part 17

10.1K 400 25
                                    

Harap korang boleh feel lah ngan part ni. Ada satu komen readers tu yang sis baca. Komen tu sangat membantu untuk sis. Sebab masa tulis part 16 tu sis tak letakkan perasaan sepenuhnya pada penulisan. Jadi sis pun rasa part tu macam hambar. 😂😂 ingat x de yg perasan rupanya ada... Jangan malu2 untuk luahkan pendapat korang. 😉😉 ok banyak sangat pulak sis ni bebel kan. Orang nak baca cerita ni.. Hahaha hope korang enjoy.. Dan ingat pesan..... Ye ye sis tak cakap lagi. Hah baca lah selamat membaca😘😘😘

Didalam kereta Aira hanya diam dan memandang ke arah Remy. Ia seperti hendak menyatakan sesuatu tapi dia tak pasti apa dia patut menyuarakan isi hati nya. Dia takut jika tersalah cakap, dan akan melukakan hati Remy. But wait, sejak bila pulak dia peduli pasal hati lelaki yang ada kat sebelah dia ni. Bukan perasaan Remy sebenarnya, tapi mood lelaki itu

"Aku tahu aku handsome tak perlu nak pandang berkali kali. Jangan risau suami kau ni tak kan pandang perempuan lain. Perempuan je yang banyak nak kan suami kau ni. Tapi suami kau ni tetap jugak pilih kau. Kau patut rasa bangga tau.". Remy berkata dengan bangga diri. Habis berkata sempat di menoleh ke Aira dan menurunkan sedikit cermin mata hitam yang dia gunakan. Terkekeh Remy melihat Aira yang menyilangkan tangan sambil membuat muka.

"Buat muncung, cantik sangat lah muncung tu. Boleh sangkut penyapu muncung kau tu". Terus berasap kepala Aira dibuatnya. Dalam hati menyesal pun ada sebab risaukan perasaan dan mood Remy. Tetapi lelaki tak guna tu tak ada pikir perasaan dia.

"Bukan tu yang Aira yang tanya. Tolong lah jangan nak angkat bakul tu tinggi sangat. Tak semua girls kat luar sana tu nak kan Aiz. Salah satunya Aira.". Aira menyindir Remy dengan peribahasa 'angkat bakul'.

"Kesah pulak aku. Kau suka aku ke tak posisi kau sekarang ni adalah wife aku. Jadi nak tak nak kau kene suka kan aku jugak. Dan satu lagi mana ada aku angkat bakul? Kau ada nampak ke bakul dalam kete ni?. Aku pegang stering je ni. Mana ada pegang bakul. Ke mata kau rabun nampak stering macam bakul".

Untuk menghadapi Remy dia memang memerlukan kesabaran yang extra. Sebab lelaki itu satu hari tak membuatnya sakit hati tak sah. Tapi semua itu yang buatkan Aira rasa terhibur. Walaupun kadang kadang benda tu sampai mencederakan diri nya. Cakap lah dia gila ke apa, sebab dia mula terhibur dengan apa yang Remy lakukan padanya. Tanpa sedar Aira tersenyum sendirian.

"Hah dah sudah senyum sorang sorang pulak. Gila ke apa?". Hilang senyuman Aira apabila Remy berkata begitu. Tak sangka Aira kalau lelaki itu memerhatikan nya.

"Aiz, boleh tak Aira nak tanya something. Tapi Aiz jangan marah". Telinga Remy hanya terfokus pada panggilan nama nya. 'Aiz', Aira memanggilnya dengan nama itu. Tak pernah ada yang panggil nya macam tu.

"Kau panggil apa tadi nama aku?". Tanya Remy dengan nada teruja

"Nama kau Faiz Nadzmy kan, tak salah kan kalau Aira panggil Aiz". Aira berkata dengan ragu ragu.

"Tak, tak salah. Tak pernah ada yang panggil nama aku macam tu. Aira Qaisarah pun tak panggil aku macam tu. 'Aiz', comel jugak nama tu Aiz, Qais". Remy menggabungkan namanya dengan nama arwah isterinya. Tapi semua tu tak membuat Aira terasa hati walaupun sedikit. Tipu lah tu, sedikit tu ada lah. Sikit je tak banyak. Adalah pangkal ujung jari. Ehh perlu ke nak explain kat korang sikit yang macam mana. Korang layan je lah cerita aku -Aira-

"Aiz". Aira mula fed up.

"Ye sayang". Aira terus membuat muka. Dijelingkan mata nya ke atas apabila mendengar Remy memanggilnya sayang.

"Serius lah, Aira nak tanya something ni". Penat pulak dia nak bermain main dengan lelaki kat sebelah nya ini.

"Tanya lah, Aiz sedia mendengarnya". Kenapa Aira rasa macam nak muntah apabila mendengar lelaki itu berkata begitu. Loya tekak nya.

"Bila nak ambil mama Aira tinggal dengan kita?". Nasib Aira memakai seatbel kalau tak pasti dahi nya dah cium dasboard.

"Kau gila ke apa hah! Break emergency macam tu". Berang Aira apabila Remy berbuat begitu. Bunyi hon dari kereta kereta yang memotong di sebelah. Ada yang siap menunjukkan 'middle finger' lagi.

"Kau tanya apa tadi?". Remy memandang Aira dan bertanya apa yang ditanyakam Aira.

Entah kenapa Aira jadi menyesal bertanyakan soal itu ke Remy. Wajah Remy yang ceria tadi berubah jadi singa jantan. "Aira tanya bila nak ambil mama tinggal dengan kita". Aira berkata sambil memainkan jari nya. Dia hanya tunduk tak berani nak memandang Remy yang ketika ini sedang memandangnya seperti pemangsa yang kelaparan melihat mangsa.

"Kalau kau nak mama tinggal kat rumah tu, cepat cepat lah bagi anak kat aku". Remy kembali memandu seperti biasa. Berkerut dahi Aira mendengarkan apa yang dikatakan Remy. Sebelum Aira setuju nak kahwin Remy dah janji yang mama Aira akan tinggal bersamanya setelah mereka kahwin. Tapi kenapa sekarang lelaki itu malah mengubah perjanjian.

"Bukan perjanjian kita pada awalnya, aku setuju menikah dengan kau tapi lepas tu mama akan tinggal dengan kita ke?".

"Ade ke aku buat perjanjian macam tu?". Lelaki itu seakan memikirkan sesuatu.

"Kau sendiri yang setuju sebelum kita kahwin".

"Perjanjian tu tak ada hitam putih jadi aku berhak nak tukar kan. Even perjanjian tu ada hitam putih sekalipun hanya aku je yang berhak untuk ubahkan ikut kemahuan aku".

"Tapi Aira rindu mama". Sayu je dia bersuara.

"Kalau rindu cepat cepat lah bagi anak kat aku". Selamba je dia bercakap. Ingat nak beranak tu senang ke? Tak semua perempuan boleh lalui semua tu. Perempuan yang hebat ye yang boleh lalui semua tu. Aira takut, takut nak beranak. Takut nak rasa sakit. Meringis Aira mengingatkan benda tu.

Aira teringat saat mama nya bercerita dulu. Sakit nak bersalin tu rasa macam tulang ni dipatah patahkan. Terlalu sakit sangat sampai tak tahu macam mana nak terangkan. Tapi lepas tengok anak yang dilahirkan semua sakit tu akan hilang. Tapi tetap saja semua tu tak membuat ketakutan Aira berkurangan.

"Ingat beranak anak kucing ke! Kita terpaksa melakukan itu. Berkali kali sampai Aira mengandung. Dan kene tunggu lagi 9 bulan untuk baby tu membesar dan lahir. Itu je dah makan masa hampir setahun. Macam mana kalau Aira tak boleh mengandung? Macam mana kalau Aira tak sempat nak jumpa mam?".

"Zaman dah moden kan sekarang ni Datuk Siti tu kahwin dah 10 tahun baru mengandung. So tak ada alasan yang mengatakan kau tak boleh mengandung. Semua just perlukan duit je. Ahh lagu satu kau kata kalau kau tak sempat nak jumpa mama kau.Apa susah kau melawat je lah kat kubur".

"Susah bercakap dengan orang yang tak ada hati dan perasaan ni". Omel Aira dia terus memusingkan badan nya menghadap tingkat. Tanpa sedar airmatanya jatuh. Dia sangat merindui mama nya. Kenapa dia merasa seperti dipermainkan? Kenapa Remy begitu bersungguh-sungguh mahukan anak darinya?. Tapi bagaimana caranya dia hendak mengandung kalau Remy tak cuba nak sentuh dia. Tak kan dia pulak nak kene goda lelaki itu. Choiiiii itu bukan sifat Tengku Aira Ellyana.

Tapi tak salah kan kalau kau goda dia. Dia bukan nya orang lain. Dia suami kau lah. Aira terbayang kan cara nya akan menggoda Remy. Pakai baju tidur yang jarang. Kemudian Remy masuk kebilik. Dia naik atas katil dan menyentuh dari ujung kaki sampai ke paha. Sambil memandang Remy dengan tatapan menggoda.

Remy pula dengan ganas menanggalkan pakaian nya dan menerkam Aira yang menggoda nya. "Ishhhh tak boleh tak boleh". Aira berkata sambil menggelengkan kepalanya.

"Apasal pulak tak boleh. Aku pergi kerja bukan nya pergi cari perempuan lain. Kalau kau jeles kita pergi sama-sama. Sekali kita honeymoon". Terkebil kebil biji mata Aira mendengar apa yang dikatakan Remy.

"Aiz cakap apa tadi, Aira tak dengar".

"Kau tak dengar? Habis tu yang kau cakap tak boleh tu ape. Ohhh ni mesti otak kau pikir yang bukan bukan kan. Apsal kau tengah pikir cara nak goda aku ke".

"Mana ada!!". Merah padam muka Aira menahan malu. Aira marah apabila apa yang dipikirkan nya ketahuan oleh Remy. Kan aku dah cakap, lelaki ni tak boleh aku pikir apa-apa. Mesti dia akan tahu punya.

Is It Love?Where stories live. Discover now