********
Hari berganti hari.tarikh yang ditunggu-tunggu para pelajar untuk membuat persembahan tinggal sehari je lagi.hal Misya pun sudah di settlekan.But,aku tak tahu kenapa.aku nervous.
“korang dah fikir dah lagu apa nak present nanti?” tanya Aleeya.“dah!!” jawab Hanisa,Alia,Zulaika dan Aleesya.
Aku mendiamkan diri.sebab aku memang tak fikir lagi.
“aikk?? mely apa pasai hang diam?” soal Aleesya menggunakan bahasa loghat.“er..er..macam mana nak cakap eh??” soal aku kembali.
“kau jangan cakap yang kau tak fikir lagi” gertak Aleeya.“aku sailang kau japgi” sambung Hanisa.
“errr..kalau aku cakap ye camne?” soal aku perlahan.“ya Allah!!! ameliya kau sedar tak esok je competition tu” bebel Zulaika.“hehehe” aku gelak perlahan.
“aku nak kau pikir harini jugak” arah Aleesya.“macam mana tu caranya ce cite?” usik aku.
Aku blank sebab aku nak buat comeback (ececece comeback la sangat💩) And sebab tu jugakla aku tak tahu nak present lagu ape.
“aku nak kau stayback sorang-sorang and fikir lagu apa kau nak nyanyi” kata Aleeya dengan nada tegas.“one more thing, kalau aku tau kau tak stay aku putus kawan dengan kau” ugut Alia.
‘acah je ni..korang ngan aku berpisah tiada’
“korang gile ehhh?” soal aku sinis.“kau la gile! competition besok tapi tak readykan lagi lagu tuk esok” marah Hanisa.“chill 2 la ade lagi 21 hours untuk fikir lagu.banyak lagi kut masa” ujar aku selamba sambil menilik jam di pergelangan tangan yang menunjukkan pukul 10:30.
“dah-dah aku taknak korang gado lagi.and mely kau makesure kau stay and fikir lagu” arah Zulaika.“erghh...yela yela” jawab aku sambil merengus perlahan.
“sekarang ni aku rasa nak ganyang je kau ameliya nasuha” ujar Hanisa sambil mengetap gigi (yeke?).“ouhhh yeh??” soal aku sengaja mencari pasal.
Mood aku harini asyik nak kacau orang je.
“erghh!!!” keluh Hanisa.“woi mely kau dah pahal gile ke sebab dipaksa nyanyi? sampai mereng asyik nak cari pasal dengan nisa apahal?” sindir Aleesya.
“haah kenapa? salah ye?” soal aku sambil menjawab sindiran Aleesya.“dah diamla” arah Aleeya.“okay fine” akur aku.“just shut up ameliya” kata Zulaika pula.
“hmm yela aku diam” pasrah aku.“jangan lupe fikir lagu.kalau tak nak fikir aku suggest lagu didi just for you” sindir Alia pula.
‘ceh pakat sindir aku ke? Sebab tak tahan mood cari pasal aku arini? Hahah’ ejek aku dalam hati.
“wehh..aku nak gi fly jap nanti aku masuk lepas sejarah lagipun baru habis rehat.so aku chau beb.” ujar aku terus melangkah keluar sebelum sempat six icons bebel.
End Ameliya POV.
********
Alia POV.“dia buat macam abah dia ada share je kat sekolah ni” ujar aku perlahan.“bukan memang bapak-apak kita ada share ke?” soal Aleesya.“haah la aku lupa la cayang” ujar aku sambil mengeletik dengan Aleesya.
“eii..geli siak macam ape je” ejek
Aleesya.End Alia POV.
********
Ameliya POV.Lepas aku keluar kelas dengan tujuan nak fly or skip or ponteng or pape jela,aku mengerakkan langkah kearah port usual aku iaitu tangga nak naik rooftop.
Rooftop ni aku bersihkan,hias sikit2 and letak bangku panjang dipenjuru dinding supaya menghadap memandang awan biru.memang aku yang buat port ni tapi six icons still tau jugak tentang rooftop ni even aku sorang yang buat.but aku jarang naik rooftop ni cuma aku selalu lepak kat tangga nak kearah rooftop je
Aku duduk di tangga sambil muka diletakkan diarah lutut.aku tak nangis tapi aku melepaskan perasaan.
Justeru ITU,bermulalah agenda bebelan seorang diri Ameliya Nasuha.
“aku nak nyanyi ape doh?!!!! Aku stres!!!! Boleh ke aku nyanyi?” jerit aku kuat dan nyaring.nasib baik tak dengar kuat sebab tempat ni sunyi and jauh dari blok students semua belajar.
Walaupun begitu,ada seseorang tengah mendengar jeritan Ameliya.
Siapa dia?
TBC🎈
Nak tahu siapa? Jangan lupa baca next chap😘..and plis vote auu cayang ii syuda🙈🙈🍦...sowi gais kalau hambar syuda akan cuba sehabis baik untuk buat DPHA ni perfect and best💪🌼
YOU ARE READING
Dia Pilihan Hati Aku ✔
Ficção AdolescenteAmeliya Nasuha. Dahulunya seorang gadis yang ceria. Namun semua keceriaannya bagaikan diragut sekelip mata. Dan kini dia menjadi seorang yang pemendam. Kerana satu peristiwa hitam yang dirahsiakan. Dan prinsipnya hanya satu. Jangan mudah percaya lel...