Part 6 💕

55 1 0
                                    

Suasana matahari terbenam ingin berganti hari ke malam itu merunsingkan fikiran pemilik badan yang kelihatan mundar mandir di samping kereta miliknya.

Seperti cacing kepanasan.Tak senang duduk !!

"Ishh.mana Abang Mat ne.Tadi cakap 15 minit.ne dah nak dekat 1 jam aku bediri macam tunggol kat sini.satu batang hidung pun aku tak nampak.Aish..".keluhnya sendiri.badan di sandarkan semula ke badan kereta.

Matanya terhala ke langit gelap yang tidak berbintang.sepertinya hari ingin hujan.Membuatkan hatinya semakin resah.

Dia menunggu dan terus menunggu.

"Aishh mana pula diorang ne.ishh!!".sakit hati memikirkan pekerja2 ayahnya yang tidak muncul2.

Iphone di keluarkan semula dari poket.pad dail di tekan.Telefon di tekapkan ke telinga.

Tut..tut..tut..tut...

"Sambut lah.."katanya perlahan.namun panggilan tetap tidak bersambung.

Pad dail di tekan semula.hampir 2 minit dia menunggu namun tetap tidak bersambung.

"Ish!.mana ne.".rengusnya kuat.dia kembali berdiri.mundar mandir dengan handphone di tangan..

"Mereka memang nak kena ne..ishh.ya allah.tabahkan lah hati aku ".katanya sambil mengurut dada perlahan.geram sungguh!.

Dia kembali mendail.sedang tengah sibuk menunggu panggilan.Iphone nya mati dengan tiba2.pelik!

Dia cuba menghidupkan iphone itu.

"Habis bateri pula dah.time2 ne lah pula dia nak habis.adoi!".

Gara-gara sakit hati.telefon yang tidak bersalah itu di hentak2 di permukaan kereta itu.nasib baik tidak kemek.

Nasib sahaja kwasan itu sunyi sepi.kalau sahaja ada yang nampak aksi nya saat itu.mungkin dia akan di cop orang gila tidak berlesen.

Mukanya merah menahan geram.Matanya terhala di atas jalan.batu sebesar ibu jari di sepak sekuat hati tanpa memikirkan akibat yang mungkin datang.

"Adoii !!!".jerit satu suara dari arah semak.Jeritan itu mengejutkan Zarul. sehingga terlompat2 seperti beruk.

Dia menancap ke arah tuan suara itu.tetapi kosong!.langsung tiada orang.

"Ohh mak kau !!".latahnya agak kuat.jeritan ke tadi tu?!

"Mak aii suara siapa pula tu.".katanya.matanya meliar ke sekeliling kawasan.mencari suara menjerit tadi.

Sempat lagi dia bersembunyi di belakang kereta.Matanya tertilik-tilik ke arah kawasan semak yang terdapat di bahu jalan.

Masih mencari tuan empunya suara

Terbeliak matanya apabila terlihat satu lembaga yang muncul dari arah semak itu.

"Siapa pula tu?..".soalnya sendiri.bibir di ketap perlahan.bulu romanya mula berdiri.

💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖

"Adoii kepala aku !".aduh Nilam.kepala di gosok2 untuk mengurangkan rasa sakit yang menyerang urat2 saraf di kepalanya!

Dari mana batu itu muncul pun dia tidak tahu!

Di sentuh tempat yang sedikit berbonjol menggunakan jari telunjuk.

"Auch!".Tak perasan sungguh bahawa ada mata yang memerhatikan tingkahnya dari jauh.

"Tak bocor ke kepala aku ne".duganya seolah-olah kepalanya itu seperti benda.mudah bocor.

Misi Penyamaran Cinta❤Where stories live. Discover now