Tok...tok..tok !!...
"Masuk".arah satu suara dalam bilik pejabat mini.
Zarul memulas tombol pintu lalu menarik perlahan.
"Kenapa ayah panggil Rul kat sini?anything happen?".soalan secara terus tanpa menunggu kata dari ayahnya Zarul.Dia berasa pelik apabila salah seorang pembantu rumahnya memberitahu bahawa Tan Sri Emran meminta nya pergi ke pejabat mini yang terdapat di rumah itu.
"Ayah nak bincang sesuatu dengan kamu".ujar Tan Sri Emran agak serius.badannya berdiri tegak menghadap ke arah tingkap pejabat.
"Discuss about what dad?"soal Zarul.dahinya berkerut kerana memikirkan sesuatu.
"About our company..Urgent".kata Tan Sri Emran serentak dengan tubuh yang di pusingkan menghadap Zarul.
"Sit here and we can start".arah Tan Sri meminta Zarul duduk di kerusi hadapan meja kerja.Zarul hanya mengikut kemahuan ayahnya.Kaki di hayunkan sebelum melabuhkan punggung di atas bangku tersebut.
Tan Sri Emran mula menuju ke arah Zarul dengan Fail di tangan.Fail berwarna merah muda itu menarik perhatian Zarul.
"Apa agaknya ayah nak bincang ne ehh?dia nak beri wasiat ke?".soalnya sendiri.
"Wasiat kepala hotak engkau.ayah kau tak mati lagi dah tak sabar nak dapat wasiat.Tolol nya engkau ne".kutuknya sendiri.
Tan Sri Emran kemudian duduk berhadapan dengan kerusi Zarul.Cermin mata di capai untuk memudahkannya melihat dengan lebih jelas.
Fail berwarna merah muda itu di semak semula sebelum di tolak perlahan ke hadapan Zarul.
Zarul yang khusyuk memainkan pen di permukaan meja meletak semula pen tersbut lalu mencapai fail itu.Dahi nya sudah berkerut seribu.mata turut memandang ke arah ayahnya.meminta jawapan.
"Apa ne Yah?".soal Zarul.
"Please read it and u will now everything.".arah Tan Sri Emran.Faham akan isyarat pelipis Zarul.
Zarul membuka fail itu sebelum menyelak satu persatu helain kertas.Matanya teliti membaca satu2 isi kandungan yang ada di fail itu.
Selesai sahaja menyemak.fail kemudian di tutup semula.Matanya menancap ke arah Tan Sri Emran.
"So what can i do for this?".soalan itu mengundang senyuman Tan Sri Emran.
"I want you to handle this project".pinta Tan Sri Emran.
Jawapan yang agak tragik bagi Zarul.
"What??but why me Yah?u now right.i dont have any or more att to handle big project like this.".katanya merendah diri.
Jawapan yang agak kelakar bagi Tan Sri Emran sehingga membuatkan dia tertawa kecil.
"Haha who said u cant handle this dear son?.ayah takkan suruh Rul buat kalau ayah tahu kamu tak mampu.But disebabkan ayah tahu.ayah nak kamu handle nya.boleh?"..pinta Tan Sri bersama gelak kecil.
Zarul mengetuk2 kepalanya menggunakan pen.memikirkan permintaan berat ayahnya itu.Satu keluhan terlepas dari bibir.
"Tapi ayah..."belum habis ayatnya di keluarkan.Tan Sri Emran pantas mencantas.
"Tapi apanya lagi Rul.Ayah nak kamu handle ne sebab ayah tahu kamu boleh buat.ayah kenal anak ayah ne.lagipun apa salahnya if sometimes kamu handle projek2 besar.tu untuk kamu belajar juga."pujuk Tan Sri Emran.
Zarul tunduk berdiam diri.lama dia berfikir sebelum kepalanya di anggukan tanda setuju.
Anggukan itu amat melegakan perasaan Tan Sri Emran yang berkocak tadi.
YOU ARE READING
Misi Penyamaran Cinta❤
DiversosKontroversi yang melanda Syarikat milik keluarga Tan Sri Emran telah menyebabkan jutawan tersohor itu memberi tanggungjawab kepada anaknya bagi menyelesaikan masalah tersebut. "Ayah nak kamu ubah penampilan kamu dari hujung rambut hinggalah ke huju...