BAB 31

856 29 3
                                    

********
Aleesya POV.

Keluar je sekolah aku terus bergerak ke bus stop menunggu pak man aka driver ayah seorang diri.yela ameliya kena denda,hanisa kena balik awal katanya kawan ayah dia nak datang dinner, alia dah diambil,aleeya dan zulaika pun dah diambil.

Kini tinggalla aku keseorangan.

"Haih dahla sorang-sorang ni..manala pak man ni lambatnya..kalau bawak kereta sendirikan cepat tapi macam ayah nak kasi" rungut aku.

"Bahaya la bawak kereta sendiri.dahla perempuan" sampuk si dia.

'Ish terkejut aku dah la muncul dari belakang nasib tak kena backhand' marah aku dalam hati.

"Ingat perempuan tak leh bawak kereta ke?" tukas aku.

"Aku kata just bahaya bukan tak boleh bawak kereta la sayanggg" ujar si dia pula.

"Euww...apa sayang-sayang ni siapa sayang kau" kata aku segera memalingkan muka kearah lain.

"Hahahaha..ni tunggu siapa?" soal Arriel.

Ye memang benar itu ialah Arriel Asfan yang merupakan geng Kaiser Boys dan juga merupakan manusia yang menegur Aleesya Hazwani aka aku.

"Tunggu pak man" jawab aku."sape tu scandal kau eh?" gurau Arriel."bana kau scandal.tu driver aku la" tukas aku.

"Hahahahaha gurau sajos jangan la marah sayanggg" kata Arriel sengaja memanjangkan dan menekankan perkataan 'sayang' sambil menyiku-yiku lengan aku.

"Ish apa ni rapat-rapat? siapa sayang kau ni? kau ni gile ehh wahai arriel asfan" ujar aku geram sambil menjarak diri dari dia.

But aku tak tahu.asal aku happy semacam eh dia panggil aku sayang.

Ish gatal la kau ni Aleesya.

"Saja panggil kau macam tu..btw aku temankan kau sampai pak man kau tu datang ehhh" kata Arriel lembut gila kalah gila boleh gila.

OK nonsense.

'Mana pak man ni...lagi lama aku duduk sini aku boleh jatuh tahu tak???jatuh ape???jatuh cinta lagi la' bebel aku dalam hati.

Pon pon

Okay pak man dah sampai.

"Okayla bye aku gerak lu..thank temankan aku tadi" pamit aku segera menuju kearah kereta.

"Sama-sama" jawab Arriel lembut.

End Aleesya POV.

********
Hanisa POV.

"ish sape pulak nak datang ni siap nak kena balik awal la bagai" rungut aku seorang diri di dalam bilik.

Tok tok

Aku segera ke arah pintu untuk membukanya.

"Ye umi kenapa?" soal aku lembut."la kenapa anak umi tak siap lagi ni?" tanya umi aku iaitu Puan

"Aik bukan kawan abah datang waktu dinner ke?" soal aku pelik."hani lupa ke yang hani kena teman umi pergi hypermarket beli bahan basah" umi mengingatkan aku perihal tersebut.

"Haah la jap eh hani siap auu..umi tunggu kat bawah" kata aku."okay jangan lambat ye hani" kata umi aku."ye umi" kata aku pula.

Dirumah aku dipanggil 'Hani' disekolah 'Nisa' or 'Dahlia'.so untuk pembaca DPHA ni nak kena panggil apa eh? panggil je la nisa ke hani ke or dahlia ke sebab I tak kesah.well I seorang yang baik.

Ceh perah santan tul baik sangat ye tapi kat sekolah macam kak long kawasan😂.

Okay back.

Dia Pilihan Hati Aku ✔Where stories live. Discover now