BAB 13

1K 34 0
                                    

********
"what siesla bevy boys datang sebab diorang..but ape kena mengena diorang dengan bevy boys" tambah Darwish.

"aku tak tau la wish..nanti aku try tanya ameliya nasuha" kata Fariez.

"kau ade ape hah dengan Ameliya tu hah?" soal Haikal.

"aku takde pape la dengan ameliya tu kau ni apela" kata aku.sambil tu diorang pun bergerak ke kelas 5 sina bersama.

End Fariez POV.

********

Ameliya POV.

"korang esok aku kena bertugas tau so, kena datang petang tau" ujar aku."okayla tu lagipun besok semua cikgu ada meeting" kata Hanisa.

"korang kalau ada orang tanya kita pasal bevy boys macam mana?" tanya Aleesya.

"ape kau merepek ni ica,kau kena ingat yang kita dah tak ada apa apa dengan diorang paham tak! Aku tak nak dengar nama tu lagi!" marah Hanisa.

"nisa dahla tu kau marah dia apahal dia tanya je kut" pujuk Zulaika.nasib kitaorang je dalam kelas ni kalau tak kantoi dengan amarah Hanisa Dahlia.

"aku bukan nak buat kau marah tapi aku tengok post ig fahim Aidan semalam dia kata maybe diorang akan pindah sini..sebab seseorang" tambah Aleesya.

"Dahla ica aku taknak dengar nama fahim lagi plis ica understand me" kata Aleeya.

"tapi aku dengar dah kecoh diorang nak pindah sebab kita" tambah Alia.

"what!! Satu group ke pindah sebab kita?" kata Zulaika. "haah" sambung Alia lagi."apa dah kecoh?!..shit betul! Okay korang ingat ni kalau orang tanya cakap tak tau" kata Hanisa.

Dalam hati aku berkata 'perlu ke korang datang untuk ape lagi Syafiq iskandar".

"ingat orang tanya cakap tak tahu..aku taknak benda lama tu kecoh,ameliya kau tak payah fikir pasal dia tu aku akan pastikan dia tak akan ganggu kita dah" kata Hanisa seakan tahu gelodak hati aku.

End Ameliya POV.

********

Hanisa POV.

Waktu rehat sudah tiba.kami pun turun ke kantin untuk mengisi perut.Harini sume senyap maybe sebab berita tadi.

Aku memulakan bicara "ica aku nak minta maaf kat kau sebab marah kau tadi aku teremosi tadi"."takpelah aku paham..sebab aku pun rasa sama" kata Aleesya.

"korang aku rasa we need to discuss about that..I don't want any trouble cuz that problems" kata Aleeya.

"okay ameliya kau nanti tempah library untuk kita. esok kita adakan discussion sambil tu kau boleh bertugas" arah aku."remember library untuk kita sahaja" tegas aku lagi.

End Hanisa POV.

********

Amelya POV.

Selesai solat dhuha aku meminta izin guru bertugas untuk ke bilik guru.

Sesampai sahaja dibilik guru aku terus berjumpa dengan Cikgu Noraini aka guru penasihat pengawas pusat sumber merangkap cikgu bahasa melayu kelas kami.

Aku terus berkata "cikgu noraini,boleh tak esok saya nak tempah satu library sebab saya nak buat discussion dengan geng saya esok..boleh tak cikgu?" tanya aku.

"Sepatutnya tak boleh ameliya,sebab guru sesi petang berkemungkinan nak masuk besok" ujar cikgu noraini.

"Tapi cikgu esok saya bertugas dan sepanjang saya bertugas tak pernah ade cikgu masuk waktu bertugas saya..boleh la cikgu" pujuk aku.

"okayla saya izinkan library itu ditempah oleh kamu,tapi pastikan semua tersusun bila kamu keluar" kata cikgu noraini sambil menghulurkan segugus kunci kepada aku.

"terima kasih cikgu" jawab aku.okay kerja menempah dah selesai.

Sampai je dikelas aku terus duduk sebab cikgu math tak masuk lagi."dapat tak tempah library tu?" tanya Hanisa.

"ofcos dapat ni Ameliya Nasuha la" kata aku sambil menujukkan kunci tersebut."okay bagus esok semua kena balik dulu and then kumpul kat bus stop dalam pukul 1:30" arah Hanisa.




TBC🎈

Dia Pilihan Hati Aku ✔Where stories live. Discover now