BAB 8

1.4K 43 1
                                    

********

     Lepas keluar rumah,aku terus jalan pergi kereta ayah Zulaika. Aku tengok kereta ayah ika.ohhh Alphard.

Terus aku masuk aku dengan Aleeya duduk seat ke 3 sebab nak mudahkan Alia ,Aleesya ngan Hanisa masuk nanti.Zulaika pulak duduk kat sebelah ayah dia.

Sampai je kat residents cempaka aka kawasan perumahan Aleesya kitaorang pun wasap die suruh turun sebab dah sampai.

selang 5 minit Aleesya pun keluar dari banglo die dan die masuk kereta ika sambil cakap "hai korang" aku ngan Zulaika je yang jawab hai balik.

Aleeya tak jawab sebab busy layan lagu Becky G die (okay aku x sure ejaan becky tu betul).

Lepas tu,kitaorang stop dekat kawasan perumahan Hanisa untuk tunggu Hanisa ngan Alia.

Diorang bukak pintu je terus aku cakap "wahhh vogue dohh korangggg!!"and Alia cakap "banyak LA kau jom cepat nnti lambat" dan aku rasa die tengah kembang sekarang ni😂😂.

********
Sampai sahaja dekat pintu utama aeon tu kami semua turun sambil ucap terima kasih kat ayah ika.

But,Zulaika still dalam kereta untuk minta duit kut..setelah Zulaika dah keluar dari kereta kitaorang terus masuk aeon.tempat utama yang ditujui kami ialah old town white coffee.for what?

Ofcos la makan lapar kut.

Selesai makan kitaorang terus gi kaunter cinema untuk beli tiket.Aleesya ngan Alia yang pergi beli.

Aku,Hanisa,Aleeya ngan Zulaika just tengok dari jauh.

Selepas 15 minit akhirnya Alia dengan Aleesya sampai bersama tiket.

Aleesya kata "okay cerita tu nanti start pukul 3 nanti so,2:30 kita kena masuk dah and now ada lagi 1 jam nak pergi mana?".

Aleeya cakap pulak "kita pergi pusing-pusing dulu la" pastu sume kata "okay jom".

Lepas dah jalan tu kitaorang gi solat zohor yela dah masuk waktu.

ok kat sini hendak diingatkan bahawa solat jangan tinggal ia merupakan tiang agama dan ibadah yang akan membantu diakhirat ye..but ni☝hanya wajib untuk yang beragama islam ye..kay ceramah saya berakhir disini😁🔥.okay back to story tadi.

Selesai je solat ngan gi toilet Zulaika tanya Aleesya.

"wehh ica dah pukul bape?" jawab ica "2:10" sambung ika. "jomla teman aku gi tingkat bawah balik aku nak beli roti paparich tuh tuk makan nanti".

"boleh ke bawak masuk makanan luar?" tanya Alia

"pandai pandai la kita sorok lagipun bag ika kan muat beli sorang satu cukupla".jawab Hanisa.

Zulaika sambung "dahla jom dah nak dekat 2:30 ni..yeya ngan mely nak kirim tak?" aku ngan Aleeya just angguk and then hulur duit bagi kat Zulaika.

********
     Kitaorang pun melangkah untuk masuk kat pawagam tu.

"we korang pergi masuk dulu aku nak ajak mely ni pergi beli popcorn cop tempat aku kat sebelah Alia and make sure bukan hujung" kata Hanisa.

aku dah wat muka 'asal aku dohh'

"aku pun tak mau hujung"kata aku.Hanisa terus tarik tangan aku kat kedai popcorn tu nasib tak ramai orang.

********
Dalam perjalanan selepas beli popcorn🍟~

"wehh hanisa~~" panggil aku.

"kau nak apo?" soal Hanisa.

"tadi kan wehh aku rasa cam nampak bevy boys la" kata aku perlahan.

"biarla diaorang tu lagipun ni shopping complex so public mall mana pelusuk negara boleh datang..so biarla dorang" ujar Hanisa.

"ohh okay..lagipun aku rasa je" jawab aku sambil berjalan.

TBC🎈

Dia Pilihan Hati Aku ✔Where stories live. Discover now