16. Размяната

0 1 0
                                    



Валкирия знаеше, че е блъф, а Скълдъгъри го потвърди с кодовата фраза:

— Бъди смела.

Държеше я здраво за ръката. Коленете й я боляха от падането. Струваше й се, че изпълнението й е доста убедително. Надяваше се и Изтезанието да му се върже.

— Пусни ме! — викаше тя.

Скълдъгъри погледна към Изтезанието и стоящия до него Скейпгрейс, който, в неведение, се наслаждаваше на всяка секунда от представлението.

— Дай ни минута — каза Скълдъгъри.

— Минута. Не повече.

Валкирия остави детективът да я изправи и да я повлече далеч от двамата зяпачи.

— Продължавай да клатиш глава — тихо рече Скълдъгъри.

— Какво ще правим? — попита тя. — Ще ни каже всичко, само ако ме убиеш.

— Няма да те убия.

— А, хубаво.

— Ще убия отражението ти.

— Какво? Как?

— Къде е то сега?

— Би трябвало да е вече вкъщи.

— Обади му се, кажи му да се върне в огледалото.

За да поддържа представлението, Валкирия опит пак да се изскубне.

— Но ако го убиеш, какво ще се случи? В смисъл, ще умре ли наистина?

— То не живее — напомни й Скълдъгъри, — така че не може да умре. Но ще изглежда мъртво. Мисля, че когато го върнем в огледалото след това, всичко ще му е наред.

— Така мислиш?

— Никой не го е правил досега. Никой не си е правил труда, просто защото магьосниците могат лесно да различат отражение от истинска личност. С Изтезанието трикът може да сработи, ако наистина е толкова отвикнал от нещата, колкото изглежда.

Стигнаха до ъгъла на Убежището и Валкирия извади телефона си, а Скълдъгъри се сви извън полезрението на наблюдателите. Започна да копае дупка с ръце.

Валкирия набра домашния си телефон.

— Ало? — чу се собственият й глас от другата страна на линията.

— Сама ли си?

— Да. Родителите ти са още на работа. Аз седя в стаята ти и ти пиша домашните.

Скълдъгъри Плезънт - Да играеш с огъняDonde viven las historias. Descúbrelo ahora