********
"You you you you you!" Aku memanggil Fariez sambil menuruni 2 anak tangga sekaligus."You you you!" panggil aku lagi apabila tiada sahutan kedengaran. Aku membuka pintu bilik kerja Fariez. Fariez sedang tekun membaca dimeja bacaannya.
"Youuuuuuu.." suara aku mula meleret dan mendekati sofa yang Fariez duduk. Fariez mendongak dan memberikan aku senyumannya.
"You nak apa,sayang?" tanya Fariez. Aku pandang dia sambil memikirkan tujuan aku panggil dia tadi.
"Ala! Tadi ingat sekarang tak ingat pulak!" aku mula merungut. Fariez menarik aku duduk dihadapannya.
Kaki Fariez melunjur kebawah dan membuatkan aku terperangkap diantara kakinya.
Fariez meletakkan dagunya dibahu sambil memeluk aku.
"Hah! I dah ingat nak cakap apa tadi!" Aku cuba memusingkan badan untuk memandang Fariez. Tetapi pergerakan aku terbatas kerana dia masih tidak melepaskan pelukan.
"You..I nak cakap ni!" Aku cuba menoleh sekali lagi. Tanpa hampa. Pergerakan aku terbatas.
"Cakap jela. I dengar kan" Fariez menjawab. Dagunya masih dibahu aku. Aku mencebik.
"You tadikan I Skype dengan six icons tau! Patu kan diorang kata suami diorang ada cakap pasal you" Aku menunggu reaksi daripada Fariez.
Fariez pusingkan bahu aku untuk mengadap kearah dia. Aku masih diam.
"Diaorang cakap apa pasal I?" Tanya Fariez.
"Diorang kata you ni playboy dulu dekat sekolah lama. Yeke?" Aku bertanya. Okayla! Aku tak tipu yang memang ada sedikit fefeeling cemburu tu. Tapi sikit!
"Tu zaman jahiliah la sayang" Fariez menjawab dengan berhati-hati.
"Tapi you cakap dekat I yang you single and tak pernah ada girlfriend selain I. That's mean you.." Aku mengecilkan mata.
"Er..tu just kawan perempuan bukan makwe la sayang.." Kata Fariez lagi.
"Ah takde-takde. You pembongak! I taknak kawan you!" Aku berpaling kearah lain. Acah-acah merajuk. Fariez menarik aku supaya duduk diantara kakinya.
"Alaaaa sayang..janganla merajuk. I cakap benda betul apa. Yela sekarang ni I ada sorang je makwe. That's you,sayang" Fariez memeluk aku erat. Sekaligus mencium pipi aku.
Aku tersenyum.
"Hahahahahah I tau yang I ni girlfriend special you! Tadi tu saja nak asah bakat merajuk! Hahahahahah" Aku tergelak.
"Tapi I rasa yang I dah dapat 1 panggilan untuk you. Memandangkan kita asyik mencari panggilan yang sesuai tuk you. So,I rasa 'B' is suitable for you" Sambung aku lagi.
Sekali lagi dia memusingkan bahu aku untuk menghadap dia.
"'B'? Short form untuk apa? Baby ke? Auwwww so sweet of you sayang!" Tanya Fariez. Aku tergelak lagi.
"Nope. But,its buaya! HAHAHAHA"
"Hah?! How dare you sayang?!"
"HAHAHAHAHAH! Singkat dan mudah bukan B? HAHAHAHAHAH"
"Haih. Buaya pun buaya la sayang! Asalkan you bahagia!"
"HAHAHAHAHAH! I love you,B"
"I love you too,sayang"
Aku dan Fariez tersenyum.
---
5 bulan kemudian ~"B..balik ni B tolong belikan aiskrim oreo boleh tak? Liya nak satu bekas je boleh?" Suara sengaja dimanjakan bagi tujuan memujuk.
Tali leher di leher Fariez dikemaskan.
"Sayang,B rasa minggu ni je dah nak masuk 4 kali tau Liya mintak aiskrim oreo" Fariez dah mula bersuara dengan nada menegur dia tu.
"Alaaaa..bolehlah B?" Bibir dimuncungkan dan mata dikerdip berkali-kali.
"Aishh..B tengok Liya ni asyik makan aiskrim je tau? Tak takut ke kalau gigi tu rongak patu rosak patu berlubang? Tak takut?" Fariez sengaja menakutkan aku dengan fakta tu.
Aku mencebik.
"Ooo..kalau gigi Liya rongak,rosak patu berlubang..B tak sayang Liya la?" Soal aku nada merajuk.
"Gila B tak sayang dekat Liya?! Liya intan payung pujaan hati B siang malam asyik angaukan Liya je tau tak" Jawab Fariez dengan mata dibesarkan oleh dia sendiri.
Aku tersenyum suka dan tergelak mendengar jawapan dari Fariez serta melihat reaksi dia. Fariez aku pandang seketika. Aku terus memeluk dia erat. Lama.
Dia membalas pelukan aku.
"Eee tengokla berapa gediknya my Liya ni..dahla kuat merajuk lately ni..patu peluk-peluk pulak" kata Fariez lagi.
"Biarlah" aku menjawab ringkas lalu aku mengeratkan lagi pelukan. Fariez tergelak.
"I love you,sayang"
"I love you too,B"
TBC🎈
Ketahuilah bahawa cerita ini sudah hendak sampai ke penghujungnya😭 huhuhu nangis sikit.. Jangan lupa vote and comments!💕🌷
YOU ARE READING
Dia Pilihan Hati Aku ✔
Novela JuvenilAmeliya Nasuha. Dahulunya seorang gadis yang ceria. Namun semua keceriaannya bagaikan diragut sekelip mata. Dan kini dia menjadi seorang yang pemendam. Kerana satu peristiwa hitam yang dirahsiakan. Dan prinsipnya hanya satu. Jangan mudah percaya lel...