~Del 1~

6.6K 71 19
                                    

Jag vaknade av ett ryck och jag satte mig hastigt upp i sängen och drog efter andan. Hela min kropp skakade och svetten rann nerför ryggraden. Jag drog en djup suck och gömde ansiktet i händerna. Bilder från den hemska drömmen hemsöker mig varje natt och har gjort det i fyra år och den känns alltid lika verklig, den skrämmer mig fortfarande lika mycket nu som den gjorde första gången.

Jag reste mig upp från sängen och drog på mig morgonrocken i svart silkestyg och knöt den runt min midja och stoppade ner fötterna i mina gråa tofflor. Klockan visade halv tre på natten. Jag gick ut från mitt sovrum och fortsatte i den smala korridoren, jag stannade utanför den vita dörren och öppnade den så tyst jag kunde. Jag stack in huvudet och kikade in i rummet. I sängen låg Lily och sov djupt i hennes säng, hennes nattlampa lyste upp stjärnor i taket. Jag gick fram och stängde av den och pussade henne sedan på pannan innan jag lämnade rummet. Jag fortsatte ner för trappan och gick in i köket, jag kokade vatten och hällde upp en kopp med te och gick till vardagsrummet och ut på altanen. Jag gick fram till räcket och lutade mig över det med koppen i handen. Jag stod tyst och såg ut över sjön och skogen. Allt är så tyst.

Nu undrar ni säkert, vad hände med Nathan. Om vi gjorde slut eller inte. Efter att jag skrev den där lappen till honom den kvällen för fyra år sedan kom han inte till skolan nästa dag, eller dagen efter, inte på hela året. Jag gick hem till honom för att prata med honom men då stod hans hus tomt. Den kvällen var sista gången jag såg eller hörde något av honom.

Jag vill säga att jag mår bra, det har trots allt gått fyra år och jag borde vara över honom. Jag har träffat andra killar men varje gång jag är med en annan kille tänker jag bara på honom. Han sitter kvar långt bak i huvudet, han var ju trots allt min första kärlek.

Mycket har hänt på fyra år, jag har gått ur High School och jag har flyttat från New Jersey. Men den största förändringen är att efter allt som hade hänt hamnade min pappa i en jobbig period, han började dricka, han slutade ta hand om Lily och sig själv. Men tiden gick och ingenting hände, han fortsatte dricka allt mer och hans företag gick allt sämre så han gick i konkurs. Efter jag tagit studenten jobbade jag hela sommaren och jag har sparat så mycket pengar så att jag ska kunna ta mig bort därifrån. Jag har fått vårdnaden över Lily eftersom att hon inte hade det bra hos pappa. Jag har hyrt ett hus i en liten by några mil ut i skogen som jag och Lily bor i tillsammans.

Lily älskar huset och skogen och jag är bara glad att hon mår bra, men vi trivs här. Hon har börjat förskoleklass och jag bryter ihop snart för hur snabbt hon växer. Och hon är riktigt lik mig på många sätt.
Jag får ofta hjälp från farmor och farfar, Lily brukar få sova över där på helger ibland när jag måste jobba, jag jobbar som servitris på en restaurang och bar. Jag måste ta på mig alla lediga pass för att Lily ska få det så bra som möjligt. Jag vet att jag fortfarande är ung, men jag är trots allt 21 år nu. Gammal, jag vet. Och jag ska inte bara ta hand om mig själv utan henne också, men det ansvaret tog jag på mig samma dag som jag skrev under papperna på att bli hennes vårdnadshavare. Hon är trots allt min syster och det var antingen att hon var kvar hemma hos pappa eller med mig, så valet var ganska självklart.

Mitt liv ser annorlunda ut nu, jag bor liksom i ett hus nu tillsammans med min lillasyster och tillsammans ska vi klara oss. Men jag känner mig lugn, vi är trygga i varandra. Förutom när det är åskar, då brukar vi bygga en koja i Lilys rum och tänder hennes nattlampa och läsa sagor för att vi är så rädda för åskan.

Jag ser några rådjur på andra sidan sjön, en mamma med två ungar, men jag ser inte lika klart påfund av den tjocka dimman som ligger ovanför vattnet. Jag står länge och betraktar dem. Jag älskar verkligen det här huset och jag ska en dag köpa det för just nu hyr det det bara av en kompis till farmor och farfar.

IRREPLACEABLEWhere stories live. Discover now