"Masuklah" pelawa Zarul.Nilam memandang seluruh rumah itu.Dahulu rumah itu milik orang tua yang berada dihadapannya.
Sekarang rumah itu akan diduduki oleh dia dan...ohh !
"Takkan nak berdiri kat depan tu aja.Kalau kau semangat sangat nak berdiri macam tu.Baik kau turun kat bawah.kat tengah panas sana".sinis Zarul berkata.Terkedu Nilan mendengar.Tadi bukan main lagi lembut.
Apa yang jadi?apa salah dia?
"Haa.err yee pakcik.Ehh err abang".pipinya digaru menggunakan telunjuk.
Zarul menjongket kening.
"Kau tak perlulah panggil aku pakcik.Aku bukannya tua sangat macam yang kau sangka selama ne".nampaknya dia tak perlu nak sembunyikan apa2 dari isterinya.Sebab kawan2nya pun ada di rumah itu.
Senang nak jelaskan semua.Nilam melihat mukanya.Hah asal tengok muka aku macam tu?tak percya lah tu.kata Zarul dalam hati.
"Erghh.erghh..Tap...tapiii kan".Nilam nak menyambung ayatnya penuh.Rasa tak elok pula.
Yalah lelaki dihadapannya itu mengaku muda sedangkan dia yang nampak kenyataan itu rasa sebaliknya.Muka yang penuh jambang dan misai panjang berwarna putih tu cukup mengatakan dia tua.
"Apa yang tapinya?dah lah.kau duduk dulu kat situ.Nanti aku jelaskan.".
"Zulfan,Khai,Zeeta,Damia ! Come out".Arah Zarul.Nilam terpaku.Siapa yang dia panggil tadi?
Bunyi pintu berkeriuk membuatkan dia membuang pandang ke arah itu sebelum matanya membulat besar.Rasa nak pengsan ! Apa yang jadi !
Keempat-empat mereka tersenyum memandangnya.Mulutnya ternganga luas.Cubit dia boleh tak !.
Siapa mereka?anak pakcik samad ke?jadi aku ada anak tiri lah ne?ehh tapi nape mereka nampak berbeza.Zarul tahu reaksi isterinya itu.
"Aku nak korang explain kat dia ne sementara aku tukar baju".Pinta Zarul.Dia masuk ke dalam bilik.
Nilam memandang diri suaminya yang hilang disebalik dinding pintu.
Zeeta dan Damia terlebih dahulu menuju ke arahnya.
"Haiii Nil.".tegur mereka.Nilam hanya menganguk.
"Mesti kamu keliru sekarang ne kan.Takpe.Akak boleh jelaskan semuanya.Tapi sebelum tu,kak nak kenalkan diri lah ye.Nama kak Zeeta.Kawan kepada Rul tu".Selamba gadis muda itu berkata.
Membuatkan Nilam semakin keliru.Rul?sapa Rul?.
"Yang ne pula Kak Damia".
"Haiii sayang".kata Damia.Diusap lembut bahunya.
"Yang bersandar kat pintu tu Zulfan".Zulfan hanya tersenyum dan menganguk melihatnya.
"Dan tu pula Khairil".seorang lelaki melihat ke arahnya dengan pandangan yang manis.Kepalanya turut ditundukkan.
"Haii".kata Khairil.Nilam tersenyum.
Cantiknya mereka ne.Kacak lagi..Anak2 pakcik Samad memang banyak jenis muka ehh.fikir Nilam.
Zeeta tersenyum.Dia tahu apa yang gadis comel itu fikirkan.Sejak pertama dia dengar Zarul ditangkap berkhalwat dengan seorang gadis.Hatinya cukup sakit.Kerana merasakan kawannya di aniaya.
Namun kes itu Khairil dah cuba selidik.Dan ternyata kebenarannya lebih perit dari yang mereka sangka.
Dia cuba untuk melaporkan kes itu ke balai polis atas nama penganiayaan.Namun ditegah oleh Zarul.Dia kata kalau itulah takdirnya.Dia terima dengan rela hati.
YOU ARE READING
Misi Penyamaran Cinta❤
RandomKontroversi yang melanda Syarikat milik keluarga Tan Sri Emran telah menyebabkan jutawan tersohor itu memberi tanggungjawab kepada anaknya bagi menyelesaikan masalah tersebut. "Ayah nak kamu ubah penampilan kamu dari hujung rambut hinggalah ke huju...