BAB 17

961 25 1
                                    

********
     Habis je makan malam,abang keduaku terus menerjah bilik aku.

"wahai orang tua kamu memang tak reti ketuk pintu dulu ke?" tanya aku."aku muda lagila" jawab Asyari.

"dahtu ni pahal main terjah je bilik adik.. bila nak kacau adik? cepat sikit adik nak tido esok sekolah..lainla angah dah habis sekolah" bebel aku.

"tak jadila kacau kau.rancangan dicancel" jawab Asyari dingin.

"dah tu abang buat ape ni kat bilik adik abang Asyari yang kiut ni" kata aku sambil angkat bakul sendiri.

"kau ni asyik puji diri sendiri je meluat aku" jawab Asyari.

"Abang nak tanya ni..jawab jujur jangan menipu" sambung Asyari.Dingin.Tegas.

"tanyala ape but kalau susah adik takmau jawab" jawab aku.

"betul ke angah dengar bevy boys nak pindah sekolah adik?" tanya Asyari.

'alamek aduh macam mana angah tau ni?! ape aku nak jawab ni' kata aku dalam hati.

"err..er..betul lah tu ape yang angah dengar" jawab aku perlahan sambil tunduk pandang cadar.cuz aku tahu angah akan marah.

"adik nape tak bagitau angah ke along ke?! taknak share langsung adik ni ke adik tak ada abang langsung! berapa kali abang nak cakap bagitau kalau pasal budak-budak bengong tu!" marah Asyari.

Air mata aku dah bergenang dah.tinggal nak menitis je ni.

Perlahan-lahan aku dongak."adik bukan taknak bagitau angah...adik..adik..isk...isk.." wuarghh aku dah nangis.

Cepat-cepat aku kesat air mata.angah dah pandang."adik okay" jawab aku perlahan.

"no little girl,you're not okay now..sory..angah bukan marah tapi angah tak nak adik pendam je macam dulu" pujuk Asyari.

"takpe memang salah adik..adik bukan tak nak bagitau tapi adik takut adik nangis nanti..adik taknak angah tengok adik nangis" jawab aku sambil tersedu-sedan.

"takpe angah sorang je nampak..now tell me" kata Asyari sambil menarik kepala aku untuk diletakkan diatas peha dia.so sweet...

Muka aku hadapkan kat perut dia sambil tangan memegang teddy bear sederhana besar.

"wuarghhhhh!!!!!!" nangis aku.

"abang kenapa dorang nak datang sini abang!abang adik taknak tengok muka dorang adik taknak jumpa dorang!perlu ke dorang datang lagi untuk apa abang!muka adik dah tebal dah nak menghadap dorang bang muka adik dah tebal!macam mana kalau lagi ramai orang tau bang!" luah aku sambil nangis.

"shuhhh..tak ada orang tau benda tu dah lama tak ada orang tahu punya" pujuk Asyari sambil mengosok bahuku.

"no! mesti ada orang tahu punya even tak ramai and kalau diorang bagitau untuk buat kitaorang malu macam mana abang" rintih aku.

"shuhhh..dah adik tido ye jangan pikir lagi dah nanti adik jugak yang sakit..angah tak nak tengok adik sakit lagi tau..lagi satu kalau diorang bagitau or pape jelah abang tumbuk enam-enam ekor tu,macam dulu abang tumbuk" sambung Asyari.

"abang adik penat nak tido" kata aku.even baru pukul 9:30 aku dah mengantuk maybe sebab nangis tadi.

nasib nangis dalam bilik.dan nasib baik jugak bilik aku kat atas sekali.cuz aku nak tengok bintang tulah abah buat bilik aku kat atas sekali

"okay dah dah adik baring kat bantal ye" pujuk Asyari sambil menyelimutkan aku.Baru je Asyari nak bergerak keluar aku menarik tangan dia.

"abang jangan bagitau orang tau yang adik nangis especially along ibu ngan abah..adik tak nak dorang risau" kata aku.

"ye abang tak bagitau ibu dengan abah dan orang dah jangan nangis tido kay..selamat malam" kata Asyari.

"selamat malam,sayang angah thanks dengar adik arini" jawab aku.

"takpe small matter,sleep well my little girl" kata Asyari sambil mencium ubun-ubunku lalu melangkah keluar dari bilikku setelah menutup lampu.

TBC🎈

Syuda hoping sangat ada abang caring macam Asyari ni😭 but tulah syuda anak first macam mane nk dapt abang😑 lol😂..jgn lupe vote&comments ye gais😘😘

Dia Pilihan Hati Aku ✔Where stories live. Discover now