BAB 42

749 19 2
                                    

********
Fariez POV.

      'Haih dia ni aku dah bagi hint kut..takkan dia tak perasan' omel aku dalam hati.

"Bro! amacam berjaya ak?" tanya Arriel dan Haikal.

Aku mengeleng.

"Takpe masa banyak lagi..try again" nasihat Ameerul dan Haris.

"Aku rasa kau mesti kecewakan? sebab aku dengar saingan kau dah datang..gahahahahhha" ejek Darwish.

Aku memandang Darwish dengan pandangan maut.

Serentak itu semua meluku kepala Darwish.

HAHAHAHA.

Padan muka.

"Memang betul pun..ape yang darwish cakap..ex dia dh datang balik" kata aku pasrah.

"Ilek2 kalau dah tertulis dia untuk kau..berpisah berbatu manapun tetap dengan kau jugak akhirnya" kata Haris.

"Ilek ilek jugak..tapi yang dak laki baru lain pun tengah nak try yang lain gak bukan Ameliya sorang je" kata aku selamba.

"Erk" semua terkejut.

End Fariez POV.

********
Ameliya POV.

      Harini aku balik lewat dengan Aleesya Hazwani sebab nak buat kerja yang cikgu perpustakaan suruh aku dengan Aleesya buat.

Yela aku pengerusi rakan media.dia pulak setiausaha.

Sepatutnya dengan Aleeya Safira sekali sebab dia naib pengerusi.tapi dia just send assignment yang dia dah buat kat email je sebab dia kata dia takde mood.hmm dono la den..

Kesimpulannya,aku dengan Aleesya je la yang stay arini.

"Ica..kau bawak tak laptop kau?" tanya aku."giler tak bawak..aku nak buat benda tu kat mana kalau tak bawak" jawab Aleesya.

"Yeye..aku tanya sikit..jawabnya panjang berjela" kata aku sambil mengalas satu beg sandang dan satu beg galas yang digalas dibahu kanan aku.

Aku dan Aleesya melangkah masuk ke dalam perpustakaan.

"Ambik port aircond yang tepi tingkap jom" selesai aku berkata aku terus menuju ke port yang dimaksudkan.Aku mengambil tempat duduk.Aleesya mengambil tempat di meja sebelah aku.

Aku mengeluarkan buku nota,pencil box,,kertas A4,laptop pink corak bunga hitam kesayangan aku dan botol air.

Hambek kau kan aku dah listkan barang yang aku keluarkan.

Aku memulakan assignment.begitu juga dengan Aleesya.

End Ameliya POV.

Aleesya POV.

1jam kemudian~

       Aku meregangkan otot tangan aku setelah selesai menaip assignment aku.

"Haih susah betul ada jawatan..assgiment kelab semua jawatan tertinggi yang buat.." omel aku sendirian.

Aku memandang sebelah kiri aku.iaitu meja Ameliya Nasuha.

"Giler bersepah!! kertas sana sini...dengan segala alatan dari dalam pencil box yang terkeluar..nilah sebabnya aku tak buat keje satu meja dengan dia"

"Haih minah bertuah ni..tidur pulak dia..nasib assignment dia dah siap" bebel aku.

Pintu perpustakaan ditolak dari luar.aku hanya menghiraukan bunyi tersebut dan mengeluarkan air tin nescafe mocha favourite aku bersama straw.

Tetiba kerusi dihadapan aku ditarik oleh seorang manusia yang sangatla aku kenali.

"Sedap minum.. nak cikit" pinta Arriel.Aku menjelirkan lidah kepada dia."asal kau tak balik lagi?" tanya aku.

Yela dah pukul 3:15 kut..sape je yang nak stayback petang2 ni baik tido kat umah.

"Tulah nak tunggu Ameliya..yang lain malas..aku je yang rajin teman dia..tapi bonusnya dpat jumpa kau" kata Arriel sambil menunjuk kearah Fariez.

"Whatever" kata aku.

"nak cikit" pinta Arriel.

"nak ape kau ni?" tanya aku.

"air tu..sedap..mocha..favorato aku tu" kata Arriel.

"Yaallah tak malunya kau ni" kata aku mengejek.

"Fariez kawan kau memang macam ni ke?" kata aku kepada Fariez yang sedang mencari buku dirak.

"Dengan kau je" jawab Fariez.

Aku memandang Arriel.Dia mengerdipkan mata beberapa kali.

Aku tersenyum.

'Aleesya jangan senyum..kawal plis' kata aku dalam hati.

"Hish..yelah nah..sikit je" kata aku lalu menghulurkan tin nescafe tersebut.

Dia minum.

"Thanks sayang" kata Arriel.

Aku hanya menepuk dahi sambil menahan senyum.

Ada2 je dia ni.

"Fariez suka Ameliya ke? tanya aku.

"Dia dah lam..m..mmm.." kelihatan Fariez sedang menutup mulut Arriel dari meneruskan ayatnya.

Diorang bergelut.

"Yaallah ape kena dengan korang ni! dah sudah!" kata aku.

"Fariez ni tutup mulut orang" adu Arriel kepada aku.Fariez membuat muka selamba tak bersalah.

"Hish udah la..nanti bangun minah tu" aku menunjuk kearah Ameliya.

Fariez memandang Ameliya yang sedang tidur diatas meja yang penuh dengan kertas.

End Aleesya POV.




TBC🎈

Sori hambar💆 syuda cuba..rindu nak buat part sweet Arriel&Aleesya..so tada here it is..🔥🌼syuda payung..agagagaa

Dia Pilihan Hati Aku ✔Where stories live. Discover now