********
Okay movie tadi pun dah habis so kitaorang pun keluar.yela takkan nak tolong kemas pulakkan😂."so...where is our next destination miss yeya" kata aku dengan penuh sopan choi sopan sangat.Aleeya kata "jom gi kedai sushi tu aku nak beli" "and korang nak tak buat challenge makan sushi?" sambung Zulaika.dalam hati aku 'hah sudah challenge sushi pulak'.
Hanisa kata "wahhh cantek la idea kau ika jom kita buat vid dengan live kat ig" "whatttt!!!ig oh memang takla aku nak join aku makan muka buruk doh" kata Alia. "acah je muka lawa kata hodoh jomla ini" tukas Aleesya. pastu sume pujuk Alia suruh join and penangan sahabat la katakan aku tengok Alia pun angguk .
********
Sampai je kedai sushi tu.aku dah fikir 'nak nak ke taknak nak nak ke taknak' pastu Aleeya kata "tak yah nak fikir lagi mely oi dah lambat hahah.." aku dengar Zulaika kata "lekla kitaorang pilih yang takde telur ikan salmon tu lagipun kitaorang tau kau tak suke yang tu"aku toleh sambil senyum plus cakap "ohh sayang kau beb nasib kau paham by the way iya dah redha ke?" Hanisa pulak sambung "nak taknak die kena redha jugak LA hahaha..".Hanisa ngan Zulaika dah ambik sushi yang nak dibuat challenge pegi kaunter untuk bayar.
Kitaorang dah ready kat meja tuh sambil tu kitaorang order air siap siap.okay challenge dah nak start kitaorang bukak live guna ig Zulaika sebab followers die active.pastu guna phone Aleeya untuk buat vid cuz camera phone die cengini👍.
Selesai buat persediaan kitaorang pun makan.aku tengok Aleeya makan rilek je yela die selalu call suh delivery macam macam sushi kat umah die.aku pun makan okay tak de rasa nak keluar sebab die pilih yang favourite aku.
Hanisa pun okay.Aleesya aku tengok makan slow slow je.Zulaika aku tengok die pun makan slow.dalam hati aku cakap 'tadi kau yang cadang pastu makan lambat pulak..haah jahat kau mely'.Alia aku tengok terkemut kemut je.sian pulak aku tengok Alia yelah kena paksa😂.
Setelah habis Hanisa umumkan result challenge ni kat live and vid."okay the winner of the challenge is yeya cuz die habis dulu and the loser is iya but its okay iya baru belajar makan so see you again at the next challenge bye"..lepastu sume melambai kat phone tu.sesudah itu sume minum air yang dibeli tadi.pastu aku tanya "girls lepas ni nak pegi mana?"
Aleesya kata "aku nak masuk popular cuz aku nak beli majalah e-pop bulan ni." sambung Zulaika "okay la tu sebab barang jepun pun sebelah tuh je lagipun aku nak masuk kedai tu cikgu dewi suh beli barang kelas tuk hias kelas" sambung Zulaika. "oh kay jom la gerak nanti pukul 7 ayah kau nak ambikkan"jawab aku. pastu aku dengar Alia kata "chill chill tauge la baru pukul 5:24"
Dan nisa sambung "banyakla kau punya tauge dah jom gerak layan iya terstuckla kita dengan tauge" selepas itu sume gerak masuk popular.aku tengok Aleeya pergi bahagian colour water yelah die kan suke seni kalau korang tengok seni die fuh cantik giler and die suke art yang gune colour water je.Zulaika gi bahagian komik dengan Hanisa dan Alia.Aleesya pula pergi bahagian majalah k pop tu.
********
Aku pun gerak gi bahagian novel.aku tengok satu persatu novel perlahan lahan tiba aku stop dekat satu novel ni tajuk die...TBC🎈
Lagi sikit je lagi😂😂😂🙆
YOU ARE READING
Dia Pilihan Hati Aku ✔
JugendliteraturAmeliya Nasuha. Dahulunya seorang gadis yang ceria. Namun semua keceriaannya bagaikan diragut sekelip mata. Dan kini dia menjadi seorang yang pemendam. Kerana satu peristiwa hitam yang dirahsiakan. Dan prinsipnya hanya satu. Jangan mudah percaya lel...