Part 3💕

69 1 0
                                    

Tong...tong..tong..tong..!!

Jam besar yang diperbuat daripada kaca bersalaut emas serta terukir cantik itu mula berbunyi apabila menunjukkan tepat jam5 petang.

Pintu utama rumah banglo mewah itu dikuak dari luar.Tan Sri Emran yang ketika itu tengah khusyuk membaca surat khabar menurunkan sedikit surat khabar itu di paras matanya untuk melihat gerangan orang yang baru memasuki ruang tamu itu.

"Assalamualaikum.ayah".ucap Zarul Tali leher yang berikat elok di kemejanya dilinggarkan sedikit untuk melancarkan aliran pernafasan.

Terlihat sahaja wajah ayahnya itu.Zarul segera memberikan senyuman manis biarpun dia berasa amat letih dan kurang sihat.

"Waalaikumsalam.hah Zarul."Tan Sri Emran meletakkan meletakkan surat khabar tersebut di atas sebuah meja kaca berbentuk bulat dan bercorak halus yang berdekatan dengan sofa itu.

Zarul melangkahkan kaki ke arah ayahnya sebelum tangan dihulur untuk menyalami tangan tua Tan Sri Emran.

Di kucup lembut tangan itu.
Punggung dilabuhkan bersebelahan ayahnya.dahi yang terasa pening diurut2 perlahan.

Tan Sri Emran yang melihat kelakuan anak itu tersenyum sambil mengelenggkan kepalanya.

"Kamu dah makan ke Zarul?"soal Tan Sri Emran.dia berasa risau melihat wajah anak sulongnya yang kelihatan agak pucat dan tidak bermaya.tangannya di letakkan di atas bahu Zarul.

"Belum lagi Yah.nanti Rul makan.Rul nak naik atas kejap.nak solat dan mandi".jawabnya lemah.dia tertinggal solat asar sewaktu sibuk bermesyuarat dengan rakan kongsi syarikat.

Kadang2 badannya turut menggigil kesejukan biarpun alat penghawa dingin di ruangan tamu besar itu tidak terpasang dengan agak kuat.

Tiba2.. pakkkk!..tepukan kuat di pahanya menyebabkan Zarul tersentak dan cuba untuk membuka matanya...

"Bila kamu sampai ne Rul?Ibu tak perasan pun".soal Puan Sri Rossa.Ibu Zarul.Keningnya bertaut apabila Zarul tidak menjawab soalannya

"Ne dah kenapa ne?kamu sakit ke?"soal Puan Sri Rossa semula.dia cuba meletakkan belakang tapak tangannya di dahi zarul untuk merasai suhu badan lelaki itu.

Agak panas!!...

"Ya allah.dahi kamu panas ne Rul.kamu demam ne.kenapa boleh jadi macam ne?kan ibu cakap.kut ya pun sibuk kerja.jaga sikit kesihatan tu.ne tak.tengok apa jadi sekarang ni.haih.kamu ne memang degil lah Rul."bebel Puan Sri Rossa.

Dia cuba untuk menyambung mencuci semula telinga anak itu namun di potong oleh Tan Sri Emran.

"Dah lah tu Yang..awak ne pun satu hal juga.anak tengah sakit pun awak masih boleh pot pet pot pet..bukannya tambah baik budak ni dengar bebelan awak tu daripada awak terus membebel macam nenek kebayan.baik awak tolong ambikkan ubat kat peti kecemasan tu.bagi kat dia"..ujar Tan Sri Emran.kesian pula dia melihat Zarul kena bebel macam tu.

"Ish awak ne..saya membebel pun sebab saya sayang dia.nak dia jaga kesihatan.dah awak tu yang melebih2 tu kenapa.Ergh".rengus Puan Sri Rossa tidak ingin kalah.

Sebelum mengangkat punggungnya untuk berlalu mengambil ubat di tingkat 2..

"Huh suka hati dia je nak panggil aku nenek kebayan.Heyy.hello.nenek kebayan ne lah juga yang awak tergila2 kan dulu tau.".sindir Puan Sri Rossa dan sempat di dengari oleh Tan Sri.dia hanya mampu mengelengkan kepala melihat tingkah isteri kesayangannya itu.

Zarul pula hanya tertawa kecil.Adoi...

Sebelum matanya di halakan semula ke arah kelibat tubuh ibunya yang turun semula ke tingkat bawah sambil menjinjing kotak peti kecemasan yang menempatkan pelbagai jenis ubat2tan..

"Nah telan ubat ni".arah Puan Sri.dia menghulurkan sebijik pil paracetamol kepada Zarul.

Cawan kaca berisi air kosong turut dihulur.dan kemudian di capai oleh Zarul.dia menelan ubat itu sebelum menghirup air bagi melancarkan pergerakkan ubat ke dalam badannya kelak.

Setelah ubat di telan.dia kembali berbaring tetapi kini di riba ibunya.Tan sri Emran pula hanya tersenyum melihat telatan anah itu..

"Dah tua bangka pun masih nak.manja dengan ibu ya.ne nanti bila dah kahwin mesti tak ingat ibu.kan"..soal Puan Sri Rossa.diusap lembut kepala anaknya itu.dah macm budak kecil.

"Alah ibu ne.salah ke Rul.nak manja2.bukannya selalu kan."

Terasa selesa menerima belaian dari seorang ibu..Puan Sri Rossa memang terkenal dengan sifatnya yang penyayang.

"Tak salah.tapi tak malu ke.umur kamu tu dah 25 tahun.bukan 5 tahun".sindir Puan Sri Rossa.Zarul hanya membiarkan sahaja.matanya ingin terlelap.

Namun satu soalan dari mulut ibunya itu membuatkan dia tidak jadi untuk melelapkan mata.

"Bila lah kamu terfikir nak kahwin ne Rul.umur kamu pun dah matang sangat.takkan takde calon.lagi kut..kalau takde.takpe.ibu boleh tolong carikan"ujar Puan Sri.

Gulpp!.Zarul.menelan air liurnya..soalan yang agak KBAT sedikit.ne kalau tanya pengarah pelajaran ne pun memang tak berjawab gamaknya.

Tan Sri Emran turut memalingkan wajahnya melihat wajah Zarul.terkejut sungguh.

"Aduh apa aku nak jawab ne.Aish.takkan nak jawab takde calon.lagi kut.kang nanti ibu carikan aku calon.dapat yang tak bergigi.tak ke naya aku.lahai...Zul!tolong aku!'.seru Zarul.di dalam hati memanggil Nama Zulfan Zayyan a.k.a kawan baiknya sejak.kecil.

"Huwarghhh...emmm..rasanya kepala Rul tak berat lagi dah.Rul naik atas dulu lah.nak mandi.solat kejap.nanti Rul turun balik ok."katanya mengelak.

Badannya terpaksa digahkan untuk berdiri walaupun kepalanya terasa amat berat.mukanya turut di buat2 sihat..

"Aikk.baru tanya sikit.dah sihat.kamu biar betul ne Zarul?".duga Puan Sri pelik.terkedip2 matanya melihat wajah anaknya itu.

"Err yelah..betul lah Bu..ok dah ne hah.takkan ibu nak tengok Rul bersilat atau.menari joget kat sini baru nak percaya pula"katanya..

"Minta2 lah ibu tak suruh aku joget kat sini.kalau tak!.alamatnya mati mendadak lah aku.huhuhu"bisik hati kecilnya.

"Ok lah Ibu Ayah.Rul pergi naik dulu".katanya sebelum tangan mencapai briefcase,kunci kereta Ferrari miliknya dan kot yang terlentok elok di atas meja bulat itu.

Dia segera berlalu menaiki satu persatu anak tangga.untuk pergi ke tingkat 2 yang menempatkn bilik tidurnya.

Rumah banglo itu mempunyai ruang 3 tingkat.dah macam istana pun ada.
Tan Sri Emran dan Puan Sri Rossa saling berpandangan sesama sendiri melihat kelakuan pelik anak solong mereka itu..

Sesampai sahaja di blik tidur milik Zarul.dia segera berlalu masuk ke dalam.barang2 nya di letakkan ke atas permukaan tilam yang bersaiz king itu.

Ruangan bilik itu terasa harum dan kemas.terdapat set sofa berwarna merah terang dan tv LCD yang terletak di sudut kanan bilik.manakala sudut kiri blik pula menempatkn almari pakaiannya..bilik air dan tandas juga ada di blik itu.Agak Lengkap!

Zarul mematikan alat penghwa dingin menggunakan remote control.sejuk rasanya.sebelum kakinya menapak untuk membuka tirai yang menutupi ruangan balkoni yang ada di blik itu.

Sejurus sahaja tirai di tarik.kelihatan agak luas pemandangan di halaman rumahnya itu.pagar besar yang diperbuat dari besi mengelilingi rumah mewah itu.terdapat beberapa orang pengawal dan bodyguard yang menjaga rumah itu.tidak kira kiri kanan.depan mahupun belakang.

Selang 3 minit..dia kemudian menapak menuju ke almari pakaian.tuala bersih di capai.sebelum melangkah laju ke bilik air untuk membersihkan badan dan mengambil wudhuk.

Kewajipannya kepada Yang Maha Esa belum lagi tertunai sedari tadi.

Done part3!😊😁.please komen ye.mana2 yang typo tu.abaikan 😭.sis minta maaf ok.btw lobiuu💕

Misi Penyamaran Cinta❤Where stories live. Discover now