Part 26💕

117 4 2
                                    

   "Kau darimana aja budak ?".soal Zarul.Soalan itu melopongkan mulut Nilam.Kelihatan agak luas mulut gadis itu.Cantik betul 'O' nya.😂

Kalau tak panggil aku budak memang tak sah eh !aku tahu lah aku ne muda.Kau tu pula dah tua.Over ! Namun hanya jelingan dilemparkan ke arah suami bahlol.

  "What ?? Aku just tanya kau darimana aja kan .salah ke ?".tanya Zarul lagi tanpa sebarang rasa bersalah.

   "Salah tu tidak.tapi perlukah awak panggil saya dengan panggilan budak tu ? Takde nama lain ?".ujar Nilam geram.

Zarul menahan ketawa di dalam hati.Lah...panggil budak pun tak leh ke....

  "Why ? Dah memang kau tu budak.So sesuai ar tu.Takkan aku nak panggil kau nenek pula kan.Mana lah sesuai.sebab umur kau tu muda lagi.Walaupun muka kau...".

   "Muka saya apa ?!".potong Nilam pantas.Mata helang gadis itu sedikit sebanyak mengerunkan Zarul.

  "Ergh...errgh walaupun muka kau tu dah macam makcik makcik".jawab Zarul.

Mahu terjojol mata Nilam.Makcik makcik dia pangil aku ?!!!

   "Awak jangan nak lebih lebih ehh ! Saya lagi muda dari awak tau.so jangan pandai2 panggil saya makcik.Awak tu yang sesuai jadi makcik ! Eeh silap.Tapi jadi pakcik.Sebab muka awak tu sebijik  macam pakcik jual pisang goreng kat kg saya tu.Hah pernah nampak tak ?".sindir Nilam pedas.Troli di tangan di tolak kasar.

  "Ehh ! Apesal saya pula ?! Awak ar tu padan dengan makcik".kata Zarul tak mahu kalah.

  "Fine !".dan zupp ! Dia melangkah laju ke hadapan.

Zarul membuat muka menyampah.Nak laju laju tu macam lah tahu kaunter bayar dia kat mana.

Dengan keadaan terpaksa Zarul jga turut memecut laju trolinya(aiseh) untuk jalan seiring dengan Nilam.Kang bininya sesat karang.tak ke naya.IOI ne bukannya 1 kilometer luasnya malah lebih dari jumlah itu lagi.

   "Woii tunggulah aku..".laung Zarul.Nilam mencebik.Dasar tulang itik ! Lemah ! Kejar pun dah semput.Tak ada maknanya badan alah2 sado tapi tenaga lemah.Huh !

   "Cepatlah sikit.Lembap betullah awak ne !".ujar Nilam geram.

   "Eleh..kau nak cepat tu.Kau tahu ke kaunter bayar dia kat mana ? Hemm".duga Zarul.

Baru lah si Nilam yang bangang itu sedar diri.Sedar yang dirinya sekarang ada di Mall besar KL.bukannya kedai runcit dekat kampung.

   "Ak...aku tak tahu".jujur Nilam.Kejujuran yang tulus serta suci dari bibir itu dicemari dengan ketawa mengejek dari mulut Zarul.

   "And then ?  Yang kau tergesa2 macam kena kejar hantu tu dah kenapa ? Ke memang sengaja cari penyakit ?".ejek Zarul.

Nilam memegang erat pegangan trolinya.Haih ! Nasib aja laki aku.Kalau tidak.dah lama aku lempang guna selipar saiz 6 aku ne.

   "Shut up dan teruskan boleh tak ? Tak perlulah nak ejek saya bagai.".kata Nilam.

Akhirnya terlepas juga ketawa dari bibir lelaki itu.Ketawa yang mengundang suatu perasaan dilubuk hati Nilam.

Macho betul lakinya itu ! Haih tak sia2 juga lah dia kena tangkap basah hari itu.Ehehehe...

   "Hahhaa..okey2.jangan lah marah.Orang gurau je kut.Dah jom".ajak Zarul.

Namun belum sempat Nilam mengikut langkah Zarul dari belakang.Tiba tiba ... Sreeettt !!

   "Mangkuk ayun mana pula yang sekat jalan aku ne ? Jahenem betul lah".bebel Nilam.Namun seketika kemudian matanya membesar.

Misi Penyamaran Cinta❤Where stories live. Discover now