Pagi itu , tepat jam7 Zarul keluar dari bilik tidurnya.Khai dan Zulfan yang masih terbongkang tidur bersebelahan katilnya.Zulfan bersama comfortable nya.Khai dengan muka tertutup.dengan bantal.
Matanya kemudian melihat ke arah sisi kanan tubuh.bilik Zeeta dan Damia pun masih terasa sunyi.
'Agaknya mereka pun masih tidur kut'.Fikir Zarul.
Kakinya melangkah ke arah dapur.disebabkan keadaan langit masih gelap meskipun jam sudah menunjukkan 7 pagi , namun lampu suloh di tangannya ketika itu tetap dihidupkan.
Cahaya disulohkan ke bilik mandi yang hanya bertutupkan atap nipah dan zink.tualanya disangkutkan ke atas seketul paku.
Air yang keluar menyusur dari telaga yang ada di bilik mandi itu ditadah menggunakan baldi.Zarul duduk mencangkung bersebelahan baldi.
Sementara menunggu air penuh menggunakan hos ke baldi.matanya tertutup seketika.
Tiba2 satu sentuhan dari belakang memaksa dia untuk melihat.
"Takkan dalam bilik air pun kau boleh tidur pula".Sengih Khai.Zarul membalas senyuman itu.
"Tak lah.mana ada aku tidur aku.aku just berfikir sekejap".gurau Zarul.Khai menjongket keningnya.
"Really ?? So why must ur close ur eyes just for thinking.Its not the reasons right?".
"Yupp.ishh kau ne.kalau berfikir ne kan memang perlukan ketenangan untuk memproses segala benda2 yang kita fikir nanti".
"In toilet..huh..dont be kidding this morning lah.takkan dalam tandas pula.yulkss.please..banyak lagi tempat yang kau boleh pergi tuk mencari kedamaian.kau tu".sindir Khai.Badannya menyandar di sebatang tiang yang berdiri tegak bersebelahan pintu bilik air itu.
Mata Zarul hanya terkedip2.tangannya menopang dagu .air dibaldi telah penuh.kemudian sebuah baldi lagi diisi menggunakan air telaga menggunakan hos.
"Kau ne.pagi2 lagi nak membebel macam murai tercabut ekor tu kenapa.biar lah aku nak mencari kedamaian hidup aku tu.Bukannya luak pun kat kau kan.Menyibuk aje.dah pergi sana.aku nak mandi ne.syuh...syuhh".halau Zarul.Khai hanya mencebik.
"Eleh..yelah tu.entah2 kau tu bukannya tengah berfikir benda2 positif pun.tapi kau tengah fikir macam mana nak cairkan hati kau yang macam batu tu untuk terima janda.hahaha".serentak dengan ayat itu.membulat mata Zarul.
Tak guna punya kawan !
"Woii.kau kalau tak nak makan penumbuk aku pagi2 ne.jaga sikit eh mulut tu.tolong sayang mulut anda !.tak pasal2 badan kau yang serupa beruk tu masuk kat dalam perigi ne.eiii".
Mengekek khai ketawa..gembira melihat wajah penuh cuka getah kawannya itu.
"Wowowow.relaks lah kawan..jangan marah2.kitkat kan ada".selamba badak aja ayat itu meluncur keluar dari bibir khai.
"Relaks kepala hotak hang bejambul .Itu aja lah kau tahu.nak kenakan orang memang kau lah nombor satu".
"Hahaha dah itu aja kemahiran yang allah bagi kat aku.syukur aje lah kan.tapii.....bukan betul ke.kau kan ada peminat misteri..janda gituwww".ejek Khai.keningnya dijongket2.
"Mangkuk hayun betullah kau ne.siapa pula janda aku?".baldi yang telah penuh dengan air dibiarkan begitu sahaja.tak ambil peduli.
"Lahh..Azira tu?tu bukan janda kau ke.hahaha"..
Azirah?....lama Zarul berfikir sebelum ting!
"Woii..perempuan kafe tu??eiii tak nak lah aku.simpang malaikat 44.fuhh".demi membayangkan wajah gadis yang penuh dengan contengan dimuka itu.dia berasa gerun.
YOU ARE READING
Misi Penyamaran Cinta❤
De TodoKontroversi yang melanda Syarikat milik keluarga Tan Sri Emran telah menyebabkan jutawan tersohor itu memberi tanggungjawab kepada anaknya bagi menyelesaikan masalah tersebut. "Ayah nak kamu ubah penampilan kamu dari hujung rambut hinggalah ke huju...