BAB 48

766 20 0
                                    

Aleesya POV.

       "Psstt psstt" aku memanggil Zulaika."pssttt pssttt" aku memanggil Zulaika lagi kerana tiada tindak balas.

Arriel yang disebelah dah pandang semacam.

"Kau buat ape ni Aleesya?" tanya Arriel."aku nak panggil Zulaika la" jawab aku.

"Haih die ni pekak ke apa?" rungut aku.

"Woi Zulaika Adila" laung aku kuat.

Haih suara masing ii cam speaker surau.nasib takde cikgu.

"Kau pahal seru-seru nama aku pulak?" tanya Zulaika geram sambil toleh memandang Aleesya dibelakang.

"Kau rasa nisa akan marah mely tak?tadikan kau tengokla die keluar kelas masam je.kalau die marah camne?" tanya aku kepada Zulaika.

"Tak kut" jawab Zulaika acuh tak acuh."tengokla kau pun tak yakin" kata aku."diamla ica memekak la kau ni aku nak buat keje math ni pun susah" marah Alia.

Aku melihat Aleeya sibuk menguruskan kerja-kerja pembersihan.

"Alahai sian member aku sorang ni yang bernama Aleeya" kata aku.

"Tau takpe kau dahla menolong takmau padahal kau yang ketua kebersihan ni" bebel Aleeya.

Dah sudah. Aku dah kena bebel dengan Aleeya. Aku cau lu pape roger beli burger

End Aleesya POV.
-----
Turn Hakimi&Hanisa

Hakimi POV.

        Aku terdengar perbualan antara Zulaika Adila dan Aleesya Hazwani.Aku menjeling kearah jam aku.

"Woi dah nak pukul 8 aku geraklu" kata aku sambil menepuk bahu Fariez.

"Tengok2 kan Ameliya sekali.pape call aku" kata Fariez.

"Note that" jawab aku ringkas sambil melangkah menuju ke bilik tahanan.
-----
Sesampai sahaja aku dihadapan bilik tahanan aku terdengar tengkingan kuat dari suara yang aku amat yakin iaitu

Hanisa Dahlia.

Ya,aku yakin ni suara dia.

"Kau boleh tak jangan terlampau pendam sangat perasaan kau tu sampai ngan kitaorang pun kau tak nak share!"

"Tolongla Ameliya!"

"Kitaorang ada dengan kau.semua six icons ada dengan kau tau tak?!"

"Ya aku tau! Aku tau!" jerit Ameliya pula.

"Kalau dah tau apasal kau jadi camni?" tanya Hanisa lembut.

"Aku..aku.."

"Aku stress" jawab Ameliya perlahan.

"Aku serabut" kata Ameliya .

"Aku penat dah nak pekakkan telinga daripada dengar gosip kita dengan bevy boys" kata Ameliya lagi.

'Means diorang pernah ada hubungan dengan bevy boys la' detik hati aku.

'Means rumours yang mengatakan diorang pernah cp tu betul?' kata aku dalam hati lagi.

Aku memasang telinga balik.

"Aku cuma penat.sebab kita tak ada apa-apa dah dengan bevy boys tapi sejak diorang datang rumours semua tu muncul balik.aku just takut.tolongla faham Hanisa.aku bukan tak nak bagitahu six icons.cuma aku tak nak korang terbeban tu je"

"Aku keluar dulu" kata Ameliya.

Kelam-kabut aku pura-pura cam baru datang.takut diorang syak aku curi dengar pulak.

Pintu dibuka dari dalam.

Ameliya melangkah keluar.

"Kau nak gi mana tu?" tanya aku kepada Ameliya.

"Toilet" jawabnya sepatah.

Aku duduk di pintu bilik tahanan.yela kang aku masuk ada pulak yang buat gosip aku berdua-duaan dengan Hanisa.

Aku melihat Hanisa mengurut dahi.

"Kau okay tak?" tanya aku prihatin.kayla aku jujur untuk readers DPHA.

Bahawasanya,saya DARWISH HAKIMI dah terlanjur suka terhadap HANISA DAHLIA.

Tapi dia taktau.

"Aku okay" jawab Hanisa perlahan.

"Kimi leh tolong aku tak?" tanya Hanisa.

"Tolong ape?" tanya aku.

"Tolong panggilkan cikgu bio yang ajar Ameliya arini" kata Hanisa."aku nak pergi somewhere jap" kata dia lagi.

"Hmm okay.so kalau aku panggil Fariez Arsyad teman gantikan kau leh kan?" tanya aku.

"Hah ok" jawab Hanisa sambil bergerak keluar bilik tahanan untuk memakai kasut.

"Anything just give me a call" kata aku sambil bergerak ke bilik guru.

Dia hanya mengganguk sambil berlalu pergi.

Why?

"Why didn't you have noticed the love which it make for you,Hanisa?" kata aku perlahan.

End Hakimi POV.





TBC🎈

Nothing to say.Just enjoy your reading💙

Dia Pilihan Hati Aku ✔Where stories live. Discover now