BAB 34

779 27 8
                                    

********
Zulaika POV.

      "dah pukul 5:50 ni..hmm nyamannya angin kat sini" aku berkata seorang diri walaupun kepala masih menunduk dan tangan masih lincah dengan melukis di sketch book.

Saja aku datang duduk kat sini sambil pandang tasik sambil tu jugak boleh melukis.

I love art.

Do you love it too?

(syuda tak suka sangat seni..idonowhy😹)

Sedang aku melukis,tetiba ada seorang manusia duduk bersila diatas rumput bersebelahan aku.

Aku mengangkat kepala.

Erk...

"Sorang je ke?" tanya Haris.

Memang manusia yang duduk ni ialah Haris Qayyum members kaiser boys.

"Haah" jawab aku ringkas mata dialihkan kearah lukisan tadi."kau sorang je ke?" tanya aku pula.

"With my younger sister" speaking bhaiii...

Aku melihat jam yang menandakan pukul 6:10.Aku mengemaskan peralatan tulis aku dan memasukkan ke dalam bagpack aku yang berwarna hitam dan bercorak bunga putih.aku menyandang beg itu dibahuku.

Ketika aku ingin mengeluarkan telefon,Haris bersuara

"Aku hantar kau balik kay"

"Eh takpe aku boleh call driver aku.tak perlu kut susahkan kau nanti adik kau kata apa pulak" kata aku kepada Haris

"Takpe adik aku dah balik dengan member dia" kata Haris pula

"Tapi sebelum tu teman aku pergi kedai tu jap" sambung Haris.

Lalu dia memautkan tangan di atas beg aku yang aku dah sandang.

"Er..okay"

********
kedai.

Yaallah mengoda sungguhla air cincau ni..

"Kau nak pape tak? aku belanja" tawar Haris."kalau aku nak air cincau tu boleh tak?" kata aku.

'Eii malunya mintak orang..asallah kau tak bawak purse (?) kau tadi' aku mengutuk diri sendiri dalam hati.

"Ambilla" kata Haris sambil menghadiahkan aku senyuman.

Arghh I melting..

Aku sampai depan rumah dalam pukul 6:40.sebelum keluar kereta aku mengucapkan terima kasih kepadanya kerana belanja aku air cincau tu dan guess what dia menghadiahkan aku senyuman dia.

Yaallah murah sungguh senyuman hang Haris membuat aku terpaku seketika.

'Asyik berangan je aku ni..wakeup Zulaika Adila' aku mengingatkan diri aku.

End Zulaika POV.

********
Hakimi POV.

     Sekarang dah pukul 7:50,aku dan keluarga pun dah nak bertolak ke rumah.

Sesampai sahaja kami di rumah besar tersebut kami sekeluarga disambut baik oleh pihak sana.Tapi mama kata anak aunty haziya ni ada 1 lelaki 2 perempuan sekarang ada 1 lelaki dan 1 perempuan je mana lagi sorang?

"assalammualaikum ziya..kenapa hana dengan haqim je yang ada? mana hanisa?" tanya mama aku.

Hanisa?

Sound familiar.

"Ooo cari tudung kut..hana tolong panggilkan si hani tu" arah Puan Haziya.

End Hakimi POV.

********
Hanisa POV.

      "mana tudung ni..tadi dah gosok?" tanya aku sendirian.

Tetiba..

"Bhahhhhhh!" aku disergah

"Yaallah kak hana ni terkejut hani tau tak" kata aku sambil mengurut dada.

"Hahaha..umi suruh turun cepat kawan abah tu dah sampai" arah Kak Hana.

Sedang Hana tu bercakap aku ternampak sesuatu..

My Tudung..jumpa pun anda.

Selesai memakai tudung bawal satin berwarna hitam tu aku menuruni anak tangga bersama dengan gelak ketawa.

Yela si kak hana ni buat lawak so i gelak la

Tak salah right?

End Hanisa POV.

********
Hakimi POV.

      Aku menoleh kerana terdengar gelakan seseorang yang menuruni tangga.

'Hanisa Dahlia' kata aku dalam hati.

'Yaallah cantiknya ciptaan mu ini gelak biasa ii pun cantik..kat sekolah nak tengok senyuman pun jarang dapat kekadang' puji hati aku.

🎶senyumanmu.. buat ku tersenyum malu..lirikanmu..memberi panahan kalbu oh sayangku..dengarla bahawa diriku ku perlu kamu🎶

'Sah kau dah gila Darwish Hakimi' kata aku sambil tersenyum sendirian.

End Hakimi POV.

TBC🎈

Yallah...darwish dah mula merenyam di situ😂 nak tahu apa reaksi hanisa pula? Nantikanla....

Plish vote&comments kay😘🙈

Dia Pilihan Hati Aku ✔Where stories live. Discover now