********
Lepas je solat subuh,aku terus ke meja solekku.'aduh eyebag la pulak nasib tak tebal' keluh aku dalam hati.Selesai pakai tudung semua aku turun bawa bag sekali.
"morning mama,abah,along and angah" sapa aku dipagi hari,sambil mengambil kerusi bersebelahan abang ngah aku.
'harap tak nampak eyebag aku ni' harap aku dalam hati.
"mama masak ape pagi ni?" tanya aku."mee goreng je sayang" jawab Puan Amalina iaitu mama aku."ouhhh...sedap uhh..adik makan dulu ye ma" ujar aku."makanla dik" jawab puan amalina.
Sambil makan tu tetiba teringat sesuatu.
"sape hantar adik pergi sekolah harini?" tanya aku."harini abang asyraf ye sebab abah ada meeting pagi ni angah pulak ada study dengan kawan" jawab abah aku.
"okay bah" jawabku ringkas.
********
Selesai je pakai kasut sekolah,aku tunggu abang asyraf iaitu abang sulungku.lepastu terus nampak abang asyraf keluar rumah.terus aku menanyakan soalan."abang...kita nak naik kereta ape ni bang?" soal aku."naik kereta lembu" gurau abang Asyraf.
"betul betul la abang asyraf " bentak aku."yela yela adik ku sayang..kita naik kereta BMW harini sebab abang nak keluar terus" jawab Asyraf.
Berlagak😂
"ohhhhh...okay" jawab aku.
End POV Ameliya
********
Fariez POV.
Harini merupakan minggu kedua aku memasuki sekolah baharu.
"umi,arini abang pergi sekolah sape hantar umi?" tanya aku.
"abah dah pergi kerja,kakak pagi pagi dah keluar,umi pulak nak terus pergi butik ni,abang faried kamu membuta lagi.macam mana ni?" soal Puan Afida sendiri.
"riez pergi naik bas boleh tak?" tanya Puan Afida kepada Fariez."boleh umi,riez pergi dulu la ye umi" kata aku sambil menyalam tangan umiku.
********
'haih manala bas ni' monolog aku sendirian.End Fariez POV.
********
Ameliya POV.
Semasa perjalanan kesekolah,aku bukak radio sambil menyanyi kat seat belakang.jenuh abang sulungku menegur tapi tidak dipedulikan oleh aku.
Tiba-tiba abang Asyraf memberhentikan kereta dihadapan bus stop.
"nape abang berhenti kat sini?" soal aku bingung.yela aku bukan nak pi sekolah naik bas."tu bukan Fariez Arsyad ke anak Pakcik Fahrin?" soalan aku di balas dengan soalan juga.
"fariez arsyad tu adik kenal la tapi pakcik fahrin tu sape?" kata aku.
"pakcik fahrin yang kawan abah tu,hish adik ni banyak soal la..tunggu sini abang nak ajak dia tumpang je abang sebab sekolah dia dengan adik sama kan?" soal Asyraf.
Aku hanya mengangguk sambik menengok along aku kearah Fariez Arsyad.
'aduh abang asyraf ni baik sangat pagi ni pahal aduhhh' rungutku dalam hati.
End Ameliya POV.
********
Asyraf POV.
"fariez! nape duduk sini? tunggu bas ke?" soal aku bertubi.
"oh abang asyraf.fariez kena ambik bas harini sebab umi dengan abah tak dapat hantar" jawab Fariez.
"lah yeke..jomla tumpang abang je lagipun tunggu bas lambat nanti" pelawa aku.
"eh tak menyusahkan abang ke" soal Fariez. "takdela susah pun lagipun fariez sama sekolah dengan ameliya kan jomla" ajak aku.
"ohh okay tq bang" jawab Fariez.
End Asyraf POV.
********
Ameliya POV.
Tiba-tiba pintu kereta terbuka.Abang Asyraf buka pintu pemandu dan Fariez pula duduk dekat sebelah seat pemandu.
Dan...
"hai liya" sapa dia."errr...hai" jawab aku gugup.
Sepanjang perjalanan aku hanya diam je terus tak ada dah menyanyi-nyanyi.aku hanya mendengar je perbualan mereka.
********
Selesai je salam abang Asyraf aku terus melangkah keluar dari perut kereta.Begitu juga dengan Fariez setelah dia mengucapkan terima kasih.Dengan itu aku berjalan memasuki pagar sekolah.
Dan sebelah aku Fariez.'aduh pahal dohh dia jalan sebelah aku' keluh aku dalam hati.
Tetiba...
TBC🎈
YOU ARE READING
Dia Pilihan Hati Aku ✔
Teen FictionAmeliya Nasuha. Dahulunya seorang gadis yang ceria. Namun semua keceriaannya bagaikan diragut sekelip mata. Dan kini dia menjadi seorang yang pemendam. Kerana satu peristiwa hitam yang dirahsiakan. Dan prinsipnya hanya satu. Jangan mudah percaya lel...