрейс изчезна.