"Tolong letakkan beg ne sekali ke dalam bonet kereta saya ya".arah Zarul.
"Baik tuan".bagasi bewarna hitam likat diangkat kemudian dijinjing sebelum di masukkan ke dalam bonet hadapan kereta Ferrari(uhuks😝sis mmg pminat kreta ne😆)milik Zarul.
Jaket Coklat Terang yang menutup tshirt hitam berlengan pendek dipakai bersama dengan seluar jeans Romance berwarna hitam likat serta di padankan dengan kasut coklat berjenama Timberland memperlihatkan lagi dirinya semakin kacak seiring dengan penampilannya waktu itu.
Kaca mata hitam juga tersangkut elok di bahagian tengah kolar bulat bajunya.
Sesekali jaket coklat yang tersarung di tubuhnya di kibas2 dek kerana menahan rasa panas yang membelenggu dirinya.Rasa nak migrain pun ada!
Tan Sri Emran dan Puan Sri Rossa hanya memandang setiap gerak geri anak sulong mereka sambil berpeluk pinggang.
Pembantu2 rumah Tan Sri turut berdiri di samping pintu utama banglo mewah tersebut.
Pernah juga terlintas di fikiran Tan Sri Emran untuk mengupah beberpa anggota polis dan bodyguard untuk menjaga tindak tnduk anaknya itu.Namun di tolak mentah oleh Zarul dengan alasan dia sudah besar.dia boleh jaga diri dia sendiri..
Setelah semua barang2 nya selamat di letakkan ke dalam boot kereta, dia terus melangkahkan kaki ke arah Tan Sri Dan Puan Sri Rossa.
"Ayah.Ibu.Rul pergi dulu ye.Insyallah.nanti bila semua urusan dah selesai.Rul balik semula ok.Doakan Rul baik2 saja di sana."pintanya sambil tersenyum manis.Kedua tangan ibu ayahnya di raih sebelum di kucup hormat.
"Yelah.Hati2 ye Rul.Jangan lupa ibu dan ayah pula.kalau jadi apa2.cepat2 call kami ok.".kata Puan Sri Rossa.Dahi anaknya di kucup lembut.
"Ye ibu..Rul ingat pesan ibu tu".tangannya masih memegang erat tangan Puan Sri Rossa.
Tan Sri Emran hanya tergeleng2 melihat aksi anak beranak itu..Macam lah Zarul tu nak pergi jauh dari bumi Malaysia ne.
"Ne nanti ada masa.Ayah dan Ibu lawat kamu kat sna".
"Lagi satu..Ayah dah sediakan segala kemudahan untuk kamu kat sna.Rumah ayah dah carikan.Kamu call aje orang ne.Ayah dah pesan kat dia".ujar Tan Sri Emran sambil menghulurkan sekeping kad kepada Zarul.
"Baik ayah.terima kasih".ucapnya.kad di gapai sebelum di masukkan ke dalam poket seluarnya.
Sempat lagi dia melirik jam rolex ditangan.Dah jam2.30 pm.
"Ok lah yah bu..Rul gerak dulu Takut kang nanti malam nak sampai kat sana kalau lambat nak gerak"..tuturnya bergurau dalam nyata.
"Hati2 sayang".peringat Puan Sri lagi.Zarul hanya mengangguk
"Hati2 tuan."..kata salah seorang pembantu rumah mereka itu.turut mewakili bagi pihak kawan2nya.
"Ye.insyallah.doakan saya selamat sampai.dan tolong jagakan kedua ibu ayah saya ne sepanjang saya takde kat sini ye".pintanya.
Pembantu2 rumah itu hanya menganggukan kepala mereka.riak wajah sedih turut terpamer di wajah masing2.
Zarul kemudian mengorak langkah menuju ke arah kereta nya sebelum memboloskan diri ke dalam perut kereta.
Tingkap kereta di turunkan separas muka lalu melambai kedua ibu bapanya sebelum kereta itu meluncur laju di atas jalan raya.
Sejurus sahaja kerta zarul hilang dari pandangan suami isteri itu.mereka pun bergegas masuk semula ke dalam banglo mewah keluarga.Pagar besi rumah tersebut di tarik lalu di ttup perlahan.kemudian kelihatan beberpa orang pengawal mengawal ketat di setiap bahagian pagar itu.
Di dalam kereta,Zarul memasang sebelah telinganya dengan earphone.Iphone di keluarkan dari poket seluar meskipun matanya tetap fokus di hadapan.
Sebaik sahaja telefon di keluarkan.dia mendail nombor Zulfan a.k.a kawan baiknya itu.
Tutt...tuttt.tutt..tutt....panggilan di tolak.
"Ish..mana pula Zul ne.Kelmarin kata nak teman aku.ne aku call pun tak angkat2.pekak ke apa dia ne"..keluhnya sorang.telefon itu dilempar ke tempat duduk sebelah.
Sesekali matanya mengerling ke arah cermin hadapan kereta.kelihatan berpusu2 kereta melewati jalan raya pada masa itu.
Rambut yang berpacak elok di usap2 menggunakan tangan kirinya.kadang2 barang2 untuknya memulakan sesi penyamaran yang terletak di boot hadapan keretanya kedengaran terlompat ke sana sini disebabkan oleh faktor had laju yang digunakan.
Radio di pasang untuk menghiburkan hati.Lagu Tergantung Sepi nyanyian Haqiem Rusli bergema ke seluruh pelosok kereta itu.
Sampai sahaja di kawasan pembayaran tol.kereta diperlahankan.Sesi pembayaran berlaku sebelum dia meneruskan perjalanan ke Klang,Selangor.
Kira-kira 2 jam memandu.dia pun tiba di sebuah perkampungan asing.keretanya bergerak di atas satu jalan yang berbatu kerikil dan agak sempit.Kelihatan dari jauh satu papan tanda yang tertulis Kg.Arah Seroja(buat2 jo guys😱😣😆) terletak elok di sisi jalan.
"Mungkin kg ne nama Arah Seroja kut".tebaknya di dalam hati.Kereta di hentikan di pinggir jalan.kemudian dia meloloskan dri keluar dari perut kereta itu.
Terik matahari masih terasa meskipun hari ingin beransur ke malam.Iphone di keluarkan dari poket bersama dengan kad yang ayahnya berikan tadi.
Pad dail di tekan kemudian telefon dilekapkan ke telinga.
Tut..tutt.tut.tut..lama jeda berbunyi sebelum panggilan bersambung.
"Assalamualaikum.hello?abang mat ke ni?".salam di beri.
"Waalaikumsalam.ye saya.ne siapa ye?".ujar satu suara di dalam telefon tersebut.
"Hah.ne Zarul..Anak Tan Sri Emran.".jawabnya.dahi yang berpeluh di kesat menggunakan belakang tangan kiri.
"Ooh.ehh !tuan..maaf saya tak save no tuan ne.sebab tu tak kenal.".
"Hah takpe lah.ne saya call ne pun sebab nak bagitahu.saya dah sampai kat satu kampung ne.rasanya kg ne nama Arah Seroja berdasarkan dari papan tanda yang terpcak elok kat depan saya sekarang ne.abang mat kat mana ne?"..soalnya.
"Ooh..ye ye ye..Tan Sri ada bagitahu saya tadi..elok sangatlah tu tuan.sebab saya pun dah tak jauh dari tempat tu.dalam 15 minit lagi saya sampai lah bersama yang lain.tuan tunggu kat situ aja boleh kan?".
"Yelah..kalau macam tu saya tunggu kat sini.tapi jangan lambat sangat takut lewat pula nak cari rumah saya tu".arahnya.
"Baik tuan".
Tanpa menunggu kata putus pekerja ayahnya itu.Zarul terus mematikan telefon.Iphone di masukkan semula ke dalam poket.matanya turut meliar di sekeliling jalan itu.
Terdapat beberapa pokok rambutan yang tumbuh di tepi jalan.agak semak dan jalannya pun agak kecil..Namun dia bernasib baik kerana kereta nya mampu berjalan di atas jalan raya berbatu kerikil itu.
"Emm macam mana lah kehidupan aku kat sini nanti.".soalnya di dalam hati.
"Sabar je lah.dah kau pilih jalan ne.lagipun sekali sekala berkorban tuk keluarga tak salah kan"jawab satu suara dari hati.
Cermin mata hitam yang menghiasi wajah kacaknya di tanggalkan dan di sangkutkan ke kolar baju.
Badan di sandarkan ke kereta mewah itu.menunggu pekerja Tan Sri Emran.
Part 6 !!!😱my god mesti bored gila kan😤.insyallah pas ni sis buat yang terbaik💕please comment n vote ya😘
YOU ARE READING
Misi Penyamaran Cinta❤
RandomKontroversi yang melanda Syarikat milik keluarga Tan Sri Emran telah menyebabkan jutawan tersohor itu memberi tanggungjawab kepada anaknya bagi menyelesaikan masalah tersebut. "Ayah nak kamu ubah penampilan kamu dari hujung rambut hinggalah ke huju...