BAB 16

1K 26 0
                                    

********
Hakimi POV.

"weh korang..aku nak tanya ni" gumam aku."go ahead" kata Ameerul tenang."perempuan yang lawan aku tadi tu siapa?"tanya aku.yang lain aku tengok dah tercengang.terkejut la tuww😂..

"tulah leader six icons..nama dia Hanisa Dahlia" kata Haikal."ohhh tu ke dia?" soal aku terkejut.

"yela,tulah kau nama je classmate tapi tak ambik tau langsung nama classmate" bebel Arriel."yela yela..nanti aku catit ye nama dorang ye riel" sindir aku.

"takpayah sindir sindir aku tau" balas Arriel."but siesly la tu dia,patutla orang cakap dia cantik..tapi betul dia cantik cuma kasar ya rabbi" kata aku."memang dia cantik pun but sebelum ni baik ,lembut cuma lepas satu kejadian semua jadi kasar kasar macam dia"kata Haris.

"kejadian ape?" soal aku."tak tau masih dirahsiakan" jawab Haris dan Fariez.

Tiba-tiba Fariez cakap "aku nak try tanya Ameliya Nasuha tu tapi tak berkesempatan"."takpe nanti-nanti kau tanyala" kata Ameerul.

"okla dah jom study kat umah aku je plus lepak umah aku je" pelawa aku.

"aku cop PSP kau wish" kata Arriel.

"aku cop play station" kata Haikal pula.

"takde takde kita belajar dulu..tak malu dohh korang" tukas aku.

"yela wish yela"kata Arriel dan Haikal serentak.

End Hakimi POV.

********
Aleeya POV.

"ica tolong kejutkan cik ameliya nasuha kita tu,sedap pulak dia tido..lagipun dah nak pukul 4 ni ica" bebel aku.

"okay jap!" jerit Aleesya.

'hailah macam jauh sangat aku ni' kata aku dalam hati sambil mengeleng kepala.'mana nisa ngan iya ni?' soal aku dalam hati.

"nisa!! iya!!.. mana kome dua ni!" laung aku kuat.

haihla nasib library ada dorang berenam je kalau tak dah confem kena bebel dengan cikgu perpustakaan yang ada.

"ada ni kat meja hujung tingkap!" jerit Hanisa pula."boleh tak jangan jerit-jerit" kata Ameliya yang sedang mamai.

"wahai Ameliya Nasuha anda dikehendaki bangun sebab dah nak pukul 4" kata Aleesya.aku tengok je Aleesya kejut Ameliya tu.

"yeye aku dah bangun" kata Ameliya dengan mata tertutup."no! Kau tak bangun lagi.bangun sekarang Ameliya Nasuha.now! "kata Aleesya dengan tegasnya."yela yela" jawab Ameliya malas.

'haihla banyak betul kerenah member aku ni' kata aku dalam hati.

End Aleeya POV.

********
Ameliya POV.

"hmm ngantuknye" kata aku sambil mengemas rak buku."jangan mengeluh Ameliya Nasuha" kata Zulaika.

"yela" jawab sambil meneruskan kerja.

Setelah beberapa minit akhirnya kerja aku siap juga.Yeay! Happy!.. terus aku cakap "korang jomlah balik dah pukul 5 ni abah aku dah on the way".

"okay jap nak kemas barang" jawab Alia dan Hanisa.

********
Sampai je rumah aku,duduk di sofa dengan rasa keletihan sambil menutup mata ingat nak rehat jap.Tetiba ada orang duduk sebelah aku.

"hai budak kecik!angah dah balik ni" ujar Asyari

Abang kedua aku ni still belajar.sambung belajar la kiranya balik dalam dua minggu sekali.tapi kalau balik mesti 3 or 5 hari camtu.

"oi budak kecik! tido ke woi?" kacau Asyari Naqib.Abang pertama diberi nama Asyraf Naufal.now dia tak ada maybe ada kat office lagi.

"angah nak ape? jangan kacau adik..adik penat" kata aku.

"woi budak kecik bangunla! angah nak cakap ni" kacau Asyari lagi."angah nak cakap ape?" tanya aku."angah nak kacau kau" jawab si abang.

"angah plis bagi adik rehat jap nanti angah nak kacau adik pun takpe ye" kata aku sambil menaiki tangga menuju ke kamar aku.siesly aku penat dohhh.banyak giler aku mengemas arini.

"haih adik aku ni tak penah-penah penat macam ni..takpe malam nanti aku kacau die" kata Asyari sendiri dalam nada jahat😂





TBC🎈

Those yang curious manela bevy boys dalam this story..hope korg bersabar sebab diorang shooting kat part bawah ii😂😂..jgn lupe cayang ii saya untuk vote&comments🙈

Dia Pilihan Hati Aku ✔Where stories live. Discover now