Part 23💕

60 0 0
                                    

   "Esok kau ikut aku balik KL.jumpa Ibu dan Ayah.".Nilam yang tengah syok menonton filem di laptop jenama Apple milik suaminya itu terkejut.

Kepalanya melihat ke kiri.Zarul sedang duduk di kerusi rotan beralaskan kusyen nipis.

  "Ergh..kenapa nak jumpa parents kau pula ? Dan tak boleh ke aku tinggal aje kat sini.Kau aja lah pulang kat KL jumpa diorang tu".cadang Nilam.Muka suaminya dipandang.

Zarul menjeling halus.

  "Aku nak bawa kau tu sebab nak kenalkan kau dengan diorang.So apa masalahnya kalau aku ajak kau balik KL.takde kan ? Lagipun kau kan dan cuti sekarang ne.Tak nak ke jalan2 kat KL ?"..Soal Zarul.Keningnya dijongket sebelah kiri.

Nilam menghembus nafas berat.Hatinya memang teruja hendak ke KL sebab dia memang jarang sangat pijak bandar tu.Tapi macam mana dengan ibu bapa nya ?

  "Abah dengan mama macam mana ?".soal Nilam risau.

Zulfan dan Khairil sedang sibuk melawat tapak projek.Zarul yang arahkan kerana dia hendak berbincang dengan Nilam mengenai hal ini.

Zeeta dan Damia pula jalan kat pekan.Ada benda nak dibeli katanya.

  "No..sekarang ne apa masalah dia ? Asal kau macam berat hati sangat nak ikut aku ne.".soal Zarul lagi.

  "Hemm..aku risau pasal mama dan abah saja.Nanti apa aku nak bagi alasan kalau diorang tanya.Matilah aku".kata Nilam.Zarul tertawa kecil melihat tingkah gadis itu.

Polos betul !

  "Nanti pandai2 lah aku cakap kat abah mama kau".jawab Zarul..

Nilam hanya mengangguk.Matanya kembali terhala melihat filem yang dia 'pausekan' tadi.

Zarul turut memandang wajah isterinya.Dia faham sangat apa yang difikir oleh gadis comel itu.Cuma dia memang dah nekad nak bawa Nilam berjumpa dengan ibu ayahnya.

💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖

  "Rul ! ".pekik Puan Sri Rossa.Tan Sri Emran hanya tergeleng2 melihat tingkah isterinya itu.

  "Allah awak ne.Kut ya pun.Tak boleh ke bagi laluan dulu kat kereta anak awak tu.Dia nak lalu pun susah kalau awak dah terpacak macam tiang lektrik kat depan tu".tegur Tan Sri Emran lagi.

Dah tua2 macam ini pun.Isterinya itu masih lagi berperangai seperti remaja.Ada2 saja benda yang hendak di buatnya.

Puan Sri Rossa mencebik tak puas hati.Namun diturutkan juga arahan suaminya itu.

Kereta Ferarri merah milik Zarul berjalan menuju ke tempat laluan jalan tepat dihadapan pintu banglo mewah milik keluarganya.

Nilam yang ada di dalam kereta itu tersenguk2 tidur.Masa 3 jam lebih suaminya memandu.Tak dibazirkan seminit pun olehnya dengan tingkah tak senonoh itu.Sakit pula hati Zarul.

Dia penat2 memandu..Sedap nenek dia aja tidur.Nasib baik tak meleleh air liur.Hahaha..

  "Nil..bangun.kita dah sampai ne.".kejut Zarul.Bahu isterinya ditepuk2 perlahan.Nilam mengerut dahi.terasa akan sesuatu yang mengangu lenanya.

Zarul mengigit bibir geram.

  "Woii bangunlah ! Kita dah sampai ne.Asyik membuta ajalah kau ne ".sergah Zarul.

Apalagi..gadis bertudung oren itu terkejut sehingga ditumbuk muka suaminya secara tidak sengaja.

  "Aduh !".jerit Zafiey.

  "Ehh awak awak awak sorry.Sy tak sengaja".kata Nilam bersalah.Dia cuba mengusap pipi suaminya.Namun ditepis kuat oleh Zarul.

  "Sakitlah ngek ! Nasib baik ibu tak nampak kau tumbuk aku tau.Kalau dia nampak.Nahas lah kau dia kerjakan".ujar Zarul..alah ..sekadar acah2 je nak takutkan bini sendiri.

Misi Penyamaran Cinta❤Where stories live. Discover now