Part 17💕

46 1 0
                                    

Nilam bersiap dengan simple.Bibirnya hanya dioles sedikit dengan pelembap bibir milik Puan Laila.Di cermin bilik mamanya itu.Nilam melihat dirinya yang tersarung dengan blouse labuh berwarna hitam.

Nilam mengeluh perlahan.Patut kah dia mengikut kata2 Nurul.Sebentar tadi sepupunya itu datang dengan tujuan jemputan ke hari jadinya malam ini..

Sampaikan blouse pun dia sanggup beri agar Nilam kelihatan cantik.Dengan muka manis Nurul berkata. 'Aku tak nak lah kawan2 aku pandang jijik kat kau nanti.Aku sayang kau.Ehh tapi kau jangan bagitahu mama kau tau.Majlis ni kita2 aja yang rancang'.

Namun disebalik kata2 itu dia seperti dapat menangkap reaksi sinis Nurul.

'Hemm.mungkin dia dah insaf kut.takpelah.Aku kena maafkan salah dia.takkan selama2 nak bermusuh pula.Lagipun dia kan sepupu aku'.bisik hati kecil Nilam..

Nilam keluar dari bilik menuju ke tangga rumah.Abangnya Redza dan adiknya Anis.Tiada di rumah.Mereka semua pergi ke kampung sebelah.Ada kenduri kahwin..

Setelah pintu rumah dikunci dan menyarung kaki dengan sandel.Dia pun bergegas menuju ke tempat yang dijanjikan.

Kepekatan malam pada masa itu tampa bintang seperti ingin menyampaikan pesan kepada Nilam agar berjaga2.

💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖

"Kau nak ke mana?".tegur Khairil.Zulfan dan lain yang berada di ruang tamu itu turut melemparkan pandangan pelik.

"Nak keluar kejap.".jawab Zarul mendatar.

"Yelah.keluar kejap tu ke mana?".ujar Zulfan pula.Biskut Chipsmore disumbat ke dalam mulut.

"Aku nak..ne.ada penting jap"..selindung Zarul.takkan dia nak kata dia nak keluar menghadiri majlis hari jadi Nurul pula.

Karang tak pasal2 aku kena gelak oleh manusia 4 ekor ne.katanya dalam hati.

"Amboii..nak dating ke??aku tengok kau malam ne.Bukan main lagi ehh.wangi betul..walaupun baju kau tu.eheee.faham2 lah ye hahaa".dalam dia memuji.sempat juga mengutuk minah seorang ne

Siapa lagi kalau bukan Zeeta.Damia hanya tergeleng-geleng.

"Dating lah sangat.Ehh dahlah.aku pergi dulu.Karang lambat pula.Korang jangan tunggu aku tau".kata Zarul.

Zulfan dan lain hanya menghantar kelibatnya dengan ekor mata.

Sebenarnya dia berasa tidak sedap hati sejak gadis meroyan tu datang ke rumahnya untuk menjemput ke majlis hari jadi.

Namun digagahkan juga setelah beriya betul gadis itu memujuk tadi.Dia kata Nilam juga turut ada di majlis itu nanti.Dan Nilam yang cadangkan agar namanya turut tersenarai dalam list jemputan.

Setelah kakinya tersarung dengan kasut.Dia pun bergerak pergi diikuti dengan pekat malam bersama torchlight.

"Dia kata tempat nak raikan majlis tu dekat pondok hujung kg.Asal jauh sangat?jangan2 mereka nak kenakan aku?".diam2 dia bersoal jawab.

"Tapii.takkanlah pula.Takpe.Aku pergi tengok dahulu".putusnya.

Malam itu....Takdirnya mungkin akan berubah.

💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖

"Hye Nil.Sampai pun kau".Tegur Nurul.Rakan2nya turut ada di tempat itu.Kira2 15 orang rakannya ada di situ.

"Wow..u look so gargergous".puji Nurul.Nilam tersenyum manis.Kelihatan beberapa rakannya yang tersengih sinis dan berbisik2.

"Err.Biarkan aja diorang tu.Tak pernah nampak pempuan cantik kut".dalih Nurul.Matanya dibulatkan sikit.

Pondok itu nampak cantik.Seperti telah dikemaskan awal2 dan diubah suai.Atapnya telah ditukar dan digantung belon warna warni serta beberapa bunga.

Dindingnya juga telah ada.Di cat kan warna hijau lumut.

Nilam melihat sekeliling.di dalam nya juga telah ada kek perisa blueberry dan beberapa makanan ringan serta minuman bergas.

Bersebelah dengan meja kek itu.Ada segulung tikar.

Tikar dan bantal tu untuk apa??takkan ar diorang tidur kat sini pula.

"Babe..bila nak mula ne.I dah tak sabar tau.".ujar Lara.

"Kejap lah.Kita tunggu tetamu istimewa kita tu sampai".Kata Nurul.Nilam mengerut dahi.

Tetamu special??siapa?.

Bunyi di anak tangga membuatkan semua orang berpaling.

Pakcik Samad?Mata Nilam membulat besar.

Nilam?awalnya dia sampai.Hemm.cantiknya dia malam ne.puji Zarul di dalam hati.

"Haaa....tu pun tetamu istimewa kita dah sampai.Jemput naik pakcik".ajuk Nurul.

Zarul menganguk.Nafasnya lega apabila melihat ruang pondok itu.

"Betullah diorang nak sambut birthday.Hemm.sepatutnya aku tak fikir bukan2.Mungkin budak ne nak berubah".luah hatinya.

"Dah tu.Tunggu apalagi.Jom enjoy !".Jerit Rachel lantang.Minuman berkarbonat digoncang lalu dibuka penutupnya.Membuatkan air bergas itu meleleh keluar dengan cepat..

Kesemua rakannya menjerit riang.Zarul mendekati Nilam.

Ditenung lembut wajah gadis itu.

"Nilam..kamu ok?".soalnya.Nilam tersenyum dan menganguk.Dia juga terkejut apabila.melihat Zarul tiba2 muncul.Namun langsung tak terkotak dalam fikirannya apa yang akan terjadi nanti.

Nurul meniup lilin kek.kemudian dia dan kawan2nya saling berlaga pipi.

Nilam tersenyum.Dia mengapai tubuh gadis itu sebelum dipeluk erat.

"Happy birthday Nurul".ucap Nilam.Nurul menganguk dan tersenyum.Kawan2nya juga tersenyum.Tapi entahlah.Kenapa senyuman itu seperti..

"Dah lah.jom enjoy.Tak payah ar fikir bukan2..Sekarang ne kita berseronok ok".pujuk Nurul.Nilam mengganguk.Nurul memberi isyarat kepada Lara agar memberi Nilam air 'oren' itu.Zarul juga turut mendapat air yang sama.

"Selamat hari jadi nurul".kata Zarul pula.Nurul menganguk.

Thnks..Tapi sayangnya korang berdua bodoh !.tunggu lah apa yang akan jadi lepas ne.Takdir kau akan berubah 100% Nil.aku janji yang tu !.Aku benci kau.sebab kau.mama tampar aku.Huh.sebab kau juga.duit belanja aku mama potong.Tapi takpe.Kita tunggu.Bisik hati jahat Nurul.

Dia telah siap merangka rancangan yang bernas !.thnks to my mind.hahaha.

Matanya melihat tajam wajah Nilam dan Zarul silih berganti.Bibirnya menyengih.

Kedua insan itu seperti pening2 lalat apabila minuman yang dicampurkan ubat tidur oleh Nurul telah berjaya meresap ke badan mereka.Sekali lagi bibirnya mengukir senyuman sinis.

Setelah 5 minit insan yang menjadi mangsa itu akhirnya terlelap.

Nurul memegang wajah Nilam.Kemudian ditampar kuat.Namun kesakitan itu tidak dirasai oleh Nilam.Itu balasan bagi kau yang berani lawan aku.

Kemudian wajah Zarul dipandang.Dia jijik melihat wajah orang tua itu.Wajah yang penuh bulu.Yulkss.

"Selesaikan apa yang patut.Now !".arah Nurul.Rakan2nya menganguk faham.Tudung Nilam dibuka.Malah pakaiannya dibuka menampakkan pakaian dalamnya.

Zarul pula hanya dibaringkan mengiring lalu tangannya dilingkarkan ke pinggang Nilam.Setelah puas hati dengan apa yang dia buat.

Nurul mengarahkan rakan2nya mengemas pondok itu.Segala barangan dibawa pulang dan dilupuskan.Kecuali bantal dan tikar yang digunakan oleh kedua mangsa mereka.

"For tomorrow.Have a nice day dear ".kata Nurul.Pipi nilam ditepuk.lalu dia ketawa terbahak2 diikuti rakannya.

Mereka meninggalkan kawasan itu.

Bermulalah kehidupan mereka yang baharu esok yang telah tertulis di bawah hidayah-Nya.




Misi Penyamaran Cinta❤Where stories live. Discover now