BAB 61

1.1K 28 15
                                    

********
Fariez POV.

    Dapat aku lihat ramai paramedik mengangkat Ameliya yang tidak sedarkan diri keatas katil dan diangkat masuk kedalam ambulans ditemani oleh guru kelas kami iaitu Cikgu Siti.

Laju ambulans tersebut membelah jalan.Aku terduduk.

Kenapa? Kenapa kejadian ni mesti terjadi? Aku tak sempat bagitahu dia yang aku cintakan dia! Aku tak sempat minta maaf dekat dia! Aku tak sempat minta maaf sebab tampar dia! Aku tak sempat cakap yang aku dah tahu semuanya daripada Syafiq tadi!

Yaallah!

"Darwish! Bawak aku ikut ambulans tu! Bawak aku Wish!" rintih aku.

"Okay okay..aku bawa kau. Hanisa kau ikut aku" Hakimi mengarah aku dan Hanisa memasuki kereta dia.

"Korang follow aku kalau boleh suruh sesape call keluarga Ameliya" dapat aku dengar yang Hakimi memberi arahan.

"Aku tahu yang kau sebenarnya dah tahu hal sebenar. Aku rasa kau pun mesti dah tengok laporan pasal kes Mely tukan. Dan aku pasti yang kau dah dengar sendiri daripada mulut Syafiq" kata Hanisa yang duduk disebelah tempat pemandu sementara Hakimi masih bercakap dengan yang lain.

"Ya,aku mengaku yang aku dah tahu semuanya" jawab aku ringkas. Dalam kepala aku hanya terfikir keadaan Ameliya sahaja sekarang ni

"So,kenapa kau perlu ignorekan dia lagi even kau dah tahu hal sebenar?" tanya Hanisa sedikit geram.

"Ak-aku tak tahu" kata aku sebak.

Kalau aku maafkan dia mesti dia tak berada dalam keadaan macam ni!

Kalau aku tak ignorekan dia tadi mesti dia tak jadi macam sekarang!

Aku mengaru kepala kasar dan memegang kepala.

Tangan aku yang terkena darah Ameliya tadi ditenung dalam. Tubir mata aku bergenang sambil memandang darah tersebut.

Kalaulah aku dapat undurkan masa,Aku pasti takkan biar semua ini terjadi.
---
     Aku duduk ditepi katil yang menempatkan Ameliya. Dah 4 hari aku melihat wajah sama yang masih pucat dan kaku Ameliya terlantar diatas katil tersebut. Dah 4 hari dia tak sedar lagi.

Doktor kata Ameliya kehilangan darah yang agak banyak sehingga memerlukan penderma darah. Degupan jantung dia juga masih tidak berapa stabil dan masih memerlukan pemerhatian pihak hospital. Ameliya juga menerima hentakan kuat pada dadanya. Doktor kata tiada penyakit lain yang serius selain itu buat masa sekarang.

Kenapa bukan aku yang berada dekat sini? Why must she is here?

Bahu aku ditepuk perlahan. Asyraf.

"Sabar kay. Adik aku kuat" kata Asyraf. "Aku nak minta izin jaga dia" aku menyuarakan kehendak aku memandangkan esok ialah hari minggu.

"Okay. Aku cakap dengan mama aku nanti. Aku balik dulu. Kalau ada pape call aku" kata Asyraf lagi sambil mengusap rambut Ameliya sebelum berlalu pergi dari bilik wad ini.

Sekarang tinggal aku dan Ameliya bersama bunyi mesin ini. Aku membetulkan rambut dia. Rasa sebak menyelubungi diri apabila melihat alat bantuan pernafasan yang dipakainya.

"Liya please wake up..kau tak kesiankan aku ke? I'm sorry for not believing you..I'm sorry for late knowing the truth..I'm sorry because ignored you for about 1 month..I'm sorry because asking for break up..I'm sorry because walaupun aku dah tahu hal sebenar tapi aku masih ignore kau..I'm sorry for slapped you without heard your explanation.. I'm totally sorry..please wake up and I promise that I will treat you better than before..please just open your eyes and I promise that I will love you hard once again..just give me a chance to redeem all my mistake..I love you..please open your eyes for us..I'm begging you..just please..I'm sorry.." kata aku dengan penuh kekesalan sambil membawa tangannya kedahi aku dan mengenggam erat. Aku menutup mata.

Tiba-tiba..

"Hey....there is a lot of sorry in your sentences" suara lemah seseorang kedengaran. Mata aku terbuka memandang kearah Ameliya. Yela manatau dia yang bercakap.

Tapi,memang.

Memang dia yang bercakap. Sebab dia tengah pandang aku dengan muka comel dia sambil menjauhkan sedikit alat pernafasan dari mulut dia. Aku dah happy gila dah.

Tapi semua tu tak lama.

Sebab..

"Riez,da-dada aku..macam susah nak bernafas" aku yang gelabah melihat dia memegang dadanya seakan menahan sakit dengan muka berkerutnya lantas menekan button kecemasan ditepi kepala katil.

Jururawat menolak aku keluar dari situ.

Yaallah please jangan biar dia apa-apa lagi. Please give she health back like before.

Just please.

And I will take care of her.

End Fariez POV.

TBC🎈

Tak sampai hati nak buat Ameliya mati la guys😭 lagipun Fariez dah sedar kesilapan dia kan? So why not I give him a chance to redeem his mistake right? Muehehehehe arini I bermurah hati untuk mempublish😂

Jangan lupa vote and comments! I will appreciate that!💕

Dia Pilihan Hati Aku ✔Where stories live. Discover now