BAB 41

772 19 1
                                    

********
Ameliya POV.

        "Even me?" tanya Fariez.Aku memandang dia dengan pandangan yang sarat dengan perasaan yang bercampur.

Belum sempat aku membalas pertanyaannya,pintu bilik rawatan dibuka.kelihatan Hanisa Dahlia dan Alia Sabrina melangkah masuk.

"Weh kau pahal ni doh?" tanya Alia."takde pape aku okay" jawab aku.

"okay la sangatkan.kau bagi tau sape yang buat tangan kau berbalut gini biar aku buat tangan dia patah sejuta pulak sampai nak balut pun tak leh" panjangnya la Hanisa Dahlia ni membebel.

Aku memandang Fariez."aku gerak kelas dulu" kata dia. "riez..thanks" kata aku kepada dia. Dia hanya mengangguk.

"Woi jawabla nisa tanya tu" kata Alia."eii kau ni" geram pulak aku dengan Alia ni😑

"Korang dah tau belum yang bevy boys pindah sekolah kat sini arini?" tanya aku."tak langsung wei" kata Hanisa dan Alia dalam nada terkejut.

"Tadi aku terserempak dengan Syafiq Iskandar" kata aku."jadi tangan kau ni..keje dia lah?" kata Hanisa."sebenarnya dia just cengkam sampai merah je" kata aku.

Aku sambung lagi "fariez yang balut sebab nak letak minyak"."okay..now aku nak tanya geng bevy boys kelas ape?" tanya Hanisa.

"Taktau" kata aku."x pe esok aku cari" kata Alia."cun aku pun nak pergi ronda gak cari kelas dorang" kata Hanisa pula.

"Korang jangan buat hal" aku cakap camtu sebab dorang ni bukan leh caya sangat.kang esok mau sume masuk kaunseling.

Sorang kena semua serang balik.katanya revenge🔥

"Lantak kamilah" kata Hanisa dan Alia.

Ah sudah.

********
    Aku bergerak ke kelas bersama Hanisa Dahlia dan Alia Sabrina.yela nak buat ape duk bilik berbau ubat tu lama ii baik aku belajar.

Dalam perjalanan,kami terserempak dan dihalang dengan geng 'pretty girlz' iaitu Misya,Aqilah n Farisya je Ade lagi tiga ekor yg lain hilang ghaib manetah.

"Kau nak ape ni? blah sekarang sebelum aku masuk nama korang dalam buku ni" kata Hanisa sambil menunjuk buku merahnya.

"Just nak cakap,jangan ingat korang dah dapat kaiser boys sepenuhnya sebab we all akan rampas balik ape yang sepatutnya jadi hak kitaorang" kata Putri Farisya.

"And stay away from bevy boys jugak.diorang layak dengan kitaorang je" kata Aina Aqilah dengan bongkaknya.

"Ohh..kiranya korang ni memang gile jantan la kan? semua jantan korang nak buat jadi lelaki simpanan korang.tapi kenapa geng india yang ramai tu korang tak nak eh? diorang pun sepadan ape dengan korang ni" kata Hanisa sambil menunjukkan sekumpulan pelajar lelaki india yang berkumpul.

Hambek kau hambek! kan dah kena berdas ii dengan Hanisa Dahlia.

"Eh kau ni!" Bengang Farisya."ape kau ni kau ni? Aku salad jap gi" kata Hanisa.

Aku hanya mendiamkan diri.Misya Liyana mendekati aku."kau jangan ingat aku akan diamkan diri lepas fariez hantar aku kat bilik tahanan minggu lepas sebab kau" ugut Misya.

Walawei! Aku tak tahu langsung dia kena duduk bilik tu.sebab Fariez tak cakap papepun.dia just cakap semua dah settle tu je.

"Padan la muka kau" aku berkata dengan selamba."kau tunggu je" kata Misya lagi."okay aku tunggu" saja bagi bakar itu hati perempuan sihir.

"Eh kau! kalau setakat muka cover dengan makeup berinci baik takyah.fake sangat.nak acah putih.rupanya foundation je tebal lebih.pegi masuk opera la wei" sindir Alia kepada Aqilah

"Kau ingat kau cantik sangat ke?" tanya Aqilah dengan nada mengejek."Eh kitaorang tau kitaorang cantik.sebabtu kau duk warning kami ni suh stay away bagai.hang kalau dah muka kelabu cam asap tu baik hang duk umah cuci muka jela.pastu pergila menambahkan bulu kening korang yang aku tengok botak semacam..sebab kening hangpa semua ni teman nengok togel semacam seram jugakla teman nengoknya" kata Alia Sabrina.

Hambek kau hambek! mulut puaka Alia Sabrina ni memang tiptop💦

"Dah blah2 serabut n semak je" halau Hanisa sambil menarik tangan aku bergerak menjauhi mereka.

"Perangai masing2 cam lalat.selalu buat bising dekat halwa telinga orang" kata Alia.

End Ameliya POV.
——
Misya POV.

      "Eii geramnya aku!!!" Aqilah menghentak2 kakinya disitu.

"Erghhh kurang ajar betull!!!!" marah Farisya.

"Ingat nak sakitkan hati diorang.last2 kita yang sakit hati.takpe nanti kita jalankan plan pertama kita" kata aku dalam nada sinis.

"Kau tunggu je,Ameliya"

End Misya POV.


TBC🎈

Agak ii ape plan misya eh? Nak tau kenala baca next part.btw pedas tak ayat Hanisa n Alia tadi? Kalau ye..korang boleh la try ayat tu kat geng yang macam pretty girlz ni😂 hahah..jangan tiru aksi tu👅

Vote&comments🌈

Dia Pilihan Hati Aku ✔Where stories live. Discover now