Aira membuka mata dan melihat kalau bibik tadi ada disebelahnya. "Nona Aira dah sadar syukurlah. Bibik takut kalau nona kenapa kenapa".
"Ini makan malam yang udah bibik siapin nuat non. Non makan ya".
Melihat makanan itu membuatkan Aira teringat apa yang terjadi. Tekak nya masih terasa perit.
"Bik makan lah makanan tu. Saya tak nak makan. Saya tak akan sentuh apa apa makanan pun. Bik makan untuk saya".
"Gak bisa kayak gitu non. Kalau tuan tau bik bisa dibuang kerja. Makan ya non".
"Kalau bik tak mahu tak pe lah. Bagi saya makanan tu". Bik itu senyum sambil memberikan dulang yang berisi makanan itu kepada Aira.
Lauk dan nasi yang ada dihadapan nya itu dipandang dengan sakit hati. Untuk apa dia makan kalau nanti dia terpaksa muntahkan balik. Dengan sekuat hati Aira membaling makanan itu ke lantai
Remy baru saja sampai ke rumah dan terkejut apabila mendengar bunyi kaca pecah serta suara bibik. Dengan cepat dia berlari naik ke atas.
"Astaga non kenapa makanan nya diperlakukan sebegini. Makanam nya gak salah non. Aduh sayang makanan nya dibazirkan begini. Mahu jawab gimana nanti sama bos kalau bos tanya bibik".
"Cakap kat bos kau tak perlu bagi aku makan. Biar aku mati kebuluran pon tak pe. Sebab aku tak nak dan tak akan makan makanan yang keluar.dari duit dia".
Habis je Aira bercakap pintu bilik dibuka dari luar. "Ada apa ni bik!! Apsal makanan ni boleh ada kat lantai!!". Remy memarahi bibik itu. Walhal dia tahu kalau Aira yang melakukan itu.
"Maaf tuan bik gak sengaja, makanan nya terlepas". Aira mengerutkan dahi dan memandang bibik dengan tatapan tidak pecaya.
"Tak perlu nak back up aku bik. Aku yang buang makanan tu sebab aku tak selera nak makan".
"Kau ingat semua barang yang aku beli kat rumah ni free ke hah. Aku tak peduli macam mana cara sekali pun kau kemas semua ni".
"Tapi tuan kaki nona".
"Diam bik. Biar dia tahu macam mana susahnya cari duit. Bapak dengan anak sama je. Tahu nak berhutang je".
"BAPAK AKU DAH TAK ADA!! TAK PERLU NAK UNGKIT APA YANG PERNAH DIA BUAT. AKU AKAN BAYAR HUTANG HUTANG DIA WALAU DENGAN CARA APA SEKALI PUN!!".
"Termasuk menggadaikan diri kau untuk aku".
Aira tersenyum sinis. "Lelaki yang gila sex macam kau hanya tahu menyelesaikan masalah dengan cara berhubungan badan. Aku akan gadaikan semua yang aku ada termasuk maruah aku asalkan dapat tebus semua hutang papa".
"Ok kalau macam tu. Aku nak pendahuluan nya. Bukak baju kau sekarang. Depan aku dan bibik".
"Tuan jangan begitu, kasihan sama nona".
"Diam bik kalau bibik tak mahu aku pecat". Bibik hanya menggelengkan kepala melihat Aira. Bibik tidak sanggup melihat Aira sebegitu. Hatinya menjadi sedih. Dia menganggap Aira seperti anaknya. Menyakiti Aira sama seperti menyakiti dirinya.
Aira membuka baju nya perlahan lahan. Setelah baju nya terlepas hanya tinggal baju dalam dan seluar dalam nya sahaja. Dalam hati Aira berkata. Aku tak akan lupakan penghinaan yang kau lakukan pada aku. Aku akan ingat sampai bila bila!!!
"Maaf tuan bik gak tega melihatnya. Terserah jika tuan mau memecat bik atau apa. Tapi yang pasti bik gak tega melihat seorang wanita yang harga dirinya di injak-injak". Selepas berkata seperti itu bibik terus keluar meninggalkan mereka berdua.
Aira cuba menahan airmatanya daripada mengalir. Seumur hidup tidak pernah dia menunjukkan tubuhnya pada sesiapa.
"Puas!! Tengok tengok lah puas-puas. Sebab tubuh nk nanti yang akan kau jamah tiap malam untuk gantikan hutang papa. Setelah selesai nanti lepaskan aku dan jangan cari aku lagi".
"Kau merepek apa ni. Kau ingat aku nak tergoda ke dengan kau. Walaupun kau bogel sekalipun depan aku aku tak akan tergoda lah. Perempuan yang sanggup tanggalkan pakaian deoan lelaki tak ubah seperti pelacur tahap yang paling rendah".
Aira bangun dan berjalan ke arah Remy dengan kaki yang bersimen. "Aku tak peduli kau nak pandang aku serendah apa pun. Sebab aku lakukan semua ni hanya untuk papa. Bukan untuk kepuasan diri aku sendiri. Kalau kau bagi aku pilihan. Aku lebih rela bunuh diri daripada disentuh oleh anjing kurap macam kau".
Aira jatuh tersungkur apabila pipinya ditampar dengan sekuat hati. Tangan nya terheret kaca dan terluka. "Kenapa kau tampar aku? Kau marah dengan apa yang aku cakap. Aku cuma rendahkan kau sedikit je. Tak serendah yang kau rendahkan maruah aku. Cuba beza nya aku tak boleh nak marah sebab apa yang kau cakap betul".
"Memang aku lebih rendah dari pelacur sebab sanggup berbogel depan lelaki. Tapi semua ni hanya untuk papa".
"Tak payah nak munafik sangat lah betina. Cakap je lah kalau kau tak sabar aku nak sentuh kau kan".
Bersusah payah Aira bangun dengan bibir yang berdarah. "Ye memang aku tak sabar". Aira menggenggam baju Remy. "Sentuh aku, ambil apa yang nak kau ambil untuk selesai kan semua duit yang papa pinjam. Sentuh aku..sentuh lah..jangan cakap kau takut tergoda dengan aku.. Aku cabar kau sentuh aku sekarang kalau ka...".
Belum sempat Aira habis bercakap Remy dah pun menariknya dan mencium bibirnya. Aira menutup mata seraya menitiskan airmata. Maafkan Aira mama papa kakak. Aira bukan anak yang baik.
Malam itu menjadi saksi Aira melepaskan semuanya pada lelaki yang tidak sepatutnya. Dari segi fizikal nya nampak dirinya cedera tapi kecederaan dalam hatinya lebih teruk berbanding yang diluar...
Maaf part sikit
YOU ARE READING
Is It Love?
RomanceSiapa sangka kerana hutang Tengku Aira Ellyana boleh terperangkap ke dalam dunia gelap seorang lelaki.. Dan kemiripan wajah Aira Ellyana membuatkan Remy merasakan seperti melihat arwah isterinya yang telah meninggal. Sis tak pandai buat sinopsis...