BAB 45

808 26 0
                                    

********
Haris POV.

"Macam mana dia boleh jadi macam ni?" tanya aku kepada semua six icons merujuk kepada Ameliya yang terbaring diatas katil.

Ya. Ameliya pengsan + tido selepas bergaduh tadi. Misya juga tidak mempunyai kecederaan teruk.

"Tahla..ni kali kedua kitaorang nampak dia macam ni..selama ni dia cool and dia memang susah mengamuk antara kitaorang berenam" kata Zulaika.

"So,bila dia mengamuk macam ni..kitaorang pun tak dapat nak halang" kata Alia pula.

"Bila kali pertama dia macam ni?" tanya Haikal.

"Waktu dia dapat tau kitaorang kena tipu dengan ex dulu..dia macam nila pergi tumbuk laki uh..tapi bila dia yang kena tipu,hmmm sampai masuk hospital dahtu pulak tak boleh terima kenyataan" kata Aleesya.

"Sebab dia ni lebih pilih untuk memendam sebab dia kata dia taknak bebankan kitaorang dengan masalah dia" kata Aleeya pula.

"Dia pun memang jarang mengamuk macamtu..maybe sebab Misya dah melampau sangat kut" kata Hanisa.

"And aku rasala maybe dia stress dengan Syafiq jugak" kata Arriel.

"Korang pergila naik kelas..biar aku teman Ameliya..nanti Darwish pun datangla tu sebab dia tengah bagi laporan pasal gadoh tadi" kata Fariez.

"Betul jugak tu..okayla kitaorang pergi naik kelas dulu" pamit semua.

End Haris POV.
--
Fariez POV.

Aku masih setia dikerusi tepi katil menemani Ameliya yang terbaring diatas katil.

Kedengaran pintu ditolak dari luar.

Oh,Darwish.

"Dia tak sedar lagi ke?" tanya Darwish. "Tak" jawab aku ringkas.

"Dia kena pape hukuman ke?" tanya aku. "Demerit dia tak kena tapi Misya n the gang semua dapat 10 demerit sebab mencetuskan pergaduhan" kata Darwish.

"Tapi dia kena duduk bilik tahanan 3 hari untuk bagi dia ketenangan Cikgu kata" kata Darwish lagi.

"Dia sorang?" tanya aku. "Cikgu hanya bagi kaiser boys dengan six icons je" jawab Darwish.

"Start bila?" tanya aku lagi.

"Besok kut" jawab Darwish.

"Dah nak pukul 10 lebih ni..aku naik kelas dulu au" kata Darwish.

"Hah..okay" kata aku pula.

Aku memerhati Ameliya.

'Lama betul dia tido' kata aku dalam hati.

Tiba-tiba,Ameliya buka mata yang tertutup perlahan-lahan.

Dia menutup kembali matanya sebab silau lampu tu kut.

"Aku kat mana ni..asal bau ubat..eii..busukla" suara Ameliya yang serak jelas kedengaran.

"Aduh! asal tekak aku ni sakit semacam" Ameliya bertanya sendirian.

Aku hanya memerhati gelagat Ameliya.

"Tepi sikit..aku nak ambik air" belum sempat dia mengambil aku sudah pun menghulurkan kepada dia.

"Thanks" kata Ameliya. Dia minum.

"Ahh..sakit" Ameliya mengaduh kesakitan di tekaknya.

"Tulah..menjerit lagi..kan dah sakit tekak" kata aku.

"Perempuan tu yang cari pasal" kata Ameliya dengan suara yang dah nak hilang tu.

"Hah..menjawab je tau" kata aku lagi. "Dah kenyataankan" kata Ameliya.

"Rehat dah nak dekat..kau nak pape tak? aku nak gi beli ni.." tanya aku.

"Takpelah..tekak aku rasa sakit sangat ni..nak minum pun perit" tolak Ameliya.

"Hah,okay..nanti geng kau ngan geng aku datang jenguk kau" kata aku lagi.

"Hah okay" jawab dia ringkas.

Aku keluar.

End Fariez POV.
*****
Ameliya POV.

Aku memegang tekak aku.'ahh..sakitnya tekak ni' rungut aku dalam hati.

Pintu dibuka dari luar.

"Eh..bukan kau pergi...."

Aku tersentak.

"Kau nak ape?" tanya aku kepada Syafiq. Ya..dia yang masuk tadi.

"Saje nak teman awak" jawab dia ringkas. "Takpayah la..kau dengan aku bukannya ada ape2 pun..don't waste your time with me" kata aku dingin.

"Kan saya cakap yang saya still cintakan awak" kata Syafiq.

"Pft..cinta? Aku penatla nak dengar pasal cintan cintun ni..tolong la keluar" kata aku dingin.

Fariez menolak pintu dengan makanan ditangan.

"Awak tak terima saya balik sebab dia ni kan?!" marah Syafiq sambil menunding jari kearah Fariez.

"Takpayah nak libatkan dia dalam masalah yang kau sendiri timbulkan..please get out from here" kata aku dengan riak kosong.

Fariez hanya memerhati setelah meletakkan makanan dimeja.

Syafiq mencengkam kolar baju Fariez.

"Syafiq! What are you doing?!" jerit aku disitu.

"Dia ni yang menghalang cinta kita Ameliya" kata Syafiq.

"Let him go!" jerit disitu lagi.

"Ameliya jangan jerit dah nanti tekak kau bertambah teruk" kata Fariez.

"I say let him go,Syafiq!" dengan jeritan yang lebih kuat.

Aku terbatuk teruk.

"Tekak aku.." rintih aku.

"Mel awak okay tak?" tanya Syafiq.

"Ameliya..kan aku dah pesan jangan jerit lagi..kau okay ke tak ni" tanya Fariez pulak

"Tekak aku....." rintih aku lagi.

"Suruh dia ni keluar" Kebetulan pula six icons dan kaiser boys tiba.

Syafiq akur.

"Kau okay tak?" tanya Fariez.

Aku mengelengkan kepala.

"Nah makan ni" Fariez menghulurkan gula hacks blackcurrant.

"Thanks" kata aku.

TBC🎈

Dia Pilihan Hati Aku ✔Where stories live. Discover now