part 8

11.3K 487 30
                                    

Disebabkan ramai yang nak sis update.. Sis update kan lah jugak.. hahaha sis happy korang happy..selamat membaca..jangan lupa vote dan komen

Dia cuba untuk sibukkan diri tapi tetap tak berhasil. "Kenapa dengan aku ni. Kenapa aku asyik pikirkan dia". Remy keluar dari bilik nya dan bertemu dengan seketaris nya.

"I nak balik, kalau ada apa-apa yang nak diperiksa you just letakkan kat meja i. Esok i akan check. Kalau ada yang urgent you boleh bagi kat Haris".

"Baik bos".

Tak tunggu lama dia terus pergi. Sampai sahaja di kereta handphone nya berbunyi. "Hello bik".

"Tuan, Aira tuan Aira". Suara bibik yang menangis itu membuatkan Remy makin risau.

"Aira kenapa?! Aira kenapa bik". Ditengking nya wanita tua itu. Dia khuatir kan Aira. Sambil menghidupkan enjin kereta dia memandu selaju yang mungkin.

"Tadi bik mau siapin sarapan untuk nya. Setelah sampai ke dapur bik lupa mau nanyain apa yang Aira mau makan. Bik naik kekamar....".

"Bik aku nak tau Aira je. Kenapa dengan Aira. Aku tak nak dengar yang lain-lain".

"Aira menguncikan dirinya dikamar mandi. Bik udah cuba gendor pintunya tapi gak berhasil. Pulang cepat tuan bik kawatir jika Aira kenapa kenapa".

Remy terus mematikan panggilan. Handphone nya dibaling ke seat sebelah. Dia menekan minyak dan terus memecut laju. "Tolong jangan buat kerja gila Aira. Kau tak boleh mati. Aku tak akan biarkan kau mati".

Sebaik sahaja sampai dirumah Remy terus masuk ke bilik Aira. "Bibik keluar biar aku uruskan".

"Baik tuan". Kata wanita itu dengan terisak-isak.

"Aira bukak pintu ni Aira. Jangan buat kerja bodoh Aira. Aira Qaisarah dengan cakap aku jangan buat kerja bodoh". Melihat tidak ada sebarang respond Remy menendang pintu dengan sekuat hati. Apabila pintu terbuka dia terus masuk mencari Aira.

Terkejut Remy apabila melihat Aira yang tenggelam didalam bathup itu. Remy keluar dan menarik selimut yang ada dikatil. Dikeluarkan Aira yang ada didalam batup dan dibalutnya tubuh Aira dengan selimut kemudian dia meletakkan Aira di atas katil.

Remy menutup pintu bilik dan mengunci nya. Dia tidak mahu sesiapa melihat tubuh Aira. Cukup hanya dirinya sahaja yang melihat. "Bangun Aira Qaisarah jangan tinggalkan abang. Jangan tinggalkan abang macam ni". Remy tak sedar kalau dia telah menyebut nama wanita yang selama ini dia mahu disebutnya.

"Uhukk..uhukkk". Aira tersedak dan air keluar dari mulutnya. Perlahan lahan dia membuka mata dan melihat kalau wajah Remy ada dihadapan nya. "Kau". Perlahan suara Aira bercakap.

Melihat Aira telah tersedar dia merasa bersyukur dan gembira. Tapi gembira nya hanya sementara setalah itu bertukar menjadi marah. Tak tunggu lama dia terus menampar wajah Aira yang pucat itu.

Aira hanya diam apabila dirinya ditampar. Baginya tak ada yang lebih sakit selain kehilangan harga diri. "Kau dah gila ke hah!! Kau nak bunuh diri kenapa?! Just sebab kau tak ada dara. Tolong lah jangan jadi bodoh. Kau ingat dengan bunuh diri boleh selesaikan masalah ke hah".

"Kau pernah terpikir tak macam mana rupa kakak dan mak kau bila tengok jasad kau terkujur tak bernyawa. Terpikir tak!!!". Bentak Remy

Hanya airmata yang mengalir di mata Aira. "Pernah tak kau terpikir kalau adek kau yang ada kat tempat aku sekarang ni. Kalau ada lelaki lain yang rosakkan adik kau. Perkosa a....".

"Kau diam!! Jangan nak libatkan keluarga aku. Keluarga aku tak layak dibandingan dengan kau"

Aira hanya tersenyum pedih. "Memang kami tak layak. Keluarga yang suka berhutang macam kami ni memang tak layak dipandang mulia tapi kalau kau kat tempat aku, kau masih mampu ke nak berhadapan dengan keluarga kau. Masih mampu ke nak teruskan hidup dengan gelaran perempuan kotor".

Remy melihat tubuh Aira yang penuh dengan kesan calar. Dari leher sampai ke lengan penuh dengan luka. Remy memegang lengan Aira. "Kenapa kau cederakan diri kau sendiri?".

"Sebab aku jijik dengan tubuh aku. Aku tak nak hidup dengan tubuh ni. Tubuh ni banyak sakitkan aku. Kenapa selamatkan aky, asal tak biarkan aku mati setidaknya rasa sakit yang aku rasa ni hilang".

"Walau apa pun jadi aku tak akan biarkan pekara ni terulang. Kau tak akan mati dengan cara bunuh diri. Aku tak akan biarkan kau cederakan diri kau lagi".

"Kau dah dapat apa yang kau nak. Sekarang lepaskan aku. Aku tak nak menghadap muka kau. Aku benci tengok muka kau".

"Terserah kau nak cakap apa. Tapi satu hal yang pasti aku tak akan lepaskan kau sampai bila bila. Dan kejadian malam tadi adalah bukti kalau kau hanya milik aku sorang. Tanda aku ada didalam badan kau".

"Maksud kau??".

"Aku lelaki pertama yang sentuh kau. Aku yang pecahkan dara kau. Dan sperm aku yang sedang mengalir dalam badan kau. Kalau nasib aku baik kita akan dapat anak. Kalau tak berapa baik. Aku akan sentuh kau lagi dan lagi sampai kau mengandungkan anak aku. Lepas tu baru aku pulangkan kau pada keluarga kau. Tapi hanya kau sahaja. Anak tu akan tinggal dengan aku".

"Berhenti lah berangan disiang hari. Aku tak akan biarkan diri aku hamil anak kau. Dan kalau sampai tu terjadi aku sendiri yang akan bunuh anak tu". Remy hendak menjawab tapi dia membatalkann niatnya. Wanita dihadapannya ini bukannya tahu mengalah.

Remy bangun dan keluar dari bilik itu meninggalkan Aira sendirian. Remy duduk di sofa sambil mengurut kepala nya yang sakit. Pening untuk menghadapi sikap Aira yang degil itu.

"Maaf jika bik lancang, tapi bik hanya mau bilang sudah saatnya tuan melepaskan Aira kepada keluarga nya".

"Aku tak akan lepaskan dia bik. Tak akan, dia patut tinggal sini macam mana Qaisarah macam tu dia sepatutnya lakukan. Bukan hanya tahu memberontak".

"Aira Ellyana tak akan pernah jadi Aira Qaisarah, Remy. Isteri mu udah meninggal dan udah tenang disana. Jangan kau siksa dia. Dia bukan Aira Qaisarah".

"Aku tetap akan buat dia tinggal sini bersama aku bik. Tak peduli walau apa cara sekali pun. Kalau dengan buat dia mengandung dapat buat dia tinggal disini. Aku lakukan bik".

"Asataga Remy. Semakin hari bik udah semakin gak kenal kamu. Kamu udah jauh berubah. Gak seperti Remy yang dulu"

 

Is It Love?Where stories live. Discover now