********
Semua dah selesai beli kitaorang pun duduk depan kedai starbuck sambil tunggu ayah Zulaika.Selang beberapa minit act 15 minit baru nampak kereta ayah ika.and then kami berenam masuk dalam kereta untuk pulang.
Lepas ayah Zulaika dah hantar semua orang aku lah orang yang last balik umah cuz rumah aku ngan Zulaika dekat je tapi tak la dekat sangat.
Lepas aku kata terima kasih terus aku turun dan masuk banglo aku.
Balik je abah aku iaitu Amer Nasri bertanya "seronok ke adik".
"seronokla bah nanti adik nak gi camni lagi auu bah" jawab aku. "yela nanti bagitau abah bile nak pegi ye" kata abah aku.
Lepas tu terus aku masuk dalam rumah.Dah selesai mandi,makan,borak ngan family aku terus tido😴.penat doh🔥nasib besok cuti😜.
********
Hari isnin menjelma~~Cikgu Siti masuk ke kelas pada masa Madam Lina.'Mesti ade something Cikgu Siti ni nak bagitau'.kata aku dalam hati.
"okay kelas harini saya nak memperkenalkan pelajar-pelajar baru untuk kelas 5 sina.
Aku segera toleh arah Aleesya kut kut dia tau pape ke.But dia hanya mengeleng tanda tak tahu.
Dan aku curious dengan ayat Cikgu Siti.
pelajar-pelajar??
Setelah Cikgu Siti memanggil murid-murid tadi satu kelas kecoh dengan kehadiran 6 orang jejaka tampan tadi.
"perkenalkan diri kamu semua" arah Cikgu Siti.
"nama saya darwish hakimi bin hakim radhi" kata dia.
"nama saya fariez arsyad bin fahrin adnan" sambung yang lain.hah?! Fariez? Watdehek..
"saya haris qayyum bin qadir hasan".
"nama saya ameerul ariss bin akmal hamdan".
"nama saya pula arriel asfan bin arfan shah".
"dan saya faiz haikal bin fuad haiman".
"ada soalan?" tanya Cikgu Siti."ada cikgu" serentak itu semua pandang kearah izzati.
"ye izzati teruskan persoalan kamu itu" kata Cikgu Siti. "korang satu geng ke cuz pelik pindah sekali enam?" tanya izzati.
"yup kami satu geng dan kitaorang dah capai kata sepakat pindah sekali..lagipun our family pun pindah sekali" terang Ameerul.
"ohh thankiu jawab" kata izzati segan."takpe nohal" kata Ameerul."okay sekarang kamu boleh duduk dimeja ini" kata Cikgu Siti sambil menunjuk meja yang didepan six icons.
"baik cikgu" jawab mereka.
Six icons semua senyap sahaja dengan situasi tersebut dari awal sekolah sampai rehat.hari yang meletihkan maybe.ataupun tanda tak berminat?.
********
Fariez POV."Korang aku ade story dohh"kata aku.
"story ape kau ni pagi pagi ni" tanya Arriel."jangan jangan jangan kau dah sangkut dengan awek cun dok?"gurau Faiz.
"korang boleh tak bagi aku habis cakap dulu"tukas aku.
"dengar sini kay semua,aku dengar group bevy boys nak masuk sekolah kita sekarang ni"kata aku.
Yang lain semua dah tercengang."what bevy boys nak masuk Sekolah Menengah Taman Indah ni ke!! Shitt ape dorang nak lagi dari kita sebenarnya!" marah Darwish.
Ameerul selaku penenang segera meredakan keadaan yang hot ni.Nasib diorang duduk kat library kalau tak heboh satu sekolah.Yela baru masuk sekolah dah mengamuk.
Ceh POYO.
"chill dulu wish kita tak tau betul ke tidak berita ni..sekarang riez sambung cerita kau" kata Ameerul.
"aku tengok kat ig Fahim buat post kata maybe diorang akan pindah sini balik but aku tak tau samaada Fahim tu betul ii ke tak" terang aku.
"dan aku pasti diorang bukan datang sebab kita nanti..but diorang datang sebab satu group girl ni" sambung aku.
"group girl yang mana sekolah kita sekarang ni kan ramai group girl" kata Haris.
"group yang dalam kelas tadi yang paling senyap uh dan nama geng diorang six icons yang hot kat dalam kelas kita tu aku dengar citelah diorang ade kena mengena" ujar aku.
Jeng jeng jeng......
TBC🎈
Silakan untuk vote&comments untuk this story🙈...syuda mintak maaf kalau hambar or x best
YOU ARE READING
Dia Pilihan Hati Aku ✔
Teen FictionAmeliya Nasuha. Dahulunya seorang gadis yang ceria. Namun semua keceriaannya bagaikan diragut sekelip mata. Dan kini dia menjadi seorang yang pemendam. Kerana satu peristiwa hitam yang dirahsiakan. Dan prinsipnya hanya satu. Jangan mudah percaya lel...